شایعه: الکترونیک آرتز اجازه می‌دهد گیمرها از صدای خودشان در بازی استفاده کنند

شرکت الکترونیک آرتز اخیرا پتنتی ثبت کرده که احتمال دارد به کاراکترهای درون بازی اجازه دهد با صدای گیمر به گفتگو با NPCها مشغول شوند. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

EA اخیرا دست به ثبت حق اختراع یک تکنولوژی تازه زده که بعید نیست موجب شود گیمرها بتوانند با صدای خود در نقش کاراکتر درون بازی با سایر شخصیت‌ها گفتگو کنند. این پتنت جدیدترین دستاورد این شرکت برای ایجاد نوآوری در صنعت بازی‌های ویدیویی است.

صنعت بازی‌های ویدیویی با تکنولوژی‌های نوآورانه که به پیشرفت دنیای گیم کمک می‌کنند ناآشنا نیست و خود الکترونیک آرتز هم در سال‌های اخیر بارها در این مسیر گام برداشته است. این شرکت ناشر بازی‌های ویدیویی در ماه آوریل پتنتی را ثبت کرده که به بازی‌ها اجازه تغییر موسیقی پس‌زمینه را می‌دهد تا بتوانند احساسات گیمرها را بهتر منعکس کنند. این کمپانی در سال‌های 2021 و 2022 هم به ترتیب پتنت‌هایی مربوط به سیستمی که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد مدل‌ها و انیمیشن‌های واقع‌گرایانه‌تری بسازند و همچنین روش‌های جدیدی برای کنترل شخصیت‌های درون بازی را به ثبت رسانده است. حال با توجه به ثبت اختراع جدید به نظر می‌رسد EA سعی دارد همچنان این رویه را دنبال کند.

به گزارش VeryAli Gaming که متوجه ثبت پتنت جدید الکترونیک آرتز شده، این تکنولوژی جدید قرار است به گیمرها این اجازه را بدهد که بتوانند با صدای خودشان در نقش شخصیت اصلی داستان با کاراکترهای جانبی گفتگو کنند. بر اساس آن چه در مدارک مربوط به این حق اختراع ثبت شده، تکنولوژی جدید EA قرار است با استفاده از یک ماژول سینتی‌سایزر، یک تبدیل‌کننده صدا و وکودر صدای گیمرها را تکرار کند و موجب شود که کاراکترهای درون بازی‌شان همان چیزی را به زبان بیاورند که گیمر با صدای خود بیان می‌کند. در واقع این اتفاق موجب می‌شود که هر گیمر صداپیشه شخصیت خودش باشد و این امر می‌تواند نتایج مختلفی را به بار آورد.

الکترونیک آرتز به گیمرها اجازه خواهد داد از صدای خود در بازی استفاده کنند؟

عملیات پردازش مربوط به این تکنولوژی وقتی شروع می‌شود که گیمر صدای خود را به ماژول سینتی‌سایزر انتقال دهد. VeryAli Gaming اشاره کرده که این داده‌های ورودی می‌توانند متن باشند و در نتیجه گیمر می‌تواند چیزی را بنویسند که دوست دارد کاراکتر درون بازی به زبان بیاورد. پس از آن ماژول منبعی برای صوت یا چیزی که بازی می‌خواهد را تولید می‌کند که در این مورد همان صدای گیمر است. پس از آن ماژول سینتی‌سایزر آن چه تولید شده را به تبدیل‌کننده صدا می‌فرستد تا در نهایت کاراکتر بتواند گفته‌های گیمر را تکرار کند.

پتنت جدید الکترونیک آرتز برخی از گیمرها را که از همین حالا شنیدن صدای خودشان در حال گفتگو با NPCها را تصور می‌کنند حسابی هیجان‌زده کرده است. هرچند بسیاری از افراد در صفحه GamingLeaksAndRumors در سایت Reddit اظهار کرده‌اند که علاقه‌ای به شنیدن صدای خودشان ندارند و ترجیح می‌دهند یک شخصیت معروف صداپیشه کاراکتر اصلی داستان باشد. علاوه بر این، چنین اقدامی ممکن است نگرانی‌هایی در خصوص موضوع کپی‌رایت به وجود آورد؛ مشابه همان اتفاقی که برای صداپیشه‌ای به نام پل ایدینگ رخ داد. در واقع طرفداران این صداپیشه بدون اجازه او با هوش مصنوعی صدای‌اش را بازسازی کرده بودند.

در سوی دیگر باید گفت که ثبت این پتنت توسط EA می‌تواند به برخی از بهترین و بدترین صداگذاری‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. نتایج می‌توانند به خوبی صداپیشگی در بازی‌های Disco Elysium و The Last of Us باشد یا به فاجعه‌ای مثل صداپیشگی پیتر دینکلج به عنوان گوست، هوش مصنوعی همراه در بازی Destiny و آن چه در نسخه اول Resident Evil دیدیم، تبدیل شود. با این حال از آن جایی که فعلا فقط پتنت این تکنولوژی ثبت شده هنوز معلوم نیست که در نهایت این قابلیت به بازی‌ها اضافه خواهد شد یا نه.

این بود خبر احتمال اضافه شدن قابلیت حرف زدن کاراکتر اصلی درون بازی با صدای گیمر. نظر شما درباره این قابلیت چیست؟ دوست دارید با صدای خودتان با NPCها صحبت کنید یا صدای یک صداپیشه مشهور را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

آیکون بازی EA SPORTS FC™: UEFA EURO 2024™

EA SPORTS FC™: UEFA EURO 2024™

حجم:۹۷.۸ مگابایت

دانلود فیفا موبایل

منبع: GameRant

خروج از نسخه موبایل