چگونه نسخه اندروید گوشی خود را بفهمیم؟

اگر شما هم یکی از کاربرانی هستید که کنجکاو است نسخه ی اندروید خود را بداند، این مقاله را تا آخر بخوانید و با مایکت همراه باشید.

اندروید همان سیستم عاملی است که در سال 2008 برای اولین بار توسط شرکت گوگل به بازار جهانی ارائه شد. این سیستم عامل برخلاف تصور سازندگان روز به روز پیشرفت کرد و کم کم در در دل تمام مردم جهان خود را جای داد. به صورتی که اکنون بیش از 50% از افرادی که موبایل دارد، از Android استفاده می کنند و پیش بینی می شود این آمار در سال های بعدی به بیش از 85% برسد. اما شاید برایتان سوال باشد که تفاوت نسخه های مختلف اندروید در چیست؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که شباهت بین نسخه های مختلف در نام آنهاست، که از نام شیرینی ها و خوراکی های مختلف انتخاب می شود. اما هرچه ورژن android شما بالاتر باشد، کیفیت، سرعت، عملکرد و امنیت شما بیشتر و بهتر می شود.

فهرست این مقاله (با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :

یافتن نسخه ی اندروید گوشی

برای اینکه بفهمید در حال حاضر از کدام یک از ورژن های android استفاده می کنید، تا بتوانید مطابق با آن و فضای آن، نرم افزارها با قابلیت های مختلف را انتخاب و نصب نمایید، یا حتی ویژگی های پنهان این نسخه را مطالعه نموده و از آن استفاده کنید، دو راه وجود دارد. راه اول مربوط به زمانی است که گوشی موبایل را خریداری میکنید، در واقع هم روی کارتن آن و هم توسط خود فروشنده می توانید متوجه ورژن موبایل خود شوید. زیرا همانطور که میدانید قیمت نیز با نسخه ی گوشی بالا می رود.

اما اگر به هر دلیلی (از جمله دست دوم خریدن) در زمان خرید متوجه نسخه ی تلفن همراه خود نشده اید، یا حتی اکنون آن را فراموش کرده اید و دسترسی به کارتن موبایل ندارید، کافی است از راه دوم، یعنی رفتن به تنظیمات اقدام کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

about

از آنجایی که هرچه از اندروید بالاتری برخوردار باشید، در واقع از بیشترین سرعت و کیفیت گوشی خود برخوردار می شوید، در ادامه طریقه آپدیت کردن اندروید را نیز به شما آموزش می دهیم.

آموزش ارتقاء نسخه اندروید

ارتقاء ورژن تلفن همراه، در همه حال ممکن نیست و در واقع زمانی ممکن است که به بازار آمده باشد و امکان دانلود آن را داشته باشید. اما اگر به بازار آمده باشد، دانلود آن کار سختی نیست، فقط کافی است مراحل زیر را با دقت طی کنید.

 شاید چون در بروزرسانی گوشی شما به صورت خودکار خاموش می شود و سپس روشن می شود، تصور کنید که اطلاعات شما مثل گزینه ی بازگشت از کارخانه حذف شده و دیگر قابل برگرداندن نیست، اما اینگونه نیست و به هیچ عنوان اطلاعات، فایل ها، تصاویر و غیره از تلفن شما حذف نخواهد شد.

miui version

اکنون کار به پایان رسیده است و می توانید مطمئن باشید که آخرین ورژن اندروید گوشی خود را دارید. پس از سرعت بالای آن لذت ببرید.

اکنون نوبت شماست!

در این مقاله به شما آموزش دادیم که چگونه نسخه ی اندروید گوشی خود را بدانید، امیدواریم که این آموزش مفید واقع شده باشد. اکنون نوبت شماست که نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان گذاشته و پاسخ سوالات خود را از ما جویا شوید. با تشکر از همراهی شما.

خروج از نسخه موبایل