بازی ایندیانا جونز برای تمایز از آنچارتد از نمای اول شخص استفاده می‌کند

به نظر می‌رسد سازندگان بازی ایندیانا جونز برای این تصمیم گرفته‌اند بازی را به صورت اول شخص بسازند که دوست نداشته‌اند ساخته‌شان با آثاری نظیر آنچارتد و تومب ریدر مقایسه شود. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

پس از سال‌ها انتظار بالاخره در رویداد Xbox Developer Direct بازی Indiana Jones and The Great Circle نمایش داده شد و تریلر آن در مرکز توجهات این مراسم قرار گرفت.

با این که بسیاری انتظار داشتند بازی ایندیانا جونز اثری سوم شخص باشد، استودیو MachineGames اعلام کرده که ماجراجویی‌های جدید این شخصیت با تمرکز روی زاویه دید اول شخص به تصویر کشیده خواهد شد. در واقع این تصمیم گرفته شده تا این اثر بتواند نسبت به بازی‌های اکشن ماجراجویی دیگر مثل آنچارتد و تومب ریدر متمایز شود.

استودیو MachineGames در ساخت بازی‌های اول شخص واقعا خوب کار می‌کند. این اثر ساخت بازی‌هایی مثل Wolfenstein و ریمسترهای اخیر Quake را در کارنامه دارد که همه‌شان به آثاری موفق تبدیل شده‌اند و در نتیجه ساخت این بازی توسط این استودیو تصمیم درستی به نظر می‌رسد.

از جرک گوستاوسون، کارگردان بازی در استودیو MachineGames، طی مصاحبه اخیرش با استودیو Lucasfilm پرسیده شد که آیا تیم سازنده در جریان فرآیند ساخت بازی ایندیانا جونز اصلا نمای سوم شخص را روی ساخته‌شان تست کرده‌اند یا نه.

 جرک گوستاوسون در پاسخ گفت که گیم‌پلی اول شخص بخشی از DNA استودیو MachineGames است و آن‌ها دوست دارند تجربه‌ای عمیق از گیم‌پلی را از طریق دوربین اول شخص به گیمرها ارائه دهند. او در ادامه افزود: «این امر بازی ما را از دیگر آثار اکشن ماجراجویی متمایز می‌کند و موجب ارائه تجربه‌ای منحصربه‌فرد می‌شود که در اثر دیگری نمی‌توانید مشابه‌اش را پیدا کنید». البته استودیو MachineGames اصلا نمی‌خواهد گیمرها را از تجربه بازی ایندیانا جونز به صورت سوم شخص محروم کند.

بنابراین این بازی قرار است در موقعیت‌های مختلف از زاویه دید اول شخص و سوم شخص استفاده کند. شما می‌توانید در کات‌سین‌ها هم شاهد زاویه دید سوم شخص باشید، اما در کل قرار است از ترکیب این دو سبک در بازی لذت ببرید.

آیکون فیلم ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت Indiana Jones and the Dial of Destiny
فیلم

ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت

Indiana Jones and the Dial of Destiny

تماشای فیلم ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت

بازی ایندیانا جونز از نمای اول شخص استفاده می‌کند تا از آنچارتد متمایز شود

اگرچه استودیو MachineGames از هیچ بازی خاصی اسم نبرد، اما اولین آثاری که برای مقایسه با بازی ایندیانا جونز به ذهن می‌رسند، سری بازی‌های آنچارتد و تومب ریدر هستند. پیش‌تر بسیاری از افراد انتظار داشتند بازی Indiana Jones and The Great Circle از این استودیو با فرمولی مشابه با مجموعه Uncharted ساخته شود.

هرچند حالا به نظر می‌رسد استودیو MachineGames مسیر دیگری را پیش گرفته و سعی کرده بازی را بیش‌تر با الهام از فیلم‌های ایندیانا جونز بسازد. ظاهرا این بازی روی المان‌های کاوش و حل معما تمرکز خواهد داشت و در کنار این‌ها لحظات اکشن را هم تجربه خواهیم کرد.

اعضای استودیو MachineGames باور دارند که بهترین تیم برای ساخت بازی Indiana Jones and The Great Circle هستند. آن‌ها امیدوارند که در این اثر بتوانند علاقه‌شان به این مجموعه را به بهترین شکل ممکن نشان دهند و تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای گیمرها به ارمغان آورند.

بر اساس گزارش‌ها، استودیوهای id Software و Tango Gameworks هم در فرآیند ساخت بازی Indiana Jones and The Great Circle نقش داشته‌اند. به طور کلی باید بگوییم که این بازی در حال حاضر یکی از موردانتظارترین آثار در دنیای گیم است.

فعلا به نظر می‌رسد قرار است این بازی در سال جاری میلادی روانه بازار شود، اما استودیوی سازنده چیزی درباره تاریخ رسمی و دقیق عرضه آن اعلام نکرده است. انتظار می‌رود بازی Indiana Jones and The Great Circle یک بار دیگر هم به نمایش درآید و باید در رویداد سالانه ایکس باکس طی ماه ژوئن منتظر آن باشیم.

این بود دلیل اول شخص بودن بازی ایندیانا جونز. نظر شما درباره این بازی چیست؟ فکر می‌کنید این اثر می‌تواند به موفقیتی بزرگ تبدیل شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Tech4Gamers

خروج از نسخه موبایل