9 انیمیشن جذاب برای طرفداران «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی»

از «میچل‌ها علیه ماشین‌ها» تا «شش قهرمان بزرگ»

«مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Across the Spider-Verse) در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2023 است. این فیلم انیمیشنی، طرفداران بسیار زیادی دارد به طوری که پس از پخش تریلر فیلم «مرد عنکبوتی: آن سوی دنیای عنکبوتی» همه هوادارن منتظر قسمت جدید آن بودند و مدام در شبکه‌های مجازی توییت می‌زدند. مایلز مورالز پس از اینکه قسمت اول این فیلم را روی پرده نقره‌ای سینما برد، به خاطر حجم تبلیغاتی که از سوی مخاطبان بدست اورد و همچنین قدردانی اسپایدر فن‌ها، این انیمیشن از مرد عنکبوتی برای مذاکره جهت ساخت یک فیلم لایو اکشن وارد فاز جدیدی شد.

از آنجایی که این فیلم قسمت اول مجموعه انیمیشنی اسپایدرمن محسوب می‌شد، بسیاری از بینندگان با پایان یافتن فیلم به همان شکلی که در سکانس پایانی و تیتراژ آن وعده داده شد «ادامه دارد» خوشحال شدند و منتظر قسمت جدید ماندند. اغلب مخاطبان توییت می‌کردند که چگونه می‌توانیم یک سال (به فرض) صبر کنیم تا قسمت بعدی «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» منتشر شود؟ در هر صورت اگر به دنیای انیمیشنی مرد عنکبوتی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم به سراغ آثار این فهرست بروید.

9- میچل‌ها علیه ماشین‌ها (The Mitchells vs the Machines)

انیمیشن تماشایی میچل‌ها علیه ماشین‌ها

  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.6 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 97 از 100

وقتی یک فیلم انیمیشن نامزد اسکار می‌شود، حتی اگر برنده هم نشود، به شما قول می‌دهیم که کار بزرگی کرده است. «میچل‌ها علیه ماشین‌ها» یک سفر جاده‌ای همراه با یک خانواده عجیب و غریب است که می‌خواهند جهان را نجات دهند. اگر به دنبال تماشای یک انیمیشن جذاب و دیدنی هستید قطعاً باید به سراغ تماشای این انیمیشن بروید. رابطه پدر و دختری که در این فیلم به تصویر کشیده شده است دیدینی و تماشایی است. این شیمی رابطه بسیار زیبا و واقعی تداعی شده است. در «میچل‌ها علیه ماشین‌ها» به موضوعات احساسی جذاب پدر و دختری اشاره شده است. به طور مثال این که همدیگر را درک نمی‌کنند اما در نهایت به یک نتیجه و پیوند معنادار احساسی می‌رسند. اما همه چیز به این جا هم ختم نمی‌شود. بله، فیلم پر از اکشن است، البته در کنار این صحنه‌های جذاب و دیدنی، لحظات خنده‌داری نیز وجود دارند اما جذاب‌تر از همه این که پایان انیمیشن «میچل‌ها علیه ماشین‌ها» شما را فوق‌العاده درگیر خواهد کرد. 

8- نسل بعدی (Next Gen)

 نسل بعدی

  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز IMDb فیلم: 6.6 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 86 از 100

انیمیشن «نسل بعدی» داستانی درباره ارتباط‌گیری یک ربات و یک آدم جوان است. فیلم در همه جا ریسمان قلب مخاطبان را به خود جلب می‌کند، به خصوص اگر آن‌ها مجبور باشند در پایان فیلم با شخصیت‌هایی که در طول یکی دو ساعت همراهی کرده‌اند، یک خداحافظی اشک آلود داشته باشند. این یک انیمیشن با دنیایی خلق شده در جهان آینده است که در آن یک دختر جوان به نام مای پس، با مادرش زندگی می‌کند و پدر او مجبور شده تا با ربات‌ها سفر کند. حالا او باید سکان را به دست بگیرد و تا جایی که می‌شود در نبود پدرش، قدرتمند باقی بماند.

