پیشبینی نامزدهای بهترین فیلم اسکار 2024 – از اوپنهایمر تا قاتلان ماه کامل

رقابت باربی با اوپنهایمر و قاتلان ماه کامل

نشریه‌ی معتبر ورایتی (Variety) در حالی پیش‌بینی خود از نامزدهای بهترین فیلم اسکار 2024 را اعلام کرد که در آن از جدیدترین ساخته‌ی مارتین اسکورسیزی به عنوان شانس اصلی برنده شدن در این شاخه نام برده است. در حالی که چند ماهی بیشتر تا برگزاری مشهورترین مراسم سینمایی دنیا باقی نمانده، رسانه‌ها و نشریات سینمایی مختلف شروع به گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی برندگان این دوره کرده‌اند و ورایتی نیز مطابق معمول سال‌های گذشته در مقاله‌ای مفصل اقدام به پیش‌بینی اولیه‌‌ی خود از نامزدهای نهایی و برندگان آکادمی اسکار کرده و در رشته‌ی «بهترین فیلم» جایزه را برای وسترن حماسی «قاتلان ماه کامل» یا «قاتلان ماه گل» (Killers of the Flower Moon) ساخته‌ی «مارتین اسکورسیزی» کنار گذاشته. جدیدترین ساخته‌ی مارتین اسکورسیزی که اولین بار در بخش خارج از مسابقه‌ی هفتاد‌وششمین جشنواره‌ی فیلم کن به نمایش درآمد، با الهام از کتابی غیرداستانی با همین نام نوشته‌ی «دیوید گرن» ساخته شده و فیلم‌نامه‌‌ی آن را اسکورسیزی به کمک اریک راث نوشته است. 

داستان «قاتلان ماه گل» به‌طور خلاصه، درباره‌ی سلسله قتل‌هایی است که در اوایل دهه‌ی 20 میلادی میان مردم قبیله‌ی اوسیج رخ می‌دهد. مردمانی ثروتمند که پس از کشف نفت در زیرزمین خانه‌هایشان به ثروتی هنگفت رسیدند اما همین اتفاق باعث برانگیخته شدن خشم سفیدپوستان نسبت به آن‌ها و خلق فاجعه‌ای شد که اسکورسیزی با جزئیاتی مثال زدنی به آن‌ها پرداخته است.

بر اساس لیستی که ورایتی منتشر کرده است، «منطقه‌ی مورد علاقه» (The Zone of Interest) از «جاناتان گلیزر»، «اوپنهایمر» (Oppenheimer) ساخته‌ی کریستوفر نولان،‌ «باربی» (Barbie) به کارگردانی گرتا گرویگ، «بازماندگان» (Holdovers) اثر الکساندر پاین، «مایسترو» (Maestro) درام زندگی‌نامه‌ای بردلی کوپر، «بیچارگان» (Poor Things) ساخته‌ی تحسین شده‌ی یورگوس لانتیموس، «زندگی‌های گذشته» (Past Lives) ساخته‌ی سلین سانگ، اثر کمدی کورد جفرسون یعنی «داستان آمریکایی»(American Fiction) و فیلم فرانسوی «آنتاتومی یک سقوط» (Anatomy of a Fall) دیگر شانس‌های دریافت جایزه در رشته‌ی بهترین فیلم هستند. اسکار 2024، که نود و ششمین دوره‌ی معتبرترین جایزه‌ی سینمایی دنیاست، نامزدهای نهایی خود را در تاریخ 23 ژانویه‌ی 2024 (3 بهمن 1402) خواهد شناخت و در تاریخ 10 مارس 2024 (20 اسفند 1402) نیز مراسم اعطای جوایز در سالن دالبی تئاتر هالیوود برگزار خواهد شد.

1- قاتلان ماه کامل (Killers of the Flower Moon)

