هر ماه دو میلیارد کاربر ویدیوهای کوتاه یوتیوب را می‌بینند

یوتیوب هم مثل دیگر شبکه‌های اجتماعی از قابلیت ساخت ویدیوی کوتاه (Shorts) بهره‌مند است. حالا گوگل (Google) اعلام کرده که هر ماه 2 میلیارد نفر از کاربرانی که در یوتیوب وارد حساب کاربری‌شان می‌شوند، ویدیوهای Shorts را تماشا می‌کنند. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

گوگل اخیرا اعلام کرده که بالغ بر 2 میلیارد کاربر عضو یوتیوب هر ماه به تماشای ویدیویی‌های Shorts می‌پردازند و این موضوع نشان می‌دهد که این پلتفرم در رقابت با TikTok و Instagram Reels توانسته موفق‌تر عمل کند. سال قبل آمار اعلام شده برای این مورد از سوی گوگل 1.5 میلیارد بازدید ماهیانه بود که می‌بینیم حسابی افزایش پیدا کرده است.

همچنین گوگل در گزارش سه ماهه دوم سال 2023 اعلام کرد که یوتیوب از طریق تبلیغات 7.67 میلیارد دلار درآمدزایی داشته که این آمار نشان می‌دهد رشدی 4 درصدی داشته و حتی از تخمین تحلیلگرها هم بهتر عمل کرده است. قابل ذکر است که این شرکت می‌خواهد تبلیغات 30 ثانیه‌ای و غیرقابل‌ردشدن‌اش را به حالت پرمیوم هم اضافه کرده و YouTube Select را ارائه دهد.

شرکت گوگل تصمیم دارد جدای از بخش تبلیغات روی قسمت‌های دیگر هم تمرکز کند. در ماه آوریل این شرکت امکان پیش‌خرید اشتراک NFL Sunday Ticket را ارائه داد که قرار است پخش آن از پاییر شروع شود. علاوه بر این، یوتیوب با Warner Bros. Discovery هم به توافق رسیده تا باندل Max-NFL Sunday Ticket را روی YouTube TV ارائه دهد.

آیکون برنامه YouTube Music

YouTube Music

حجم:۴۳.۲ مگابایت

دانلود سرویس موسیقی یوتیوب

هر ماه دو میلیارد کاربر ویدیوهای Shorts یوتیوب می‌بینند

گوگل می‌گوید در حال نزدیک شدن 150 میلیون کاربر روی Connected TV است و شواهدی هم دارد که نشان می‌دهد کاربرهای‌اش در سایر نقاط جهان هم در حال بیش‌تر شدن است. سال قبل این شرکت اعلام کرده بود که تعداد مشترکین پولی YouTube Premium و YouTube Music به حدود 80 میلیون نفر رسیده، اما در جلسه مربوط به گزارش درآمد سه ماهه دوم 2023 اطلاعاتی در این خصوص به اشتراک نگذاشت. هفته گذشته قیمت پلن تک نفره یوتیوب پرمیوم 2 دلار و یوتیوب موزیک 1 دلار در آمریکا افزایش پیدا کرد.

نتایج گوگل در گزارشات سه ماهه‌اش مثبت بوده و نشان از رشد درآمد و افزایش پیشنهاد تبلیغات دارد. این شرکت در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن توانسته به درآمد 74.6 میلیارد دلار برسد که نسبت به سه ماهه دوم سال 2022 که شاهد درآمد 69.7 میلیارد دلاری بودیم، یک رشد محسوس به حساب می‌آید. سهام آلفابت (Alphabet) تقریبا 7 درصد پس از شروع ساعت معاملات صعود کرد.

علاوه بر این، بد نیست اشاره کنیم که آلفابت روث پورات را از منسب مدیر ارشد مالی به ریاست و مدیریت ارشد سرمایه‌گذاری ترفیع درجه داد. با این ترفیع درجه حالا پورات روی سایر بخش‌های آلفابت مثل شرکت Waymo که مربوط به خودروهای خودران است، Verily که در حوزه سلامت کار می‌کند و Google Fiber هم نظارت خواهد داشت.

منبع: TechCrunch

خروج از نسخه موبایل