بهترین اندروید باکس 2020 در بازار ایران چیست؟ ((تی وی باکس))

خداحافظ تلویزیون ؛ سلام tv box اندروید!

تلویزیون یکی از جالب ترین وسائلی است که میتوانیم خود را با ان سرگرم کنیم. اما این در حالی است که بیشتر ما از تلویزیونهای LED و LCD استفاده می کنیم که متعلق به سال های 2015 تا 2017 است که هوشمند نیستند اما مجهز به پورت های USB و HDMI هستند و در کل تنها کاری که می توان با آنها انجام داد فقط قابلیت های یک تلویزیون است.

اما تلویزیون های نسل جدید و هوشمند از محیط کاربری هوشمندی برخوردار هستند که می توانید به راحتی به اینترنت متصل شوید و سپس ساعت ها شما را را در اینترنت سرگرم کند.

مهمترین مشخصات این رده تلویزیون عبارتند از: محیط کاربری هوشمند اندرویدی ، کنترل هوشمند ، نصب برنامه و … همگی منحصر به فرد هستند.

از برنامه های مختلف استفاده میکنید ، بهترین بازی های اندروید را اجرا میکنید ، صفحات وب را مرور کنید و موارد دیگر … آنچه که هر روز با گوشی اندروید خود انجام میدهید را می توانند با یک [ اندروید باکس ] یا  تی وی باکس نیز انجام دهید.

برخی از خدمات مختلف ارائه شده در گوشی های هوشمند در صورت استفاده از صفحه بزرگتر منجر به نتایج بهتری می شوند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید فیلمی را از برنامه های ارائه دهنده محتوای ویدیو در صفحه تلفن خود مشاهده کنید ، نتیجه جالبی نمی گیرید.

بنابراین ، بسیاری از تولید کنندگان تلویزیون یک سیستم عامل ویژه برای محصولات خود ایجاد کرده اند تا امکانات بیشتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

از طرف دیگر شرکتهایی مانند اپل ، گوگل و آمازون بیکار نبودند و محصولات نرم افزاری و سخت افزاری آنها برای این منظور وارد بازار شدند، همان چیزی که اندروید تی وی نام دارد و توسط گوگل برای اولین بار عرضه شد.

با معرفی بهترین اندروید باکس های جهان سال 2019 و 2020 ، لطفا با مجله مایکت همراه باشید. قبل از اینکه این دستگاه های دوست داشتنی را معرفی کنیم بهتر است با بهترین لانچر های اندروید باکس آشنا شوید.

بهترین لانچر android box

طبق تحقیقات ما ATV Launcher Pro بهترین لانچری است که می توانید از آن استفاده کنید از ویژگی های آن میتوان به امکان سفارشی کردن برنامه، چیدن آیکون ها و مخفی کردن نرم افزار ها اشاره کرد دقیقا همان کاری که یک هوم لانچر باید انجام دهد.

حتما روی باکس صورتی کلیک کنید و لانچرتون رو دانلود و  نصب کنید (اگه هنوز اندرویدباکس نخریدی هم نگران نباش، برنامه را نصب کن، چون مسلما بعدا به دردت میخوره).

⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

1) پخش کننده تلویزیون شیائومی مدل Mi Box S MDZ-22-AB

بهترین محصولی است که می توانید برای هوشمند سازی تلویزیون خود خریداری کنید. این دستگاه پخش از محتوای 4K برای نمایش تصاویر با کیفیت بالا در تلویزیون پشتیبانی می کند، علاوه بر این پشتیبانی از قابلیت HDR نمایش تصاویر با رنگهای واقعی تر را تسهیل می کند.

رابط کاربری جذاب این تی وی باکس هوشمند یکی از نقاط قوت آن است. این رابط ، همه موارد مورد نیاز شما را بدون نیاز به بخش های اضافی به سادگی در اختیار شما قرار می دهد. این دستگاه ظاهری ساده دارد و تمام درگاه ها در پشت آن قرار گرفته اند.

یک اتصال دهنده HDMI ، یک درگاه USB و در آخر جک صدا درگاه های این دستگاه را تشکیل می دهد. اتصال اینترنت نیز از طریق شبکه بی سیم امکان پذیر است و درگاه lan مشاهده نمی گردد.

عدم پشتیبانی از کارت حافظه از نقاط ضعف این دستگاه است.

ریموت کنترل این دستگاه ظاهری ساده دارد و دکمه های بسیار کمی بر روی آن وجود دارد، پردازنده چهار هسته ای با 2 گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی مشخصات سخت افزاری این جعبه اندرویدی است.

با این اندروید باکس، هر زمان که بخواهید می‌توانید در کنار خانواده از مشاهده فیلم‌های با کیفیت بالا لذت ببرید همچنین قابلیت پشتیبانی ای نتفلیکس و دیگر سرویس های استریم را دارد البته برای خرید ای سرویس های باید اشتراک خریداری نمایید.