بهترین فیلم اسکار 2024

فیلم جدید استاد مسلم سینما که با نگاهی نو به یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ معاصر آمریکا ساخته شده و بار دیگر نشان می‌دهد دود هنوز از کنده بلند می‌شود. این اثر سه‌ونیم ساعته، با اقتباس از رمان پرفروش دیوید گرن یعنی «قاتلان ماه کامل: قتل‌های اوسیج و تولد اف‌بی‌آی» (Killers of the Flower Moon: The Osage Murders and the Birth of the FBI) که در سال 2017 منتشر شد ساخته شده و روایتی گیرا و هولناک از استثمار و قتل‌های زنجیره‌ای و سیستماتیک اعضای قوم سرخ‌پوست اوسیج در اکلاهما در اوایل دهه‌ی ۱۹۲۰، بعد از کشف نفت در سرزمین آن‌هاست. تحقیق درباره‌ی جنابات مخوفی که در آن دوران رخ داد یکی از اولین کارهای مهم اف‌بی‌آی در اولین سال‌های تشکیل سازمان بود. رابرت دنیرو و لئوناردو دی‌کاپریو به ترتیب در دهمین و ششمین همکاری خود با اسکورسیزی در کنار یک پدیده‌ی ناشناخته به نام لیلی گلداستون تشکیل دهنده‌ی تیم اصلی بازیگران فیلم هستند و جسی پلمونس، تانتو کاردینال، جان لیسگو و برندن فریزر آن‌ها را در نقش‌های مکمل همراهی می‌کنند. فیلم‌نامه‌ی اثر را اریک راث به همراه خود اسکورسیزی به رشته‌ی تحریر درآورده‌‌اند و آهنگسازی فیلم نیز به عهده‌ی یار قدیمی او رابی رابرتسون بود که دو ماه پیش از اکران فیلم درگذشت و اسکورسیزی به پاس تمام خدماتش فیلم را به او تقدیم کرد. «قاتلان ماه کامل» به عنوان یکی از مدعیان اصلی اسکار 2024 شناخته می‌شود که با روایت درخشانِ داستانی حماسی و پرتنش و پرداختن به موضوعاتی مانند نژادپرستی و تبعیض از همین حالا با دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم در هیات ملی بازبینی فیلم و قرار گرفتن در بین 10 فیلم انستیتوی فیلم آمریکا برای رقبا خط و نشان کشیده.

نکات برجسته‌ی فیلم:

بیشتر بخوانید: 8 فیلم و سریال ژانر زندگی‌نامه‌ای که در آینده نزدیک منتشر می‌شوند

آیکون فیلم قاتلان ماه کامل Killers of the Flower Moon
فیلم

قاتلان ماه کامل

Killers of the Flower Moon

تماشای فیلم قاتلان ماه کامل

2- اوپنهایمر (Oppenheimer)

بهترین فیلم اسکار 2024

جدیدترین اثر کریستوفر نولان یک فیلم زندگی‌نامه‌ای درام است که به یکی از مهم‌ترین و ویران کننده‌ترین ابداعات بشر می‌پردازد. این فیلم بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی. رابرت اوپنهایمر» (American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer) نوشته کای برد و مارتین ج. شروین ساخته شده است و داستان زندگی فیزیکدان نظری آمریکایی جی. رابرت اوپنهایمر را روایت می‌کند که به عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته می‌شود. داستان فیلم از زمان انتصاب اوپنهایمر به عنوان مدیر «پروژه‌ی منهتن» در سال 1943 آغاز می‌شود. پروژه‌ای که برای توسعه‌ی بمب اتمی جهت استفاده در جنگ جهانی دوم آغاز شد و با بمباران شهرهای هیروشیما و ناکازاکی و کشته شدن صدها هزار نفر در آگوست 1945 به سرانجام رسید. در این فیلم، کیلین مورفی نقش اوپنهایمر، متیو مک‌کانهی نقش لسلی گرووز رئیس پروژه‌ی منهتن، و امیلی بلانت در نقش کاترین پلانک، همسر اوپنهایمر را بازی می‌کنند. «اوپنهایمر» علی‌رغم داستان سنگین و علمی خود با استقبال غیرمنتظره‌ی تماشاگران و منتقدان روبرو شد و همگان به ستایش روایت قوی و خیره کننده‌ی نولان پرداختند. نمایش پیچیدگی‌های شخصیت اوپنهایمر و چالش‌های اخلاقی او در ساخت بمب اتم این فیلم ماندگار را نامزد 12 جایزه‌ی اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد برای مورفی و بهترین بازیگر مکمل مرد برای مک‌کانهی کرده است که باید ببینم موفق به دریافت آن‌ها خواهد شد یا نه.

