قابلیت کانال در واتساپ در آپدیت جدید عرضه شد

در آخرین به‌روزرسانی واتساپ، کانال‌ها به این اپلیکیشن پیام رسان اضافه شده‌اند، با استفاده از این ابزار شما می‌توانید مطالب خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و دنبال کننده‌هایی را بدست بیاورید، البته این به‌روزرسانی با الهام گرفتن از تلگرام بوده اما تفاوت‌هایی بسیار جزئی هم دارد؛ به نظر می‌رسد شرکت متا به عنوان مالک واتساپ تصمیم گرفته تغییرات تازه‌ای را در این اپلیکیشن پدید بیاورد و کاری کند که فاصله آن‌ها با تلگرام بیشتر از قبل شود؛ با مجله مایکت همراه باشید.

اضافه شدن کانال‌ها به واتساپ

این ویژگی تازه از طریق یک تب اختصاصی در واتساپ در دسترس خواهد بود؛ ادمین‌های کانال‌ها می‌توانند، پیام، عکس، ویدیوها، استیکرها و نظرسنجی های خود را با دنبال کنندگانی که دارند به اشتراک بگذارند، شما می‌توانید با استفاده از آپدیت کانال واتساپ، اخبار یا محتویات خاصی را با دیگران به اشتراک بگذارید و نشان دهید که تا چه حدی به روز و قابل اعتماد هستید.

کانال اجازه می‌دهد که شما با مخاطبین خود یک ارتباط یک طرفه داشته باشید، یعنی این‌که آن‌ها اجازه ندارند که با شما ارتباط داشته باشند و هیچ راهی وجود ندارد که این کار را بکنند، البته می‌توانید در پست‌های ارسال شده خود از شماره یا لینک اختصاصی خود برای ارتباط استفاده کنید. ادمین‌های کانال اجازه دارند که پست‌ها را حذف کرده و یا برخی از افراد را مسدود کنند؛ با این‌که قابلیت کانال برای واتساپ بسیار مهم است اما هنوز به بلوغ تلگرام در این زمینه نرسیده و راه زیادی دارد تا بتواند به شکلی کامل و یکپارچه این ویژگی را ارائه کند.

در حال حاضر کانال‌های واتساپ از قابلیت رمزگذاری سراسری استفاده نمی‌کند، اگرچه واتساپ در حال بررسی است که بتواند این رمزگذاری را به شکل یکپارچه ارائه کند و تجربه کاربران را برای استفاده محدود نکند.

ارسال تصاویر با کیفیت‌تر

به‌روزرسانی جدید واتساپ فقط به ساخت کانال محدود نمی‌شود، بالاخره بعد از مدت‌ها امکان ارسال عکس‌های با کیفیت هم وجود دارد، شما می‌توانید تصاویر خود را با کیفیت HD در این پلتفرم به اشتراک بگذارید و از این ویژگی هم به شکل رایگان استفاده کنید، ویژگی ارسال عکس های با کیفیت در واتساپ توسط گروه کوچکی از کاربران تست شده است اما در این آپدیت به شکل عمومی هم در دسترس است شما با دانلود آپدیت واتساپ می‌توانید از ویژگی‌های این برنامه استفاده کنید؛ علاوه بر این یک الگوریتم فشرده سازی جدید هم وجود دارد که تصاویر را به مقدار بسیار کمی بهینه سازی می‌کند.

با این‌که تلگرام به عنوان یک پیام‌رسان رشد بسیار بالایی دارد و پیشرو است، اما واتساپ هم در تلاش است که با ارائه به‌روز رسانی‌های مستمر و اضافه کردن قابلیت های جدید، رتبه اول خود را حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×