سیستم عامل (اندروید) /' تیارا و شجره معیوب' (بازی حافظه و توجه در فضایی داستانی).
برای اولین بار در تاریخ، نخود سیاه، رؤیت شد!!!
تیارا یک بازی معمایی جذاب و هیجان انگیز است که به صورت تخصصی، مبتنی بر اصول روان شناسی و علوم شناختی، جهت تقویت حافظه و توجه شما طراحی شدهاست. این بازی دوبعدی، تولید گروه'سهپامین' است که اکثریت آنان از متخصصین و دانشجویان دانشگاه هنر تبریز هستند.
جذابیتها:
1- به ذهن اعضای شجره معیوب سفر کن و آهنگ ذهنی آنان را تغییر بده.
2- نخود سیاه را دنبال کن تا مسیر شر را کشف کنی.
3- تمرکز کن، خوب به خاطر بسپار و به یاد بیاور تا بر مسیر راز آلود چیره شوی.
4- با صاعقه درخشان، مانع نهایی را از میان بردار.
5- به قصر نیمرخی ها بازگرد و شاهزاده بیمار را با معجون ستاره نجات بده.
6- هماکنون تو وارث ستاره بزرگ حافظهای، از دستش نده و تا میتوانی تقویتش کن!
داستان بازی:
تیارا عضوی از خاندان نیمرخ است که بخشی از شجرهنامهشان با ردهای از افراد عجیب و شرور، آلوده شده است. این افراد در تولد 25 سالگی، تسلیم سایه تاریکشان شده و پس از آن جز شرارت چیزی از خود بر جای نمیگذارند. شره سلطان طمعکار، میرغضب خشمگین، رشکینبانوی حسود، کاهل خان تنبل و چاخان خاتون دروغگو، همان 5 عضو این شجره معیوب هستند که سرانجام با روحی ناآرام، راهی دیار باقی شدند.
اما تیارا، آخرین بازمانده این رده معیوب، دختری مهربان و زیبا است که کسی جز خیر و نیکی از او ندیده است. پس نیمرخیها تصمیم گرفتند پیش از تولد 25 سالگی او را به بالای برجی بلند در کنار قصر تبعید کنند تا همگان از شرارتهای احتمالی او در امان بمانند. اما تیارا در شب تولدش، همزمان با برخورد صاعقهای درخشان به برج، توانست با نیروی خیر و مهربانی با سایه شرورش به صلح برسد.این اتفاق به تیارا و برجش، نیرویی اسرارآمیز بخشید که میتوانست به واسطه آن با ارواح شجره معیوب در دنیای پشت آیینه ملاقات کند.
این شد که تیارا به خواهش ارواح شجره تصمیم میگیرد، از کانال ساعت دیواری به گذشته تاریک یکایک آنان سفر کرده و با تغییر در نوای ذهنیشان، گذشته سیاهشان را جبران و با دستیابی به معجون ستاره، شاهزاده بیمار نیمرخیها را که اخرین قربانی شرارتهای شجره معیوب بود، نجات دهد.
اما ماموریت اصلی تیارا این است که به تعقیب نخود سیاه شرور در مسیر گذشته بپردازد. حل معماها و موانع ذهنی که بر پایه حافظه و توجه است، راه را برای پیشروی او در دنیای ذهنی هر یک از ارواح شجره، هموار میکند.او میبایست خوب به خاطر بسپارد و به نشانهها توجه کند تا بر موانع ذهنی، فائق آید.
تکالیف شناختی:
1.کلمه یابی و کشف رمز.
2.تشخیص نخودسیاه شرور از بدلهای تکثیرشونده اش.
3.یادسپاری نشانهها،جایگاه آنها و بازکردن قفل دریچه ذهن.
4.به خاطر سپردن نوای شر و معکوس کردن آن.