نکات برجسته‌ی فیلم:

3- باربی (Barbie)

بهترین فیلم اسکار 2024

باربی (Barbie) یک فیلم کمدی – درام باطراوت و زنده به کارگردانی گرتا گرویگ است با نگاهی تازه و زیرکانه به این عروسک محبوب کمپانی متل می‌پردازد. اکران همزمان این فیلم با اوپنهایمر کریستوفر نولان علاوه بر اتفتقات مثبتی که برای هردو فیلم رقم زد موجب به وجود آمدن پدیده‌ای اجتماعی به اسم «باربنهایمر» (Barbeheimer) شد که هنوز هم بحث پیرامون آن داغ است. در این فیلم، مارگو رابی نقش باربی را بازی می‌کند و رایان گاسلینگ نیز اجرای نقش نقش کن را بر عهده دارد. همچنین ویل فرل نقش رئیس کمپانی تولید کننده‌ی باربی را بازی می‌کند. «باربی» با استقبال فوق‌العاده‌ی تماشاگران و منتقدان روبرو شد و نامزدی 10 جایزه‌ی اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن برای رابی و بهترین بازیگر مرد برای گاسلینگ را به دست آورد. داستان فیلم صورتی گرویگ درباره‌ی یک باربی معمولی است که از دنیای فانتزی و بی‌نقص خود به دنیای واقعی تبعید می‌شود و چالش‌هایی که در این سفر پیش رویش قرار می‌گیرند او را مجبور می کند تا خود را از نو کشف کند. یک فیلم سرگرم کننده و تفکربرانگیز که با موضوعات مهمی مانند هویت، نقش زنان در جامعه و فشارهای بیرونی برای مطابقت با استانداردهای زیبایی غیرواقعی سروکار دارد. تصاویر چشم‌نواز فیلم در کنار موسیقی متن جذاب «باربی» را به اثری همه‌پسند تبدیل کرده که تمام اقشار جامعه می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند. باید ببینیم «باربنهایمر» در اسکار 96 نیز تکرار خواهد شد یا نه؟

نکات برجسته‌ی فیلم:

بیشتر بخوانید: کدام فیلم‌ها بیش‌ترین سرچ گوگل را در سال 2023 داشتند؟

4- بیچارگان (Poor Things)

بهترین فیلم اسکار 2024

یک کمدی سیاه علمی – تخیلی به کارگردانی یورگوس لانتینوس یونانی که پیش از این با فیلم‌های «سوگلی» (The Favourite) و «خرچنگ» (The Lobster) توانایی‌هایش را در روایت داستان‌های عجیب و غریب به اثبات رسانده. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته‌ی آلاسدایر گری ساخته شده است و داستان زن جوانی زا رواست می‌کند که پس از خودکشی به‌ دست دانشمندی دیوانه نجات می‌یابد. او که پیش از این اتفاق زنی ساده‌لوح بود به‌ همراه وکیلی مرموز به سفری ماجراجویانه برای خودشناسی ورهایی می‌رود. نقش اول این فیلم را بازیگر مورد علاقه‌ی لانتیموس اما استون بازی می‌کند و به موضوعات هویت، شرایط بشری و گسترش مرزهای علم می پردازد. او موفق شده تا با فیلمنامه‌ای غیرمتعارف و خلق شخصیت‌هایی شگفتی‌آور اثری خلق کند که در کنار سرگرم کننده بودن فکر مخاطب را نیز درگیر کند. استون در نقش الیزابت فوق‌العاده است و توانسته شخصیتی پیچیده و جذاب را به شکلی تصویر کند که در عین دلخراش بود خنده‌دار است. لانتینوس با استفاده از سبک بصری خاص خود، «بیچارگان» (Poor Things) را به یک فیلم ماندگار و یک تجربه سینمایی منحصر به فرد تبدیل کرده است که توانایی جذب طیف وسیعی از مخاطبان را دارد و باید ببینیم که در جلب نظر داوران آکادمی هم موفق خواهد بود یا خیر.

نکات برجسته‌ی فیلم:

5- بازماندگان (Holdovers)

بهترین فیلم اسکار 2024

«بازماندگان» (Holdovers) یک فیلم کمدی – درام آمریکایی به کارگردانی الکساندر پین، نویسندگی دیوید همینگسون و بازی پل جیاماتی، داواین جوی راندولف و دومینیک سسا است که در سال 2023 ساخته شده است. اتفاقات فیلم در یک مدرسه‌ی شبانه روزی خصوصی دور افتاده در نیوهمپشایر رخ می‌دهد و روایتگر داستان معلم تاریخی بدخلق و منزوی به نام آقای مورفی (پل جیاماتی) است که هیچ عنوان از زندگی‌اش راضی نیست. او به طور تصادفی با یک دانش آموز مشکل‌دار به نام آرون (دومینیک سسا) دوست می شود. آرون از خانه فرار کرده است و هیچ جایی برای رفتن ندارد و مورفی مجبور می‌شود تعطیلات کریسمس را در مدرسه بماند و به آرون در حل مشکلاتش کمک کند. در طول تعطیلات، مورفی و آرون باهم ارتباط خوبی برقرار می‌کنند و یکدیگر را بهتر می شناسند. مورفی به آرون کمک می‌کند تا با گذشته خود کنار بیاید و آرون نیز به مورفی کمک می‌کند تا به زندگی پوچ خود معنا ببخشد. «بازماندگان» اثری شیرین و دلگرم کننده است که به موضوعاتی مانند تعلق، امید و قدرت دوستی می پردازد. این فیلم با بازی های عالی جیاماتی و سسا و کارگردانی درخشان پین، یک تجربه‌ی سینمایی لذت‌بخش است.