2) اندروید باکس آ۵‌ایکس مدل مکس 

یک مدل که دارای سخت افزاری قدرتمندتر از رقبای خود است. پردازنده چهار هسته ای به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مشخصات این دستگاه را تشکیل می دهد.

داشتن سیستم عامل اندروید نسخه 9 نیز یکی از نقاط قوت این دستگاه است که کاربردهای متنوعی را تضمین می کند. انواع کانکتور مانند کانکتور HDMI ، چهار پورت USB ، جک صوتی ، کارت خوان SD و پورت LAN ، اتصال همه لوازم جانبی را آسان می کند.

همچنین امکان اتصال به اینترنت از طریق شبکه بی سیم امکان پذیر است. کنترل از راه دور (remote control) هم از حیث زیبایی و هم از حیث استفاده کار را برای شما آسان تر میکند.

3) T95 Mini اسمارت باکس قدرتمند!

با ظاهری زیبا و ابعاد کوچک ارائه شده است. این دستگاه از نسخه 9 اندروید استفاده می کند که یک نسخه به روز است .
به راحتی می توانید از برنامه هایی مانند فیلیمو ، Namava و … در این جعبه اندرویدی نصب کنید و فیلم ها و سریال ها را تماشا کنید.

پردازنده چهار هسته ای ، 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی نیز مشخصات این دستگاه هستند، درگاه های متنوعی از جمله پورت HDMI ، دو پورت USB ، دستگاه کارت خوان SD و پورت LAN برای اتصال لوازم جانبی به صفحه شما نیاز دارند.

از دیگر مشخصات این محصول می توان به پشتیبانی از قالب HDR (High Dynamic Range) هنگام مشاهده تصاویر ویدیویی اشاره کرد. این پسوند گرافیکی کیفیت واقعی تر با عمق بیشتر رنگ ارائه میکند.

4) Android Box ZIDOO H6 PRO

Android Box ZIDOO H6 PRO از سرعت بالایی برخوردار است و با وجود یک اینترنت سرعت بالا در عرض چند ثانیه موسیقی و فیلم های مورد علاقه خود را میتوانید پخش کنید.

همچنین می توانید در این جعبه اندرویدی از کیفیت 4k بهره مند شوید که حتی می تواند فیلم های YouTube را پخش کند چیزی که در سایر اندروید باکس ها در دسترس نیست.

ویژگی دیگری که میتواند برای شما جالب باشد در حالی که به این دستگاه نگاه می کنید طراحی شیک و سبک آن است.

قسمت بالای این دستگاه با یک قاب پلاستیکی سفید پوشانده شده است که به پردازنده 4 هسته ای و رم 2 گیگابایتی مجهز شده است.

نسخه اندروید تیوی باکس اسمارت ZIDOO H6 PRO 7.1 است که دارای عملکرد فوق العاده ای استو از سخت افزاری استفاده می کند که می توانید بسیاری از برنامه ها مایکت را روی ان نصب کنید.

5) تیوی باکس مدل X96 Mini

X96 Mini محصول اگرچه از زیبایی ظاهری برخوردار نیست اما با قیمت پایین امکانات مناسب را به شما می دهد. پردازنده چهار هسته ای قدرتمند با رم 2 گیگابایتی و سیستم عامل اندروید 7.1 قابلیت اجرای اکثر برنامه های اندرویدی را دارد.

کانکتورهای خروجی شامل HDMI ، پورت USB ، اتصال کابل برق ، اتصال AV ، پورت اترنت برای بازیابی شبکه و اسلاتهای micro-SD است.

اتصال این دستگاه به اینترنت از طریق درگاه اترنت یا WI-Fi امکان پذیر است. ظرفیت ذخیره سازی داخلی این دستگاه 16 گیگابایت است ، این همان چیزی است که شما نیاز دارید.

7) اندروید باکس هوشمند تسکو مدل TAB-100

ظاهری زیبا و ساده در دل خود جای داده است، یک نوار led با رنگ های مختلف در لبه این دستگاه زیبایی محصول را چندین برابر کرده است.

این دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید 9 است که البته رابط کاربری آن چندان جالب نیست و کمی گیج کننده به نظر می رسد و یک پردازنده چهار هسته ای در کنار 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت مشخصات سخت افزاری داخلی دستگاه است.

کانکتورهای مختلفی مانند کانکتور HDMI ، دو درگاه USB ، جک صوتی ، کارت خوان SD و اتصال LAN در دستگاه وجود دارد که در نهایت یک انتخاب هوشمند را برای شما ارائه می دهند.

همچنین امکان اتصال به اینترنت از طریق شبکه بی سیم امکان پذیر است. این دستگاه از ریموت کنترل ساده استفاده می کند و بهتر است برای راحتی کار یک ماوس نیز همراه ان خریداری کنید.

8) اندروید باکس نکس باکس مدل A95X R2

با استفاده از این جعبه اندرویدی ، شما می توانید فیلم های با کیفیت بالا را در هر زمان و با خانواده تماشا کنید، این دستگاه دارای یک پردازنده چهار هسته ای برای پردازش است.

