سازندگان اسپلینتر سل از کتاب‌های تام کلنسی نفرت داشتند

با این که تام کلنسی یکی از حامیان ریگان و جمهوری‌خواهان بوده، تیم توسعه اسپلینتر سل لیبرال‌هایی تمام‌عیار بوده‌اند. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

اد بایرن (Ed Byrne)، لول دیزاینر (Level Designer) ارشد سابق استودیو Ubisoft Montreal، عنوان کرده که بعضی از اعضای تیم توسعه نسخه اول اسپلینتر سل به خاطر دیدگاه‌های جمهوری‌خواهانه تام کلنسی، علاقه‌ای به کتاب‌های او نداشته‌اند.

بر اساس گزارش NME، بایرن در گفتگو با رسانه Game Informer گفته که تیم توسعه را لیبرال‌هایی تمام‌عیار تشکیل داده بوده‌اند. او جی. تی. پتی، نویسنده داستان بازی، را هم به عنوان فردی صندل‌پوش، وگان و داشنجوی دانشگاه نیویورک توصیف می‌کند. در سوی دیگر کلنسی یکی از طرفداران رونالد ریگان بوده و حتی در برنامه The O’Reilly Factor که از شبکه فاکس نیوز پخش می‌شد گفت که حذب چپ آمریکا باید به خاطر وقایع 11 سپتامبر تا حدی سرزنش شوند.

بایرن با اشاره به رمان‌های تام کلنسی گفت: «اونا واقعا مضخرف بودن. الان می‌تونم اینو اعتراف کنم. مطمئنم یوبی‌سافت از شنیدن این حرف حسابی خوشش میاد، خب باید بگم هیچ کدوم از ما علاقه‌ای به کلنسی نداشتیم. این لایسنس چیزی نبود که رویاش رو داشته باشیم.»

علی‌رغم عدم علاقه به رمان‌های کلنسی و دیدگاه‌های سیاسی‌اش، بازی‌های زیادی با نام او راهی بازار شد. ناشر بزرگ و فرانسوی این مجموعه پس از عرضه اسپلینتر سل آثاری نظیر The Sum of All Fears، Ghost Recon: Jungle Storm، EndWar، H.A.W.X، The Division، Elite Squad، Rainbow Six Siege و Wildlands را هم منتشر کرد. علاوه بر این، بازی‌های دیگری هم با نام تام کلنسی در دست ساخت هستند که هنوز روانه بازار نشده‌اند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به The Division Heartland، Ghost Recon Frontline، Rainbow Six Mobile، The Division Resurgence و ریمیک بازی Splinter Cell اشاره کرد. در این میان فقط XDefiant بوده که نام تام کلنسی را یدک نمی‌کشد.

سازندگان اسپلینتر سل از کتاب‌های تام کلنسی نفرت داشتند

بایرن می‌گوید که در حین ساخت نسخه اول اسپلینتر سل، تیم سازنده آن را پر از نیش و کنایه کرده بودند. او در این خصوص در مصاحبه‌اش گفته: «یه بار داشتم با یه سری از آدمای PAX که طرفدار پروپاقرص بازی بودن ناهار می‌خوردم. وقتی بهشون این قضیه رو گفتم واکنش‌شون اینجوری بود “صبر کن ببینم، صبر کن ببینم، اسپلینتر سل کلا کنایی بوده؟ یعنی این یه بازی کنایی از بر اساس کتاب‌های کلنسی بوده؟”»

بایرن اظهار می‌کند که در تزریق ایده‌های کنایی به بازی عملکردی حساب‌شده داشته‌اند و هر بار که موارد کنایی بیش‌تری اضافه کرده‌اند، بازی بیش از پیش به آثار کلنسی شباهت پیدا می‌کرده. در واقع تیم سازنده به این نتیجه رسیده بودند که می‌توانند نام کلسی را به هر اثری اضافه کنند و در واقع محتوای آن اهمیت خاصی ندارد.

بر اساس ادهای بایرن تیم توسعه فقط یک قانون را باید رعایت می‌کردند و آن هم این بوده که گیمرها نباید توانایی کشتن افراد در داخل کلیسا را داشته باشند. جدای از این موضوع آن‌ها دست‌شان برای ایجاد تغییرات باز بود. جالب است بدانید که بازی اسپلینتر سل اصلا اقتباسی از رمان تام کلنسی نبوده، چرا که تیم سازنده اصلا در بین انتخاب‌های‌شان چیزی پیدا نکرده‌اند که بتوانند از آن برای ساخت بازی الهام بگیرند. یک کتاب پس از آن بر اساس بازی منتشر شد که البته آن را دیوید میشلز نوشته بود.

در انتها بد نیست اشاره کنیم که ریمیک بازی Splinter Cell در دست ساخت است، اما هنوز تاریخ عرضه آن مشخص نیست. با این وجود به نظر می‌رسد در سال آینده میلادی این بازی راهی بازار شود.

آیکون فیلم تام کلنسی بدون پشیمانی Without Remorse
فیلم

تام کلنسی بدون پشیمانی

Without Remorse

تماشای فیلم تام کلنسی بدون پشیمانی

منبع: TheGamer

خروج از نسخه موبایل