نکات برجسته فیلم:
آیکون فیلم جاماندگان The Holdovers
فیلم

جاماندگان

The Holdovers

تماشای فیلم جاماندگان

6- استاد (Maestro)

بهترین فیلم اسکار 2024

پس از تجربه‌ی موفق «ستاره‌ای متولد می‌شود»  (A Star is Born)، بردلی کوپر هم به سراغ ترند این روزهای هالیوود رفت و یک فیلم درام زندگی‌نامه‌ای جذاب به نام «استاد» (Maestro) را به کارگردانی خودش و نویسندگی مشترک فیلم‌نامه با جاش سینگر منتشر کرد. کوپر خودش نقش اول فیلم را بر عهده دارد و در اجرای شخصیت لئونارد برنستاین، آهنگساز و رهبر ارکستر مشهور آمریکایی حسابی درخشیده است. البته نباید از بازی خیره کننده‌ی کری مولیگان در نقش فلیسیا مونته‌ آلگره، همسر برنستاین گذشت که بار دیگر توانایی‌های او در اجرای نقش‌های چندلایه را به اثبات رسانده. داستان این فیلم به روایت بیش از 30 سال از زندگی برنستاین می‌پردازد و از زمانی که او در دهه 1940 با مونته آلگره آشنا شد، تا زمانی که در دهه‌ی 1990 درگذشت، روی روابط عاشقانه و حرفه‌ای این زوج تمرکز دارد. منتقدان «استاد» را به شدت تحویل گرفتند و این فیلم نامزد 10 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد برای کوپر و بهترین بازیگر زن برای مولیگان شده است. بازی کوپر در نقش برنستاین مورد تحسین قرار گرفته است و او توانسته شخصیتی پیچیده و جذاب را به تصویر بکشد که هم یک نابغه‌ی موسیقی و هم یک انسان آسیب پذیر است. مولیگان نیز در نقش مونته آلگره عالی است و همانطور که گفتیم موفق شده شخصیتی قوی و مستقل را به تصویر بکشد که در تمام مراحل زندگی کنار برنستاین می‌ایستد. روایت ماندگار کوپر از زندگی و آثار یکی از برجسته‌ترین موسیقی‌دانان قرن بیستم، یک تجربه‌ی سینمایی ماندگار است که از مدعیان اصلی بهترین فیلم اسکار 2024 به شمار می‌رود.

نکات برجسته‌ی فیلم:

7- داستان آمریکایی (American Fiction)

بهترین فیلم اسکار 2024

«داستان آمریکایی» یک فیلم کمدی – درام آمریکایی محصول 2023 به کارگردانی کورد جفرسون و نویسندگی خود اوست. در این فیلم، جفری رایت در نقش یک داستان‌نویس و پروفسور سیاه‌پوست سرخورده در نیویورک سیتی بازی می‌کند که کتاب‌هایش هرگز منتشر نمی‌شوند.  او به این نتیجه می‌رسد که تنها راه موفقیت این است که به کلیشه های رایج در مورد شخصیت‌های سیاه پوست تن دهد و در اقدامی هجوآمیز و مسخره، کتابی بر اساس کلیشه‌های عجیب و رایج «سیاه» می‌نویسد تا بلکه شانسی برای انتشار و کسب شهرت و تحسین داشته باشد. در نهایت تاملینسون کتابی با عنوان «داستان های آمریکایی» – که عنوان فیلم نیز است – را آماده‌ی انتشار می‌کند که در آن شخصیت‌های سیاه‌پوست همه دارای ویژگی‌های کلیشه‌ای هستند. به عنوان مثال، قهرمان داستان یک مرد سیاه‌پوست عضلانی و خشن است که به دنبال انتقام از افرادی که آزارش داده‌اند می‌گردد. کتاب تاملینسون بلافاصله با استقبال منتقدان و مردم روبرو می شود و این اتفاق او را یک شبه به یک نویسنده‌ی موفق و پرفروش تبدیل می‌کند. با این حال، تاملینسون به زودی متوجه می‌شود که موفقیتش با قیمت بالایی همراه بوده و احساس می‌کند برای موفقیت مجبور شده به انکار هویتش بپردازد. «داستان آمریکایی» یک فیلم زیرکانه و هوشمندانه است که به موضوعاتی مانند هویت، نقش نژاد در زندگی افراد و کلیشه‌های موجود در جامعه می‌پردازد. این فیلم با بازی فوق‌العاده‌ی جفری رایت، کارگردانی قوی جفرسون و فیلمنامه‌ای جذاب، یک تجربه سینمایی لذت‌بخش است.

