پلی‌استیشن قصد ورود به دنیای بازی‌های موبایل را دارد

کمتر کسی است که برند معروف پلی‌استیشن را نشناسد، برندی که بیش از سه دهه درحال تولید کنسول‌های بازی دستی، خانگی و عناوین جذاب و خاطره انگیز است؛ و حالا این شرکت قصد دارد تا تمام تجربیاتی که در طی سال‌ها در دنیای بازی‌های ویدیویی کسب کرده است را در کوله‌ی خود گذاشته و مسیر جدیدی را به سمت دنیای بازی‌های موبایلی، آغاز کند؛ با ما همراه باشید.

چندی پیش، مدیر استودیوی پلی‌استیشن «PlayStation» یعنی آقای هرمن هالست «Herman Hulst» در بلاگ خود اعلام کرد که قرار است این استودیو بخشی از تمرکز خود را روی بخش تازه تاسیس خانواده‌ی پلی‌استیشن، یعنی استودیوی پلی‌استیشن موبایل «PlayStation Mobile» بگذارد. در همین راستا، این شرکت به‌تازگی استودیوی سَویج گیمز «Savage Games Studios» را خریداری کرده است.

استودیوی موبایلی پلی استیشن

سونی در سرزمین عجایب!

دنیای بازی‌های موبایلی دنیای بسیار عظیمی است، طبق آمار و داده‌های منتشر شده، بازیکنان در سال 2022 حدود 136 میلیارد دلار را صرف بازی‌های موبایلی کرده‌اند و چنین آماری تقریبا نصف بیشتر درآمد کل صنعت بازی‌های ویدیویی را شامل می‌شود، شرکت سونی نیز متوجه محبوبیت خود در بازار بازی‌های ویدیویی شده است و حالا قصد دارد پای خود را به یکی از بزرگترین صنعت‌های دنیای بازی، باز کند.

بخش موبایل استودیوی پلی‌استیشن، هم‌اکنون در حال کار روی چندین عنوان عظیم و لایو سرویس است. ( عناوین آنلاینی که اغلب رایگان بوده، تا مدت‌ها به‌روزرسانی دریافت خواهند کرد و تمرکز آن‌ها روی پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهد بود.) همچنین طبق گفته‌های مدیر این شرکت، آن‌ها قصد دارند تا پایان سال 2025، نیمی از بازی‌های مطرح خود را روی موبایل‌ها و رایانه‌های شخصی نیز عرضه کنند.

همانطور که گفته‌ شد، این شرکت استودیوی سَویج گیمز را برای تولید عناوین موبایلی با کیفیت خریداری کرده است، افراد این استودیو روی عناوین مطرح و پرطرفداری همچون Clash of Clans و Angry Birds کار کرده‌اند و موسسان آن جزو سابق استودیو‌های Supercell، Rovio، Zynga و Fun Plus بوده‌اند؛ طبق گزارشات، این استودیو در سال گذشته حدود 4.4 میلیون دلار برای توسعه‌ی یک عنوان شوتر موبایلی سرمایه دریافت کرده است و درحال حاضر روی عنوانی با کیفیت اما معرفی نشده کار می‌کند.

استودیوی موبایلی پلی استیشن

طبق صحبت‌های آقای هرمن هالست، حرکت استودیوی پلی‌استیشن به سمت موبایل، همانند حرکت آن‌ها به سمت رایانه‌های شخصی است، این‌کار به بازیکنانی که تجربه‌ی اکوسیستم پلی‌استیشن را نداشته‌اند این فرصت را می‌دهد که با عناوین پلی‌استیشن آشنا شده و از آن‌ها لذت ببرند.

قابل ذکر است که تاکنون شرکت‌های زیادی عناوین مطرح خود را به دنیای بازی‌های موبایلی آورده‌اند و اکثریت‌ آن‌ها نیز سود هنگفتی را از ثمره‌ی عمل خود برده‌اند، عناوینی همچون Genshin Impact و PUBG Mobile از این دسته بازی‌ها هستند، علاوه بر پلی‌استیشن، شرکت اکتیویژن «Activision» نیز قصد دارد تا عنوان شوتر بتل‌رویال و معروف خود یعنی کالاف دیوتی وارزون «Call of Duty Warzone » را به پلتفرم موبایل بیاورد.

جمع‌بندی

شرکت سونی قصد دارد تا پس از شش سال غیبت، باری دیگر پای خود را به عرصه‌ی بازی‌های ویدیویی باز کند و این‌بار گویا ژاپنی‌ها برای این‌کار، کاملا مصمم هستند و مطمئنا خرید استودیوی Savage Games آخرین خرید آن‌ها در حوزه‌ی بازی‌های موبایل، نخواهد بود. برای اخبار جالب دنیای بازی و تکنولوژی، با مجله مایکت همراه باشید.

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×