آلبوم خصوصی در گوشی شیائومی کجاست؟

اگر شما هم یکی از دارندگان گوشی های شیائومی هستید و به دنبال راهی برای داشتن گالری مخفی در این برند می گردید، حتما این مقاله را تا آخر بخوانید و با مایکت همراه باشید. 

بدون شک بارها این جمله را شنیده اید که گوشی موبایل یک وسیله ی شخصی است! این جمله اصلا بیراه نیست و کاملا درست است، زیرا از آنجایی که در مراسمات و مهمانی های مختلف شما تصاویر و فیلم های زیادی را با گوشی خود به ثبت می رسانید، وقتی موبایل شما به دست هر کسی بیفتد، می تواند برای شما مشکل ساز شود. بنابراین داشتن یک فایل پنهان که در آن عکس ها وفیلم های شخصی خود را به صورت هیدن ذخیره کنید، بسیار ایمن است و وجود این پوشه به این معناست که دیگر نیازی نیست برای ایمنی فایل های خود آنها را حذف کرده یا به سیستم انتقال دهید.  

داشتن چنین گالری پرکاربردی در هر برندی به یک صورت است. در واقع برخی برند ها در قسمت تنظیمات این گزینه را قرار داده اند و شما می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. اما در برخی برند های دیگر این گزینه به صورت مستقیم موجود نیست. در این مقاله به شما کمک می کنیم که در گوشی های شیائومی چنین پوشه ای داشته باشید. 

فهرست این مقاله (با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :

چگونه در گوشی های شیائومی گالری مخفی بسازیم؟

همانطور که گفته شد، راهکار ساختن چنین آلبومی در هر برندی متفاوت است. میتوان گفت در xiaomi هم چنین قابلیتی وجود دارد و هم ندارد! در واقع این قابلیت با این کاربرد در این برند ساخته نشده است ولی می توانید به این منظور از آن استفاده کنید. 

اما اکر ترجیح می دهید به صورت تخصصی تر و حرفه ای تر نیز این قابلیت را داشته باشید، به شما استفاده از نرم افزار را پیشنهاد می دهیم. هر دو راه حل کار شما را راه می اندازند اما استفاده از نرم افزار قابل اعتماد تر است. در ادامه هر دو روش را به صورت کامل توضیح می دهیم که شما بتوانید طبق سلیقه ی خود یکی را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید. 

روش اول

در واقع روش اول با استفاده از سطل زباله ی گالری است. یکی از قابلیت های جالب این برند این است که شما زمانی که یک عکس یا فیلم را حذف می کنید، این فایل به صورت کامل خذف نمی شود و در پوشه ای جداگانه قرار میگیرد. اما از تصاویر دیگر جدا می شود و کاملا در دسترس نیست و به راحتی قابل رویت نمی باشد. 

در واقع شما با استفاده از همین گزینه می توانید فایل های خود را پنهان نمایید. این گزینه علاوه بر اینکه به شما کمک می کند اگر فایلی را اشتباه حذف کردید، آن را مجددا بازیابی کنید، به پنهان سازی آلبوم های شما نیز کمک می کند. برای استفاده از این روش کافی است مراحل زیر را طی کنید.

  • تصویر یا ویدئوی مورد نظر خود را دانلود یا ضبط نمایید. 
  • وارد گالری (gallery) خود شوید و فایل مورد نظر را پیدا کنید. 
  • روی فایل ضربه زده و مطابق تصویر، از پایین آن گزینه ی حذف کردن (Delete) که به شکل سطل زباله است، را انتخاب و سپس پیام دریافتی مبنی از اطمینان شما برای حذف را تایید کنید.

اکنون فایل مورد نظر شما پنهان شده است و در معرض دید قرار ندارد. برای مشاهده آن کافی است سراغ آلبوم حذف شده های گوشی خود در همان گالری بروید. یا از طریق طی کردن مراحل زیر به آن دسترسی پیدا کنید. 

  • مجددا به گالری خود وارد شوید و از طریق سه نقطه ی بالا ی صفحه تنظیمات یا همان Settings را انتخاب نمایید. 
  • سپس روی گزینه ی سطل زباله (trash bin) ضربه بزنید. اکنون می توانید فایل های حذف شده ی خود را مشاهده نمایید. 
  • اگر قصد دارید آنهارا حذف نمایید، پاک کردن همه (Delete all) را انتخاب کنید و اگر می خواهید یک مورد را حذف نمایید، روی آن فشار داده و سپس حذف را بزنید. 
  • اما اگر قصد بازگردانی یک فایل را داشته باشید، کافی است روی آن فشار داده و سپس بازیابی را انتخاب نمایید. 

اگر می خواهید به صورت تخصصی و حرفه ای تر یک آلبوم مخفی بسازید، روش دوم که همان استفاده از نرم افزار است را انتخاب نمایید. 

روش دوم 

این روش به شما امکان داشتن یک قفل روی آلبوم را نیز می دهد که این موضوع به شما کمک می کند گالری امن تری داشته باشید. علاوه براین می توانید آلبوم خود را با تم شخصی و با سلیقه ی خود رنگی کنید. 

نرم افزار های زیادی در این زمینه ساخته شده است که هرکدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. می توان یکی از بهترین های در این زمینه را نرم افزار gallery vault دانست زیرا علاوه بر حجم بسیار کم (14 مگابایت) کارایی بسیار بالایی دارد.

برای استفاده از این برنامه کافی است ابتدا فضای لازم برای اجرای آن را که حدودا 16 مگابایت است در حافظه ی داخلی خود خالی کرده و سپس آن را از طریق باکس زیر دانلود و نصب نمایید. 

باکس نرم افزار

پس از به پایان رسیدن نصب، در قسمت apps ها در بین برنامه هایتان، این اپ را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید تا اجرا شود. روی گزینه ی grant permissions ضربه زده و مجوز های لازم از جمله مجوز دسترسی به عکس ها، رسانه ها و فایل های موجود را به برنامه بدهید. 

در ادامه یک پسورد قوی انتخاب نمایید و آن را مجددا تکرار کنید. حالا می توانید با حساب گوکل خود یا یک حساب جدید ادامه دهید. اجازه دادن  را بزنید. اکنون روی مثبت پایین صفحه ضربه زده و new folder را انتخاب نمایید.  

یک نام برای پوشه ی خود انتخاب کرده و سپس فایل های مورد نظر را در آن اضافه کنید. لازم به ذکر است این برنامه در بین زبانه های شما نیز قرار نمی گیرد و امکان اسکرین شات گرفتن از آن نیز وجود ندارد. 

اکنون نوبت شماست!

در این مقاله راه داشتن یک گالری مخفی در برند شیائومی را به شما دوستان آموزش دادیم، امیدواریم که این مقاله مفید واقع شده باشد. اکنون نوبت شماست که نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما به اشتراک گذاشته و پاسخ سوالات خود را از ما جویا شوید. با تشکر از همراهی شما. 

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  1. •برای پیدا کردن آلبوم خصوصی کافیه بعد از این که عکسهای مورد نظرتون رو در آلبوم خصوصی قرار دادین ، در آغاز لیست عکسها در گالری قرار بگیرید و صفحه رو به حالت رفرش بکشید پایین رمزی که وارد کردید رو می‌زنین و وارد آلبوم خصوصی میشید .

    •روشی که اینجا مطرح شده با نام روش اول ( سطل زباله… ) هم باید بدونین که بعد ۳۱ روز اگر اطلاعاتتون رو از سطل زباله بیرون نیارید واقعا حذف میشن …

    ان شاءالله کمکتون کرده باشم .
    با تشکر ، موفق باشید 🙏😊

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×