نکات برجسته‌ی فیلم:

8- زندگی‌های گذشته (Past Lives)

بهترین فیلم اسکار 2024

یکی دیگر از محصولات تماشایی سینمای کره‌ی جنوبی که در سال‌های اخیر با ارائه‌ی آثار ارزشمند میان منتقدان و تماشاگران به محبوبیتی فراگیر رسیده است. «زندگی‌های گذشته» (Past Lives) یک فیلم درام عاشقانه‌ی محصول 2023 به کارگردانی سلین سانگ است که در آن گرتا لی نقش یک زن کره‌ای – آمریکایی به نام نورا را بازی می‌کند و تئو یو نیز در نقش هه سانگ، یک مهندس کره‌ای ظاهر شده است. این فیلم داستان دو شخصیت دور از هم را روایت می‌کند که در دوران کودکی دوستانی صمیمی بودند و پس از مهاجرت خانواده‌ی نورا از کره جنوبی دست سرنوشت آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند. حالا آن‌ها پس از بیست سال دوباره یکدیگر را ملاقات می‌کنند و درگیر مفاهیمی چون عشق و سرنوشت می‌شوند. داستان فیلم در کره‌ی جنوبی و ایالات متحده‌ی آمریکا رخ می‌دهد. نورا یک هنرمند جوان است که در لس آنجلس زندگی می‌کند و در تلاش است تا با هویت دوگانه‌ی خود به عنوان یک زن کره ای – آمریکایی گرفتار میان سنت و مدرنیته کنار بیاید. هه سانگ هم یک مهندس موفق ساکن سئول است که او نیز در تلاش می‌کند تا با گذشته‌ی خود و به خصوص مرگ غم انگیز پدرش به صلح برسد. نورا و هه سانگ پس از بیست سال طی اتفاقاتی دوباره یکدیگر را ملاقات می کنند و بلافاصله متوجه می‌شوند که هنوز هم احساساتی که نسبت به یکدیگر داشتند زنده است. با این حال، آن‌ها باید با چالش‌هایی از جمله اختلافات فرهنگی و گذشته‌ی دردناک هریک روبرو شوند. «زندگی‌های گذشته» یک فیلم زیبا و دلنشین است که به موضوعاتی مانند عشق، سرنوشت و هویت می‌پردازد. این فیلم با اجراهای عالی لی و یو و کارگردانی درخشان سانگ، یک تجربه‌ی سینمایی دلپذیر است که مطابق معمول چند سال گذشته، یک نامزدی اسکار دیگر را به افتخارات سینمای پیشروی کره‌ی جنوبی اضافه کرده است.

نکات برجسته فیلم

بیشتر بخوانید: لیست کامل نامزدهای گلدن گلوب 2024 ؛ باربی تاریخ‌ساز شد

9- منطقه‌ی مورد علاقه (The Zone of Interest)

