به مجموعه فعالیتهایی که برای افزایش بازدید سایت از طریق سایت های شبکه های اجتماعی صورت می پذیرد.بازاریابی رسانه های اجتماعی یا در اصطلاح، بازاریابی شبکه های اجتماعی می گویند.بازاریابی شبکه های اجتماعی پروسه ای است که در راستای تولید محتوای جذاب و جلب توجه بازدید کنندگان انجام میشود ، بطوریکه با به اشتراک گذاری مطالب توسط هر بازدید کننده مطالب مورد نظر به طور موثری در فضای شبکه های اجتماعی و بالطبع در فضای اینترنت گسترش یافته و از این طریق اهداف مورد نظر بازاریابی شبکه های اجتماعی بدون پرداخت هزینه خاصی از طریق سایت های شبکه های اجتماعی محقق میگردد.