پایگاه دانش مایکت

تبلیغات در جستجو مایکت

زمانی که یک توسعه‌دهنده نسبت به ساخت اپلیکیشن مورد نظر خود اقدام می‌کند، درواقع نیمی از مسیر موفقیت را طی کرده است. نیم دیگر این مسیر، مربوط به نحوه نمایش و معرفی این اپلیکیشن به مخاطب هدف است. توسعه‌دهنده برای پیمودن این بخش از مسیر موفقیت خود، نیاز به انجام تبلیغات موثر و هوشمند دارد.

از آن‌جایی که تبلیغات در هر زمینه‌ فعالیتی، هزینه‌های مالی مربوط به خود را می‌طلبد، یک توسعه‌دهنده برای آن که بتواند اپلیکیشن خود را در دنیای شلوغ دیجیتال به عرصه نمایش درآورده و در معرض دید کاربران قرار دهد، لازم است بتواند هزینه‌های مربوطه را مدیریت کرده و با تحقیق و بررسی، بهترین استراتژی و کارآمدترین پلتفرم‌ها را برای تبلیغ اپلیکیشن خود انتخاب نماید.

به طور کلی یکی از مهمترین و اثربخش‌ترین تبلیغات برای بهتر دیده شدن هر اپلیکیشن توسط انبوهی از کاربران، «Search Ads» یا «تبلیغ در جست‌وجو» نامیده می‌شود. 

سرچ ادز چیست و چرا استفاده از آن مهم است؟

سرچ ادز فرایندی است که طی آن، توسعه‌دهنده چند کلمه‌کلیدی مرتبط با اپلیکیشن خود را برای استور مایکت تعریف می‌کند. او این کلمات را به استور مایکت معرفی کرده و حساب خود را متناسب با هزینه تعریف شده‌ای شارژ می‌کند. استور مایکت نیز موظف است هر زمان که کاربران یکی از این کلمات کلیدی را جست‌وجو کردند، اپلیکیشن این توسعه‌دهنده را در سطرهای پربازدید نتایج جست‌وجو به آن‌ها نمایش دهد.

اما این شیوه تبلیغات برای توسعه‌دهنده چه فایده‌ای در پی دارد؟

همه ما می‌دانیم که روزانه تعداد زیادی اپلیکیشن در دسته‌بندی‌های مختلف مایکت قرار گرفته و به میلیون‌ها اپلیکیشن موجود در این استور اندرویدی افزوده می‌شوند. 

در این بین اپلیکیشن‌هایی که دارای محتوای نسبتا یا دقیقا یکسان هستند، در رقابت برای دیده شدن توسط کاربران قرار می‌گیرند. سرچ ادز روش مناسبی برای افزایش شانس پیروزی در این رقابت برای توسعه‌دهندگان است. در واقع یک توسعه‌دهنده می‌تواند با تعریف کردن چند کلمه کلیدی مرتبط با اپلیکیشن خود، شانس دیده شدن آن را در بین میلیون‌ها اپلیکیشن مشابه افزایش دهد. تبلیغات سرچ ادز یا «تبلیغ در جست‌وجو» سبب می‌شود یک اپلیکیشن در معرض دید میلیون‌ها کاربر استور مایکت قرار بگیرد. 

این نوع تبلیغ اثربخش در مایکت به دو روش زیر انجام می‌شود:

روش اول:

استفاده از پنل توسعه‌دهندگی مایکت

در این روش، توسعه‌دهنده می‌تواند با مراجعه به پنل توسعه‌دهندگی خود، از خدمات سرچ ادز بهره‌مند شود. برای این کار لازم است مراحل زیر طی شود:

۱) وارد داشبورد در پنل توسعه‌دهندگی مایکت شوید.

۲) از منوی موجود در سمت راست پنل،‌ تبلیغات را انتخاب کنید.

۳) گزینه «ساخت کمپین جدید»‌ را انتخاب کنید.

۴) برای شروع فرآیند ساخت کمپین، یکی از انواع تبلیغات را انتخاب کنید.

۶) مشخصات کمپین مورد نظر خود را وارد کنید. 

 لذا لازم است برای این اهداف مختلف،‌کمپین‌های تبلیغاتی متفاوت تعریف کنید که هر کدام از آن‌ها نام و مشخصات مربوط به خود را دارند. 

در این راستا لازم است نام، تاریخ شروع و پایان، روزها و بازه‌های زمانی و سایر اطلاعات خواسته شده را مشخص نمایید.

۷) پس از تعریف کامل کمپین سرچ ادز خود، لازم است کلمات کلیدی که در نظر دارید کاربران در نتیجه جست‌و‌جوی آن‌ها،‌ اپلیکیشن شما را مشاهده نمایند، مشخص کنید. 

۸) هزینه تبلیغات را پرداخت نمایید. 

۹) در این مرحله می‌توانید برای تحلیل بهتر کمپین خود از ترکر ( رهیاب ) استفاده نمایید.

داشتن ترکر بر روی کمپین شما کمک می‌کند عملکرد آن را بهتر بسنجید و نسبت به تحلیل دستاورد آن از دید وسیع‌تری برخورد باشید. 

۱۰) در این مرحله کمپین را تعریف کرده و روی گزینه ذخیره کمپین کلیک میکنید.

روش دوم:

آژانس تبلیغاتی انحصاری مایکت : مگنت

روش دیگر برای انجام تبلیغات سرچ ادز، استفاده از پنل مگنت است. مگنت، آژانس انحصاری تبلیغات سرچ ادز مایکت است که در این زمینه خدماتی را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد.

مزایای استفاده از مگنت:

۱. تخصیص اکانت‌ منیجر ویژه به هر سرویس گیرنده

۲. بررسی و تحلیل کمپین‌های در حال اجرا و ارائه مشاوره در تمامی ابعاد کمپین‌های تبلیغاتی

۳. امکان پرداخت مبلغ پس از شروع کمپین (Post Paid) 

۴. امکان استفاده از سایر سرویس‌های مگنت مانند تبلیغات در اپلیکیشن‌ها

۵. امکان تبلیغ در سایر بخش‌های مایکت

۶. امکان تنظیم ترکر برای بررسی دقیق‌تر عملکرد

شما توسعه‌دهنده عزیز قادر هستید به صلاح‌دید خود هر یک از این دو روش را برای استفاده از خدمات سرچ ادز انتخاب نمایید. در صورتی که نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه داشتید، می‌توانید از مشاورین مایکت برای استفاده از هر یک از این دو روش کمک بگیرید.