بهترین فیلم اسکار 2024

«منطقه‌ی مورد علاقه» (The Zone of Interest) یک فیلم درام تاریخی محصول سال ۲۰۲۳ به نویسندگی و کارگردانی جاناتان گلیزر است که بر اساس رمانی به همین نام اثر مارتین آمیس که در سال 2014 منتشر شد ساخته شده ‌است. فیلمبرداری این اثر در سال 2021 در اردوگاه آشویتس آغاز و سرانجام در سال 2023 آماده‌ی انتشار شد. وقایع فیلم در سال 1943 و لهستانِ اشغال شده توسط ارتش آلمان می‌گذرد و داستان یک افسر نازی به نام ولفگانگ اوبرهامر (کریسچن فریدریش) را روایت می‌کند که مسئول ساخت یک کارخانه‌ی اسلحه در نزدیکی اردوگاه آشویتس می‌شود. طی این ماموریت، اوبرهامر که یک افسر نازی سختگیر و وظیفه‌شناس است با همسر زیبا و مغرور فرمانده اردوگاه، هدویگ هوس (ساندرا هولر) آشنا می‌شود و رابطه‌ی عاشقانه‌ای که میان آن‌ها شکل می‌گیرد تشکیل دهنده‌ی شالوده‌ی اتفاقات فیلم است. این رابطه‌ی عاشقانه، اوبرهامر را در یک دوراهی سخت انتخاب بین عشق و وظیفه قرار می‌دهد. او از یک سو به قوانین نازی‌ها وفادار است و از سوی دیگر، از عشق ورزیدن به هدویگ لذت می‌برد. اما اوبرهامر در نهایت باید تصمیم بگیرد که عشق را انتخاب کند یا وظیفه. «منطقه‌ی مورد علاقه» اثری پیچیده و چندلایه است که به موضوعاتی مانند جنگ، جنایت علیه بشریت و ماهیت عشق می‌پردازد. این فیلم با بازی‌های فوق‌العاده‌ی فریدریش که توانسته است شخصیتی پیچیده و چندلایه را به تصویر بکشد که هم یک افسر نازی سختگیر و وظیفه‌شناس است و هم یک انسان با احساسات و عواطف و هولر در نقش شخصیتی جذاب و چندلایه که هم یک زن زیبا و مغرور است و هم یک قربانی جنگ، در کنار کارگردانی درخشان گلیزر که موفق شده است فیلمی پر از ظرافت و احساس را خلق کند که کاملا لیاقت قرار گرفتن در میان نامزدهای بهترین فیلم را داراست.

نکات برجسته‌ی فیلم:

10- آناتومی یک سقوط (Anatomy of a Fall)

بهترین فیلم اسکار 2024

این درام جنایی فرانسوی را ژوستین تریه بر اساس فیلم‌نامه‌ای نوشته‌ی خودش و آرتور هراری در سال 2023 کارگردانی کرده است. منتقدان در اولین نمایش فیلم از بازی‌های هولر و آرلاد، کارگردانی تریه و داستان پیچیده و جذاب فیلم تمجید کردند. در «آناتومی یک سقوط» (Anatomy of a Fall) زاندرا هولر نقش نویسنده‌ای را بازی می‌کند که تلاش دارد بی‌گناهی خود را در مورد مرگ همسرش به اثبات برساند. داستان فیلم در یک روستای دورافتاده در کوه‌های آلپ فرانسه رخ می‌دهد. ساندرا (زاندرا هولر)، یک نویسنده آلمانی است که با همسر فرانسوی‌ معمارش ساموئل (سوان آرلاد) و پسرشان دنیل (میلو ماچادو گرانر) در این روستا زندگی می‌کند. یکی از روزها که ساموئل برای اسکی به کوهستان رفته است در اثر سقوط از دره جانش را از دست می دهد و ساندرا به عنوان مظنون اصلی قتل همسرش به دادگاه فراخوانده می‌شود. ساندرا در تلاش برای اثبات بی‌گناهی خودش با یک وکیل کارکشته ملاقات می‌کند و تلاش دارد تا شواهدی مبنی بر بی‌گناهی‌اش را به دادگاه ارائه کند. کاوش ساندرا در گذشته‌، او را به تفکر درباره‌ی خود و رابطه‌اش با ساموئل می‌کشاند و در نهایت متوجه می‌شود که رابطه‌ی آن‌ها – برخلاف چیزی که فکرش را می‌کرده – همیشه ایده‌آل نبوده است. پس از کش‌وقوس‌های فراوان ساندرا در دادگاه محاکمه می‌شود و او در آخرین فرصتی که دارد باید در برابر هیئت منصفه ثابت کند که بی‌گناه است. «آناتومی یک سقوط» درامی جنایی و پیچیده است که به موضوعاتی مانند عشق، خیانت و مرگ می‌پردازد و با بازی‌های فوق‌العاده هولر و آرلاد و کارگردانی درخشان تریه نماینده‌ی شایسته‌ی فرانسه در مراسم اسکار سال 2024 است که پیش از این برنده‌ی نخل طلای کن نیز شده است.

نکات برجسته‌ی فیلم:
آیکون فیلم آناتومی یک سقوط Anatomy of a Fall
فیلم

آناتومی یک سقوط

Anatomy of a Fall

تماشای فیلم آناتومی یک سقوط

منبع: variety

خروج از نسخه موبایل