استفاده از آزمون ساز برنامه شاد – طراحی آزمون آنلاین شاد اپ

بدون شک بهترین راه برای ساختن آزمون، آزمون ساز شاد است. برای آشنایی کامل با این بخش از نرم افزار شاد اندروید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید زیرا قرار است پس از خواندن این نوشته به سهولت بتوانید یک آزمون کامل برای دانش‌ آموزان خود بسازید. با مایکت همراه باشید.

همه چیز به خوبی پیش میرفت تا اینکه ویروسی بسیار کوچک که حتی قابل رویت نبود، دنیا را تغییر داد. مردم خانه نشین شده و مدارس بسته شدند و حتی مغازه ها و فروشگاه ها برای مدتی اجازه باز بودن نداشتند‌. همه دارای یک وجه اشتراک که آن ماسک روی صورت بود، شدند. ویروس منحوس کرونا به راحتی همه چیز را تغییر داده بود. اما تعطیل کردن همه چیز راهکار خوبی نبود. مسئولین تصمیم گرفتند به جای تعطیل نمودن، هر چیزی را به شیوه ای نوین ارائه دهند. تدابیری که برای دور نماندن دانش آموزان از تحصیل اندیشیده شد، آموزش مجازی به جای آموزش حضوری بود. به همین منظور وزارت آموزش و پرورش اپلیکیشنی به نام شاد را ساخته و منتشر کرد.

اپلیکیشن شاد یک پیام رسان ایرانی است که نقش یک کلاس را ایفا میکند. معلمان، مدیران و دانش آموزان باید در آن احراز هویت کرده و به کار قبلی خود ادامه دهند. در شاد همه ی امکانات یک کلاس فیزیکی موجود است، فیلم ها و عکس های آموزشی جایگزین تخته سیاه، صفحه کیبورد جایگزین خودکار، ویس ها و لایو ها نشانگر حضور معلم هستند و همه چیز شبیه قبل می باشد با این تفاوت که به صورت آنلاین و مجازی است.

یکی از نیاز های اساسی یک کلاس درس، برگزاری آزمون و امتحان است که شاد آن را نیز از قلم نینداخته است. در این برنامه معلمان به راحتی میتوانند یک آزمون ساخته و با آن دانش آموزان خود را محک بزنند. اما این آزمون ساز چگونه عمل می کند؟ در ادامه به آموزش طرز کار این بخش از شاد به صورت قدم به قدم و تصویری می پردازیم.

آموزش استفاده از آزمون ساز شاد اندروید به صورت قدم به قدم

دقت داشته باشید که با به روز رسانی شاد و نصب نسخه جدید، می توانید در این‌برنامه گزینه‌ آزمون ساز را ببینید، زیرا در نسخه های قدیمی اپ این قابلیت موجود نیست. برای ساخت آزمون مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

یک آزمون را چند روز قبل از انتشار می توان ساخت؟

محدودیتی برای تاریخ ساخت‌ و انتشار یک آزمون وجود ندارد. شما هر تاریخی خواستید می توانید آزمون را ساخته و از طریق باکس تنظیم‌ تاریخ، روز انتشار آن را بدون هیچ محدودیتی تعیین کنید.

از طریق بات آزمون ساز چه تعداد امتحان می توان تهیه کرد؟

هر یک از کاربران واجد شرایط، می توانند به تعداد دلخواه خود بدون هیچ محدودیتی آزمون بسازند.

چه کسانی می توانند به بات آزمون ساز دسترسی داشته باشند؟

این بات برای سهولت کار معلمان ساخته شده است و کاربران عادی به این بخش از شاد دسترسی ندارند. اپلیکیشن شاد طبق احراز هویت افراد، هویت معلمان را تشخیص می دهد و به آنها اجازه دسترسی به بات را می دهد.

چه مواردی در بات آزمون ساز قابل تنظیم و تغییر هستند؟

همانطور که در مقاله به آن اشاره کردیم، نام، درس، تاریخ، ساعت شروع، ساعت پایان، مدت، نمره پایه، تعداد سوالات، تعداد گزینه سوالات، نمره منفی داشتن یا نداشتن، مشاهده شدن یا نشدن نتیجه توسط دانش آموز، وضعیت آزمون قابل تغییر و تنظیم می باشند.

اکنون نوبت‌ شماست!

در این نوشته سعی کردیم شما را با روش کار آزمون ساز شاد آشنا کنیم، امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشد. اکنون نوبت شماست که نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید. همچنین اگر سوالی تحت عنوان مقاله داشتید، پاسخ آن را از ما جویا شوید. با تشکر از همراهی شما دوستان همیشگی.

خروج از نسخه موبایل