کاهش 27 درصدی بازدید از ویدیوهای گیمینگ یوتیوب طی سه ماه سوم 2024

بسیاری از دوست‌داران بازی‌های ویدیویی بخشی از وقت خود را صرف تماشای ویدیوهای گیمینگ در یوتیوب می‌کنند. اما ظاهرا در سه ماهه سوم 2024 این آمار به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط Streams Charts، طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی YouTube Gaming اوضاع خوبی را تجربه نکرده است. در این گزارش اشاره شده که این پلتفرم تولید محتوای بزرگ شاهد کاهش 27 درصدی در تعداد بازدیدهای این حوزه بوده است. در این در حالی است که طی این ماه‌ها رویدادهایی برگزار شده‌اند که انتظار می‌رفت باعث افزایش تعداد بازدیدها شده باشند.

علاوه بر این، در تعداد بازدیدهای YouTube Live هم ما شاهد کاهش 13.6 درصدی بوده‌ایم؛ با این وجود که رکورد 13.1 میلیارد ساعت بازدید در سه ماهه سوم سال 2024 ثبت شده است.

شاید تعداد بازدیدهای یوتیوب طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی به اندازه قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده باشد، اما این پلتفرم هنوز هم در بین سایت‌های تولید محتوا در رتبه نخست جا خوش کرده است. در گزارش منتشر شده توسط Streams Charts آمده که سهم بازار یوتیوب از نظر انتشار محتوا حدود 66.7 درصد است که نشان از محبوبیت این پلتفرم دارد.

پس از یوتیوب ما توویچ را داریم که سهم بازارش 19.1 درصد است. این یعنی هنوز هم یوتیوب موفق‌ترین پلتفرم در صنعت بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید. این در حالی است که سال‌های اخیر ما شاهد روی کار آمدن رقبای زیادی برای این پلتفرم بوده‌ایم.

آیکون برنامه YouTube Music

YouTube Music

حجم:۳۹.۷ مگابایت

دانلود YouTube Music

کاهش 27 درصدی بازدید از ویدیوهای گیمینگ در یوتیوب طی سه ماه سوم 2024

داده‌های Streams Charts نشان می‌دهند که مواردی نظیر Kick و AfreecaTV به سرعت در حال رشد هستند. مثلا Kick طی ماه‌های جولای و سپتامبر 2024 شاهد رشد 15.6 درصدی در تعداد ساعات تماشای محتوا بوده است. اگر چه شاید برخی از کاربران این این پلتفرم متنفر باشند، اما باید اظهار کرد که این بستر حالا سومین پلتفرم پرطرفدار برای استریم و اشتراک محتوا محسوب می‌شود.

به طور کلی بیش از 19.7 میلیارد ساعت طی سه ماهه سوم 2024 صرف تماشای محتوا شده است. این یعنی آمار به طور کلی کاهش پیدا نکرده و همچنان در حال رشد بوده و در این میان مسابقات ورزش‌های الکترونیکی نظیر League of Legends، Free Fire و PUBG بی‌تاثیر نبوده است.

به سادگی می‌توان دید که چرا استریم کردن و تولید محتوا به چنین مسیر شغلی پرسودی برای هزاران نفر در سراسر دنیا تبدیل شده است. اگر به روندها دقت کنید، متوجه می‌شوید که مدام آمار فروش بلیط‌های سینما در حال کاهش است و تعداد بازدیدها از محتوای استریمینگ بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود (روی اکثر پلتفرم‌ها). مشخصا است که نسل جوان ترجیح می‌دهند روی گوشی موبایل‌شان ویدیوهای یک تولیدکننده محتوا را ببینند تا این که بخواهند برای فیلم دیدن به سینما بروند.

این بود خبر  کاهش 27 درصدی بازدید از ویدیوهای گیمینگ در یوتیوب طی سه ماه سوم 2024. نظر شما درباره این موضوع چیست؟ فکر می‌کنید علاقه به تماشای محتوای گیمینگ در آینده کاهش پیدا خواهد کرد یا افزایش خواهد یافت؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: InsiderGaming

خروج از نسخه موبایل