پیش‌بینی نامزدهای اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن

اما استون رقابت را می‌برد یا ساندرا هولر؟

مجسمه‌ی طلایی بهترین بازیگر نقش اول زن نود و ششمین دوره‌ی جوایز اسکار مدعیان قدرتمند زیادی دارد و واقعا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در نهایت، اجرای کدام بازیگر نظر اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را جلب می‌کند و برنده‌ی معتبرترین جایزه‌ی بازیگری جهان می‌شود.

اسکار امسال شاهد حضور مجدد بسیاری از کارگردانان نام‌آشنای دنیای سینماست که این اتفاق خوب باعث به وجود آمدن رقابتی نفسگیر خواهد شد که بسیاری از همین حالا انتظار آن را می‌کشند. کارگردان‌هایی مثل مارتین اسکورسیزی با فیلم «قاتلان ماه گل» (Killers of the Flower Moon) و کریستوفر نولان با فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) که از مدعیان اصلی اسکار سال 2024 به حساب می‌آیند و بالطبع گروه بازیگری آن‌ها نیز از شانس بیشتری برای بردن جوایز رشته‌های بازیگری برخوردارند.

در این میان گمانه‌زنی‌های زیادی نیز درباره‌ی برنده‌ی نهایی اسکار بازیگر نقش اول زن می‌شود که در ادامه پیش‌بینی وبسایت معتبر Indiewire را از نامزدهای نهایی بهترین بازگر نقش اول زن را مشاهده می‌کنید.

شانس‌های اصلی ورود به لیست 5 نفره‌ی اسکار بهترین بازیگر زن

1. لیلی گلادستون – قاتلان ماه نو (Killers of the Flower Moon)

لیلی گلادستون- نامزدهای اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن

لیلی گلادستون یکی از شگفتی‌های بازیگری امسال به حساب می‌آید. بازی روان و حساب شده‌ی او مقابل بازیگران کارکشته‌ای مثل رابرت دنیرو و لئوناردو دی‌کاپریو آن‌قدر دلنشین و جذاب است که در صحنه‌هایی اجرای آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌دهد. او پاسخ اعتماد اسکورسیزی را به بهترین شکل ممکن داده و استعداد و زیبایی ذاتی خودش به چهره‌ی اول فصل جوایز سینمایی بدل شده است. او برای در نقش یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم جنایی «قاتلان ماه گل» اسکورسیزی به نام مالی کایل نامزد دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام شد.

پیش از این او در فیلم‌های مستقلی مثل «برخی زنان» (Certain Women) محصول 2016 و «اولین گاو» (First Cow) محصول 2019 با کلی رایکار همکاری کرده بود که بازی خوبش در «برخی زنان» او را برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل زن در انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس کرد.

گلادستون در تلویزیون نیز حضور شاخصی داشته و در سریال‌هایی مثل شامل «میلیاردرها» (Billions) و «سگ‌های ولگرد» (Reservation Dogs) بازی کرده است. 

آیکون فیلم قاتلان ماه کامل Killers of the Flower Moon
فیلم

قاتلان ماه کامل

Killers of the Flower Moon

تماشای فیلم قاتلان ماه کامل

2. زاندرا هولر – آناتومی یک سقوط (Anatomy of a Fall)

زاندرا هولر- نامزدهای اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن

زاندرا هولر یک بازیگر آلمانی فوق‌العاده‌ و تاثیرگذار است که بازی جذاب و فراتر از حد انتظارش در درام دادگاهی ژوستین تریه به نام «آناتومی یک سقوط» او را شایسته‌ی دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن می‌کند. او پیش از این برای بازی در نقش Michaela Klingler در فیلم «مرثیه» (Requiem) برنده‌ی جایزه‌ی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن در جشنواره‌ی فیلم برلین سال 2006 شده است.

