چگونه حافظه ی گوشی را خالی کنیم؟ 10 روش کاربردی

اگر مدام با هشدار حافظه ی شما پر شده است، روبرو می شوید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و با مایکت همراه باشید.

حافظه ی داخلی یک موبایل، برعکس مغز انسان، دارای محدودیت است و سریعا پر می شود! تلفن های همراه دارای حافظه های مختلف 4، 8، 16، 32، 64، 128 و 256 گیگابایت هستند که این مقدار هر چقدر پایین تر باشد، مسلما سریعتر شما را با هشدار پر شدن فضا روبرو می کند. این هشدار علاوه بر اینکه به معنی این است که تلفن شما به شما اجازه ی دانلود فایل یا اپلیکیشن های بیشتر را نمی دهد، به این معنی است که سلامتی گوشی شما کاملا در خطر است! بنابراین قبل از اینکه تلفن همراهتان به صورت خودکار خاموش شده، بسوزد یا یک مشکل جدی دیگر به وجود بیاورد، بهتر است خودتان اطلاعات داخل موبایل را دسته بندی کرده و رم گوشی را تا حدی خالی نمایید. در این مقاله می خواهیم راه هایی به شما آموزش دهیم که به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید.

فهرست این مقاله (با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :

6 دلیل پر شدن حافظه تلفن همراه

برای حل یک مشکل ابتدا باید دلایل ایجاد آن را بررسی کنیم. بنابراین وقتی بخواهیم به حل مشکل پر شدن حافظه ی موبایل بپردازیم، باید ابتدا دلایل پر شدن آن را بررسی کنیم. در ادامه 6دلیل اصلی پر شدن تلفن را ذکر می کنیم که مسلما یک یا چند مورد از آنها در موبایل شما فضای بیشتری را اشغال کرده است و با حذف آنها مشکل حل می شود.

  1. اولین موردی که حجم زیادی را اشغال می کند، نصب بیش از حد اپلیکیشن است. لغت بیش از حد برای هر موبایلی یک مقدار معین است. در واقع شما باید طبق حافظه ی رم (ram) خود تشخیص دهید که ظرفیت گوشی شما چقدر است. بنابراین در نصب نرم افزار مخصوصا نرم افزارهایی که به صورت آنلاین و در حضور اینترنت کار می کنند (زیرا اصولا نسبت به برنامه های آفلاین حجم بیشتری اشغال می کنند) دقت فرمایید.
  2. موبایل خود را با دانلود و ذخیره ی فیلم های مختلف با حجم بالا، پر نکنید. در واقع بهتر است بعد از تماشای یک ویدیو در صورتی که به آن نیازی ندارید، آن را حذف نمایید.
  3. شاید تصاویر را فایل های کم حجمی بدانید و این تصور درست است اما تا زمانی که به گرفتن اسکرین شات یا ذخیره ی تصاویر اعتیاد پیدا نکنید! گاهی اوقات افراد آنقدر به ذخیره ی عکس ها می پردازند که تصاویر بیشتر از فیلم ها، اپلیکیشن ها و غیره فضای تلفنشان را اشغال می کند. توصیه ی ما این است که هر چند وقت یکبار گالری خود را از عکس های اضافی خالی کنید.
  4. از تلگرام و اینستاگرام غافل نشوید! در نظر داشته باشید که تمام فایل های ذخیره شده در تلفن شما از سوی این دو برنامه در گالری شما دیده نمی شوند و بسیاری از آنها به صورت پنهانی حافظه ی موبایل شما را اشغال کرده اند.
  5. موسیقی های تکراری را حذف کنید. بخش مورد علاقه ی خیلی از افراد موسیقی است. به همین علت تعداد بسیار زیادی آهنگ دانلود یا دریافت شده دارند یا حتی یک آهنگ را چندین بار به اشتباه دانلود کرده اند. بنابراین باید دقت داشته باشید که موسیقی نیز می تواند حافظه ی شما را پر کند.
  6. از فایل های هرز چشم پوشی نکنید! فایل های هرز در واقع همان باقی مانده ی اپلیکیشن های حذف شده یا دیگر فایل ها هستند که سودی ندارند و فقط فضای زیادی را اشغال کرده اند. بنابراین با حذف آنها می توانید مقداری فضا برای فایل های مفید به دست بیاورید.

اکنون که دلایل اصلی پر شدن گوشی را بررسی کردیم، به راحتی می توانیم به برطرف کردن آنها بپردازیم.

10 روش برای خالی کردن حافظه ی تلفن همراه

همانطور که گفتیم هر فردی بیشتر به ذخیره ی یک مورد می پردازد، برای مثال یک نفر تعداد زیادی آهنگ دارد، فردی دیگر مجبور است فیلم های درسی زیادی داشته باشد، یک نفر با تلگرام سر و کار زیادی دارد و دیگری عادت دارد از تصاویر دلخواهش اسکرین شات بگیرد و غیره. پس بنابراین باید راهکار های زیر را طبق خود انتخاب کنید. در واقع اگر شما تعداد عکس کمی دارید، نیازی نیست آنها را حذف کنید و بهتر است راه حل اصلی را انتخاب کنید.

مدل و برند گوشی شما اصلا مهم نیست و شما دارای هریک از برند های سامسونگ، شیائومی، هواوی و غیره که هستید، از طریق راهکار های زیر می توانید به خالی کردن فضای گوشی خود بپردازید.

اکنون نوبت شماست!

در این مقاله شما را با اصلی ترین دلایل پر شدن حافظه ی داخلی و بهترین روش های خالی کردن آن آشنا کردیم، امیدواریم که این نوشته مفید واقع شده باشد. اکنون نوبت شماست که نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را برای ما ارسال کرده و پاسخ سوالات خود را از ما جویا شوید.


خروج از نسخه موبایل