بدون نیاز به نصب بازی کن | بازی‌های HTML5 در مایکت

اگر شما هم از علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی هستید مطمئنا می‌دانید که پروسه‌ی نصب آن‌ها ممکن است در برخی از مواقع بسیار حوصله‌سر بر و وقت گیر باشند؛ حال فرض کنید موقعیتی پیش‌ می‌آمد که می‌توانستید تنها با دسترسی به اینترنت و بدون نیاز به نصب، می‌توانستید از طریق اپلیکیشن مایکت به انجام بازی‌های جذاب مختلف بپردازید. جالب است نه؟ با ما همراه باشید.

موضوع امروز ما بازی‌های HTML5 هستند، عناوینی که به‌راحتی و با داشتن هرگونه وسیله دیجیتالی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد، قابل بازی خواهند بود؛ از یک لپ‌تاپ گرفته تا گوشی‌های اندرویدی و حتی تلویزیون‌های هوشمند! همه و همه می‌توانند میزبان چنین بازی‌هایی باشند.

بازی های Html5

HTML5 چیست؟

شاید برای شما سوال باشد که اصلا HTML5 چیست و چگونه به ما این اجازه را می‌دهد؛ HTML5 به زبان ساده یک تکنولوژی است که به توسعه‌دهندگان وب اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود را به‌طور دلخواه بسازند و به آن‌ها ویژگی‌های مختلفی از قبیل ویدیو‌ها، افکت‌ها و المان‌های تعاملی بدهند.

همانند وب‌سایت‌های مختلف که در کسری از ثانیه و با یک کلیک بارگذاری شده و به کاربر اجازه‌ی استفاده از بخش‌های مختلف خود را می‌دهند، بازی‌های HTML5 نیز به همین شیوه اجرا می‌شوند، آن‌ها کاملا بر بستر اینترنت هستند و نیازی به دانلود یا نصب نخواهند داشت. علاوه بر این، خبری از اشغال شدن فضای دستگاه شما نخواهد بود.

البته می‌توان گفت تنها نکته منفی چنین بازی‌هایی نیاز اتصال دائم آن‌ها به اینترنت است و برعکس بازی‌های دیگر، قابلیت نصب و بازی آفلاین و بدون اینترنت را نخواهند داشت. البته امروزه تمامی افراد دسترسی دائم را به اینترنت دارا هستند بنابراین می‌توان گفت که چنین موضوعی، آن‌چنان درگیر کننده نیست.

 

ویژگی‌های عناوین HTML5

بازی‌های HTML5 ویژگی‌های بسیاری دارند که آن‌ها را تبدیل به یک انتخاب خوب برای افرادی که می‌خواهند بدون برخی از دردسر‌ها به بازی‌ کردن بپردازند می‌کند، این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • سهولت در دسترسی: همانطور که اشاره شد این عناوین صرفا روی یک مرورگر اینترنتی اجرا می‌شوند و نیازی به هیچ‌گونه سخت‌افزار یا ابزار خاص ندارند، بنابراین می‌توانید تنها مرورگر خود را باز کرده و به بازی بپردازید. همین‌قدر ساده.
  • دسترسی پذیری آن‌ها: این دسته از بازی‌ها طوری طراحی شده‌اند تا روی بیشتر دستگاه‌ها سازگاری کامل داشته باشند، بنابراین فرقی نمی‌کند روی چه دستگاهی مشغول به تجربه‌ی آن‌ها می‌شوید، شما قرار است در هرصورت از آن‌ها لذت ببرید.
  • آن‌ها رایگان هستند: این عناوین کاملا رایگان بوده و بازیکنان قرار نیست با هیچ‌گونه پرداخت درون‌برنامه‌ای یا حتی ثبت‌نام مواجه شوند.
  • اغلب بسیار ساده‌ هستند: این بازی‌ها معمولا از طراحی و گیم‌پلی ساده‌ای برخوردار هستند تا تمامی افراد بتوانند از آن‌ها لذت ببرند. این موضوع همچنین این عناوین را به انتخابی مناسب برای افرادی که به‌تازگی شروع به بازی کرده‌اند تبدیل می‌کند.

چطور از طریق مایکت، بدون نصب بازی کنیم؟

تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد اپلیکیشن مایکت شده و از قسمت خانه روی علامت «بدون نصب بازی کن» که در گوشه راست و بالای صفحه واقع شده است، ضربه بزنید. حالا وارد لیست بزرگی از بازیهای مختلفی خواهید شد که نیازی به نصب شدن ندارند؛ این بازی‌ها همچنین شامل دسته‌بندی‌های مختلفی نیز می‌شوند که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید:

    • بازی‌با خوراکی‌ها: عناوینی از جمله Candy Crush و Fruit Ninja شامل این دسته هستند.
    • دقت و تمرکز: بازی‌های فکری مانند 2048 و پازل‌های مختلف
    • بازی‌های آرکید: این دسته عناوین به‌شدت اعتیاد آور هستند و شامل بازی‌های رکورد دار می‌شوند.
    • بازی‌های خاطره‌انگیز: عناوینی همچون Pac Man و Tetris جزو این دسته خواهند بود.
    • بازی‌های ورزشی: از بسکتبال، فوتبال، تخته، بیلیارد گرفته تا فرمول یک! همه‌و‌همه در این بخش آماده خواهند بود.
    • آیکون برنامه مایکت

      مایکت

      حجم:۱۰.۹ مگابایت

      دانلود مایکت

جمع‌بندی

بازی‌های HTML5 درحال همه‌گیر شدن هستند و روزانه افراد بیشتری با آن‌ها آشنا می‌شوند. اگر از دسته افرادی هستید که دوست دارید اوقات فراغت خود را با بازی‌های ویدیویی بگذرانید و با خطاهای مختلف مواجه نشوید یا صرفا می‌خواهید در وقت‌های آزاد خود، یا در انتظار‌های کوتاه مانند تاکسی یا مترو به تجربه‌ی یک سرگرمی ساده مشغول شوید، می‌توانید این بازی‌ها را بدون نیاز به نصب و از طریق مایکت بازی کنید؛ و آن‌ها مطمئنا می‌توانند به گزینه‌ی بعدی شما برای سرگرمی تبدیل شوند. برای اخبار و مطالب جذاب دیگر، با مجله مایکت همراه باشید.

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×