حافظه رم این جعبه اندرویدی دارای ظرفیت 2 گیگابایت است و از حافظه داخلی 16 گیگابایتی بهره مند شده است. با استفاده از WiFi ، می توانید به راحتی به اینترنت وصل شوید و از برنامه های آنلاین استفاده کنید.

در پشت دستگاه دو پورت USB 2.0 ، یک درگاه HDMI ، یک خروجی SPDIF ، یک ورودی شبکه ، یک ورودی AV و یک درگاه شبکه وجود دارد،.

اندروید 7.1 در این دستگاه نصب شده است که متاسفانه کمی قدیمی است و به خوبی نسخه جدید آن نیست. بنابراین اگر قصد خرید این دستگاه را دارید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

9) اندروید باکس ارزان مدل R69

این جعبه اندرویدی با قیمتی بسیار مناسب ارائه می شود که فرصت های بسیار خوبی را ارائه می دهد. بنابراین ، اگر بودجه محدودی دارید ، این وسیله با ظاهر زیبا برای شما گزینه مناسبی است.

Android Box R69 از درگاه های HDMI ، USB ، LAN ، AV پشتیبانی می کند و همچنین قابلیت نصب کارت حافظه را تا 32 گیگابایت نیز دارد.

یک گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی نیز سایر مشخصات این دستگاه هستند، این محصول دارای یک پردازنده چهار هسته ای است و توسط سیستم عامل اندروید 7 پشتیبانی می شود. این دستگاه دارای ریموت کنترل است و اتصال به اینترنت از طریق پورت LAN و شبکه بی سیم انجام می شود.

تفاوت اندروید باکس با ستاپ باکس در چیست؟

دو تفاوت اساسی بین ستاپ باکس و اندروید باکس وجود دارد که در زیر به صورت خلاصه و مفید برای شما توضیح میدهیم.

Stapp-Box در واقع دستگاهی است که می تواند سیگنال شبکه های دیجیتال را بازیابی کرده و آن را به تلویزیون شما منتقل کند.

ستاپ باکس برای تلویزیون ساخته شده است و کاربر بخصوص دیگه ای در ان وجود ندارد . بهترین مدل دستگاه های موجود در بازار در نهایت می توانند فایلهای صوتی یا فیلم ها را از DVD یا حافظه فلش اجرا کند.

از نظر نرم افزاری نیز محدودیت هایی دارند و به به هوشمندی تیوی باکس ها نیستند اما میتوانید شبکه های تلویزیون زیادی را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

البته سرعت اینترنتتون باید حداقل 3 مگابایت در ثانیه باشد تا بتوانید بدون تأخیر برنامه ها را ببیند. این تلویزیون ها به دلیل گرانی اینترنت در ایران گزینه بسیار خوبی نیستند همینطور سرعت خطوط اونقدری نیست که بتواند نیاز شما را برطرف کند.

بر خلاف ستاپ باکس Android باکس سیستم عامل Android استفاده می کنند در واقع یک سیستم هوشمند چند منظوره است.

به همین دلیل ویژگی های نرم افزار Android box به هیچ وجه قابل مقایسه با ستاپ باکس نیست ! Android Box میتواند بسیاری از برنامه های مهم را که بر روی تلفن های اندرویدی نصب شده اند و خیلی هوشمند تر عمل میکند.

دستگاه هایی که زندگی را هوشمندتر میکنند

با کمک android box خود می توانید با هزینه کمتر تلویزیون خود را به یک “تلویزیون هوشمند” تبدیل کنید . اگر نیاز به خرید یک اسمارت تیوی دارید، باید هزینه های بیشتری نیز صرف کنید و بنابراین android box یک انتخاب بسیار معقولانه تر است.

شما می توانید هر روز به راحتی صفحات مورد علاقه خود را بخوانید ، فیلم ها و سریال هایی را که در مورد آنها صحبت می کنید دنبال کنید، یا در وقت آزاد با خانواده و دوستان خود بازی کنید.

امروز با بهترین تیوی باکس های هوشمند اندروید اشنا شدید امیدواریم این بررسی برای شما مفید بوده باشد شما از کدام دستگاه اندروید باکس استفاده میکنید؟ نظرات خود را در کادر زیر کامنت کنید.

از دیگر اندروید باکس های مطرح می توان به هوما و انویدیا شیلد تی وی اشاره کرد البته قیمت دستگاه های انویدیا کمی گران بوده و برای کاربران ایرانی گزینه چندان خوب نیست. این نوشتار دائما با رصد کردن جدیدترین اندروید باکس هایی که در فروشگاه های آنلاین سراسر کشور وجود دارند به روز میشود بنابراین حداقل ماهی یکبار از این صفحه بازدید نمایید. هدف ما ارائه دقیق ترین و درست ترین اطلاعات به مایکتی هاست.

 برای تهیه این مقاله از نظرات چندین تن از کاربران مایکت که تجربه استفاده از اندروید باکس را داشتند استفاده شده است.

مطلب مفید و مرتبط:

 

خروج از نسخه موبایل