رئیس اینستاگرام: تردز برنامه‌ای برای پوشش اخبار یا مسائل سیاسی نیست

تردز اشتباهات گذشته فیسبوک را تکرار نخواهد کرد

به گفته آدام موسری، رئیس اینستاگرام (Instagram)، برنامه تردز (Threads) که اخیرا به عنوان رقیبی برای توییتر (Twitter) منتشر شده قرار نیست به یک بستر برای ابراز مسائل سیاسی یا اشتراک‌گذاری اخبار روز بدل شود. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

موسری در صفحه تردز خود درباره برنامه جدید متا (Meta) نوشت و برخی از رویکردهای تیم توسعه را در خصوص این اپلیکیشن به اشتراک گذاشت. او اظهار داشت که خطرات ناشی نیاز مسائل به انجام تحقیقات تکمیلی، ایجاد منفی‌نگری و احتمال عدم موثق بودن آن‌ها در حوزه اخبار روز و سیاست ارزش این را ندارد که برای افزایش تعامل یا درآمد روی‌شان حساب کنیم. او نوشت: «گروه‌های فوق‌العاده و بسیار زیادی نظیر مواردی که به ورزش، موسیقی، مد، زیبایی، سرگرمی و …مربوط می‌شوند وجود دارند که برای به وجود آوردن یک پلتفرم پویا بدون نیاز به مسائل سیاسی و اخبار روز کاملا کافی هستند.»

آیکون برنامه Threads, an Instagram app

Threads, an Instagram app

حجم:

دانلود Threads

در سال‌های اخیر متا تلاش کرده تا از مسائل سیاسی و اخبار روز فاصله بگیرد و مثال بارز آن را می‌توان در فیسبوک (Facebook) دید که میزان محتوای سیاسی نمایش داده شده برای کاربران حسابی کاهش پیدا کرده است. حتی آن‌ها سال قبل واژه News را نیز از عبارت Facebook Feed حذف کردند. این شرکت همچنین در پاسخ به قانون جدید کانادا که از آن‌ها می‌خواست برای دسترسی به اخبار محلی باید هزینه‌ای پرداخت کنند، اعلام کرد که اخبار را در اینستاگرام و فیسبوک برای کاربران این کشور حذف خواهد کرد.

رئیس اینستاگرام در شفاف‌سازی نوشته پیشین خود اضافه کرد که تردز اگر چه قرار نیست دست به کاهش رتبه اخبار و مطالب مربوط به مسائل سیاسی بزند، اما اشتباهات گذشته در فیسبوک را نیز تکرار نخواهد کرد. موسری نوشت: «اگر صادق باشیم باید بگوییم که در اوایل دهه 2010 بیش از حد به این صنعت خوش‌بین بودیم و باور مجدد به همان دیدگاه یک اشتباه است.»

رئیس اینستاگرام: تردز برنامه‌ای برای پوشش اخبار یا مسائل سیاسی نیست

با این وجود که تردز را بدون تردید می‌توان رقیبی برای توییتر دانست، موسری به نظر می‌رسد فکرهای بزرگ‌تری برای این پلتفرم در ذهن دارد. توییتر از زمان تغییر مالکیت با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده و آینده‌ای نامعلوم پیش رو دارد و همین موضوع راه را برای عرض اندام تردز باز می‌کند. موسری در ادامه بیانیه رئیس‌اش، مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، در خصوص یافتن مسیری روشن برای رسیدن به یک میلیارد کاربر نوشت: «هدف این نیست که جایگزین توییتر شویم. هدف این است که برای گروهی از کاربران اینستاگرام که هرگز با توییتر کنار نیامده‌اند و کاربران توییتر (و دیگر پلتفرم‌ها) که برای گفتگو به دنبال محیطی می‌گردند که سطح عصبانیت در آن کم‌تر باشد، محیطی عمومی به وجود آوریم.»

برنامه تردز در روز چهارشنبه هفته گذشته در دسترس قرار گرفت و استقبال خوبی از آن صورت گرفت. تا به این لحظه بیش از 70 میلیون نفر در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند. با این حال بیش‌تر کاربران بر این عقیده هستند که تردز نتوانسته آن حال و هوای توییتر را به ارمغان آورد. یکی از مشکلات اساسی در این برنامه صفحه فید (Feed) آن است که فقط یک حالت الگوریتمی دارد. در نتیجه شما مطالبی را خواهید دید که مربوط به افرادی نیست که دنبال‌شان می‌کنید. در واقع بیش‌تر صفحه فید شما را مطالبی از سلبریتی‌ها و صفحات مربوط به برندهای معروف تشکیل می‌دهند. اگر چه اعلام شده که توسعه‌دهندگان برنامه در حال تغییر این وضعیت هستند. البته از آن جایی که گفته شده تردز قرار نیست شباهت زیادی به توییتر داشته باشد، نباید امیدوار باشیم که ویژگی‌هایی مشابه رقیب در این برنامه پیاده‌سازی شود.

به طور کلی باید گفت که پوشش اخبار و مطالب سیاسی در تردز تا حدی اجتناب‌ناپذیر است؛ مخصوصا اگر سیاست‌مداران و روزنامه‌نگاران از این پلتفرم در جریان انتخابات سال 2024 آمریکا استفاده کنند.

منبع: TheVerge

خروج از نسخه موبایل