آیکون فیلم آناتومی یک سقوط Anatomy of a Fall
فیلم

آناتومی یک سقوط

Anatomy of a Fall

تماشای فیلم آناتومی یک سقوط

3. کری مولیگان – مایسترو (Maestro)

کری مولیگان- نامزدهای اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن

کری هانا مولیگان بازیگر انگلیسی متولد 28 می 1985 است که بازی‌های منحصربه‌فردش در نقش زنان پیچیده او را به بازیگری مورد اعتماد بدل کرده است. او جوایز مختلفی از جمله یک جایزه‌ بفتای بازیگری کسب کرده و دو بار هم نامزد دریافت جایزه‌ی و یک بار نیز نامزد دریافت جایزه‌ی تونی شده‌ است. بازی فوق‌العاده‌ی او در آخرین ساخته‌ی بردلی کوپر «مایسترو» و حضور در نقش شخصیتی چند لایه که همزمان باید قدرت و عشق را به تصویر بکشد، در کمترین حالت شایسته‌ی نامزدی اسکار نقش اول زن است.

4. مارگو رابی – باربی (Barbie)

مارگو رابی- نامزدهای اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن

مارگو الیزا رابی بازگر استرالیایی و 33 ساله‌ی دنیای سینماست که برای توانایی بازی هم در فیلم‌های مستقل و هم بلاک‌باسترهای پرهزینه شهرت دارد. اجراهای خاص و چشمگیر رابی تاکنون افتخارات زیادی شامل دو نامزدی اسکار بهترین نقش اول زن، شش نامزدی گلدن گلوب و پنج نامزدی بفتا را برایش به ارمغان آورده. مجله‌ی تایم در سال ۲۰۱۷ او را یکی از 100 شخصیت تاثیرگذار جهان معرفی کرد و نام او در سال ۲۰۱۹ از سوی فوربز در رتبه‌بندی بازیگران زن جهان با بیشترین مقدار دستمزد قرار گرفت.

بازی پرطرافت و سرگرم کننده‌ی او در «باربی» گرتا گرویک یکی از آن اجراهایی است که قطعا باید در میان نامزدهای دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن قرار بگیرد.

5. اما استون – بیچارگان (Poor Things)

اما استون- نامزدهای اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن

امیلی جین اما استون، متولد 6 نوامبر سال 1988 بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی دنیای سینماست. بازی‌های خوب او تاکنون نامزد و برنده‌ی جوایز زیادی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی مثل اسکار، گلدن گلوب و بفتا شده است. او در سال ۲۰۱۷ دریافت‌کننده‌ی بیش‌ترین میزان دستمزد در بین بازیگران زن بود و اسمش دو بار در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ در میان 100 ثروتمند تاثیرگذار فوربز قرار گرفته است. او نیز مانند مارگو رابی در سال 2017 از سوی مجله‌ی تایم به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار در جهان معرفی شده است.

استون در طول عمر کاری حرفه‌اش سه بار نامزد جایزه‌ی اسکار شده است. دو نامزدی نقش مکمل زن برای بازی در «بردمن» (Birdman) و «سوگلی» (The Favourite) و یک نامزدی بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «لالالند» (La La Land) که ر نهایت موفق به دریافت آن شد.

وی همچنین سه بار نامزد جایزه‌ی بفتا شده‌ است که جایزه‌ی ستاره‌ی نوظهور، جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای «بردمن» و جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن برای «لالالند» که این آخری را برنده شد. بازی خارق‌العاده و فراتر از استانداردهای بازیگری او در در «لالالند» جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم موزیکال یا کمدی هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلوب را نیز به او اختصاص داد و در مراسم انجمن بازیگران فیلم نیز بهترین بازیگر لقب گرفت. فوق‌العاده است نه؟

استون قطعا لیاقت جایگاهی که به آن رسیده را دارد و حضور پرقدرتش در آخرین ساخته‌ی یوگوس لانتیموس با نام «بیچارگان» قطعا اتفاقات خوبی را برایش رقم خواهد که نامزدی اسکار تنها یکی از آن‌هاست.

بازیگران دیگری که شانس ورود به لیست 5 نفره‌‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را دارند

منبع: Indiewire

خروج از نسخه موبایل