بازی Marvel’s Spider-Man 2 قرار است تا چند هفته دیگر روانه بازار شود و احتمالا یکی از نامزدهای بهترین بازی سال خواهد بود. در این مطلب ما قصد داریم به شما بگوییم برای تمام کردن این بازی چقدر باید زمان صرف کنید. پس در ادامه با مایکت همراه باشید.
- احتمال ممنوعیت بازی Spider-Man 2 در خاورمیانه
- 13 فیلم برتر مرد عنکبوتی بر اساس فروش باکس آفیس
- 7 بازی مرد عنکبوتی جذاب و سرگرمکننده برای اندروید
تنها چند هفته تا عرضه بازی Marvel’s Spider-Man 2 و تجربهای دیگر که پر از لحظات اکشن است، مانده و بعید نیست این اثر بتواند جایگاه بازیهایی نظیر Baldur’s Gate 3 و The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom یا حتی استارفیلد را برای دریافت جایزه بهترین بازی سال به خطر بیندازد. باید تا ماه دسامبر و برگزاری رویداد The Game Awards صبر کنیم تا ببینیم این اثر چه عملکردی خواهد داشت. اما گذشته از اینها طرفداران مجموعه مرد عنکبوتی یک سوال مهم دارند؛ آن هم این است که برای تمام کردن این نسخه یا پلت کردن آن باید چقدر زمان صرف شود.
ریان اسمیت، کارگردان ارشد بازی Marvel’s Spider-Man 2 در استودیو Insomniac Games، در مصاحبهای با رسانه VG247 گفت که این بازی تقریبا مدتزمانی در حدود نسخه پیشین خواهد داشت. او در این رابطه گفت: «بازی مرد عنکبوتی 2 از نظر مقدار زمان کلی گیمپلی در حدود نسخه اول خواهد بود.»
اگر بازی Marvel’s Spider-Man را تجربه نکردهاید، باید بگوییم که گیمرها برای تمام کردن بخش داستانی اصلی این اثر باید حدود 17 ساعت زمان میگذاشتند. اما اگر گیمر کسی باشد که به گشت و گذار در محیط میپردازد و بخواهد تمام ماموریتهای جانبی را پشت سر بگذارد، میتواند گیمپلی را تا 34 ساعت هم تجربه کند. قابل ذکر است که مدتزمان بخش داستانی بازی Spider-Man: Miles Morales، اسپینآف و دنباله نسخه اول، حدود 8 ساعت بود و برای تکمیل صددرصدی آن باید حدود 18 ساعت از زمان خود را به تجربه اثر اختصاص میدادید.
در حال حاضر بسیاری از گیمرها احتمالا با خود تصور میکنند که قرار نیست به اندازه پولی که پرداخت میکنند، محتوا در اختیارشان قرار گیرد؛ مخصوصا با توجه به این که این روزها قیمت بازیها حسابی بالا رفته است. اما به نظر میرسد استودیو اینسومنیاک گیمز رویکرد متفاوتی را در این خصوص پیش گرفته است. اسمیت در ادامه صحبتهای خود افزود: «ما نمیخواستیم این یه بازی 80 تا 100 باشه و از همون اولم همچین چیزی مدنظرمون نبود. ما صرفا میخوایم یه داستان عالی رو روایت کنیم، بهترین چیزی که تو چنته داریم.»
به نظر میرسد در بازی Marvel’s Spider-Man 2 تمرکز اصلی روی ارائه تجربهای یکدست و بهیادماندنی است. با توجه به سابقه استودیو اینسومنیاک گیمز بعید نیست که سازندگان بتوانند واقعا چنین تجربهای را برای گیمرها به ارمغان آورند. هر چه نباشد سری بازیهای مرد عنکبوتی همگی آثاری زیبا و دارای مدتزمان کوتاهی بودهاند و در واقع سازندگان برای زمان گیمرها ارزش قائل شدهاند.
علاوه بر این، ظاهرا بازی Marvel’s Spider-Man 2 قرار است استانداردی جدید را در مجموعه شکل دهد. همچنین توسعهدهندگان اظهار کردهاند که این بازی قرار است در همه حالتهای FPS از قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) بهره ببرد. چنین اقداماتی میتواند نه تنها سطح این اثر و مجموعه را بالا ببرد، بلکه قادر است بالا رفتن سطح ساختههای دیگر استودیوهای بازیسازی را هم به دنبال داشته باشد.
اما متاسفانه همه توسعهدهندگان دیدگاه مشابهی ندارند. بحث قدیمی در خصوص برتری کمیت یا کیفیت همیشه یکی از چیزهایی بوده که بازیسازان برسرش اختلاف نظر داشتهاند و هیچ یک از طرفین میدان را برای دیگری خالی نکرده است. یادتان میآید زمانی بازی Far Cry 3 با گیمپلی 20 ساعته یک تجربه طولانی به حساب میآمد؟
اما اگر به بازیهای امروزه نگاه کنیم، میبینیم که بسیاری از آثار تکنفره در بخش داستانی تجربهای بیش از 30 ساعته ارائه میدهند. هرچه سازندگان بازی را طولانیتر میکنند، چالش برای گیمرها بیشتر میشود؛ چرا که حالا فقط رسیدن به باس (Boss) آخر و شکست او نیست که مسئله اصلی به حساب میآید، بلکه گیمرها چالش زیادی خواهند داشت تا بتوانند زمان کافی را برای تجربه بازیها در برنامههایشان خالی کنند. اما در مجموع این که بازی چند ساعته تمام میشود اهمیت زیادی ندارد، بلکه مهمترین موضوع این است که گیمپلی طی این ساعات چه حسی را ارائه میدهد.
در انتها بد نیست اشاره کنیم که بازی Marvel’s Spider-Man 2 قرار است در تاریخ 28 مهر ماه (20 اکتبر) به صورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن 5 منتشر شود.
منبع: Xfire