در طول داستان، مای به طور تصادفی با یک ربات مهاجم به نام 7723 که توسط جان کرازینسکی صداپیشگی می‌شود، برخورد کرده و با هم پیوند نامحتملی را ایجاد می‌کنند که  همین پیوند یک باره باعث می‌شود تا در طول داستان به دردسر بیفتند و همچنین خاطرات خوبی با یکدیگر بسازند. در پایان این فیلم، مخاطب به طور غیرمنتظره‌ای با یکی از احساسی‌ترین و بهترین سکانس‌ها رو به رو می‌شود. زیرا مای یاد می‌گیرد که با 7723 خاطرات جدیدی بسازد و این دو با هم دوست می‌مانند.

7- شکارچیان ترول: ظهور تایتان‌ها (Trollhunters: Rise of the Titans)

انیمیشن شگارچیان ترول: ظهور تایتان‌ها

  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز IMDb فیلم: 6.6 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 88 از 100

قطعاً یکی از بهترین فیلم‌هایی که باید تماشا کنید «شکارچیان ترول: ظهور تایتان‌ها» است. اگر از طرفداران سریال شکارچیان ترول در نتفلیکس هستید، به خوبی می‌دانید که وقتی فیلم موردانتظارتان اکران شد، پایان آن چندان که توقع داشتید رضایت‌بخش نبود و چنگی به دل نمی‌زد. با این حال، اگر هوس کرده‌اید تا احساسات «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» را دوباره تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما انیمیشن «شکارچیان ترول: ظهور تایتان‌ها » را تماشا کنید. این انیمیشن یک اکشن جذاب، خانوادگی با مجموعه‌ای از قهرمانان‌های دوست داشتنی است. 

این فیلم آخرین فصل از مجموعه دوست داشتنی‌ بود که بر جمعی دوستانه تمرکز می‌کند که دقیقاً همان چیزی است که از عنوان انیمیشن هم پیدا است. شکارچیان ترول در اپیزود Rise of the Titans دارای بازیگرانی عالی است که صدا پیشگی شخصیت‌ها را انجام می‌دهند. نیک آفرمن، تام کنی، دیگو لونا و غیره تیم صداپیشگی این انیمیشن را به عهده دارند. 

6- فیلم لگو بتمن (The LEGO Batman Movie)

فیلم لگو بتمن

  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.3 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 90 از 100

لحظه‌ای که کمپانی، ویل آرنت را در نقش بتمن و مایکل سرا را در نقش رابین برای صداپیشگی این انیمیشن انتخاب کرد، فیلم (LEGO Batman) یک پیروزی فوری بود. بازیگران/صداپیشگان، این فیلم انیمیشنی فوق‌العاده مفرح و جذاب اجرا می‌کنند. صداپیشگان نقش‌های نمادینی مانند جوکر توسط زک گالیفیاناکیس و نقش هارلی کویین توسط جنی اسلیت ایفا می‌شود.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که جوکر با کمال میل خود را به پلیس تسلیم می‌کند. در این شرایط بتمن اساساً خود را بیکار می‌بیند، بنابراین دیک گریسون را به فرزندی قبول می‌کند و آن دو تبدیل به دو نفر اصلی ماجرا می‌شوند که به دنبال کشف این موضع هستند که جوکر چه سرانجامی در پیش خواهد داشت. بتمن به دیک یاد می‌دهد که چگونه یک مرد واقعی باشد، در حالی که این موضوع را نیز می‌پذیرد که همراهی یک نفر با وی کمک خواهد کرد تا مبارزه با جرم و جنایت راحت‌تر از قبل شود. 

5- رایا و آخرین اژدها (Raya and the Last Dragon)

 انیمیشن رایا و آخرین اژدها

  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.3 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 88 از 100

یکی دیگر از انیمیشن‌های جذاب و دوست داشتنی که باید حتماً به تماشای ان بنشینید، «رایا و آخرین اژدها» ساخته مشترک استودیو والت دیزنی و موشن پیکچرز است. پس از اکران اولیه رایا و آخرین اژدها، این انیمیشن آنقدرها هم که پیشبینی می‌شد به نسبت دیگر فیلم‌های پرنسسی دیزنی، مورد توجه قرار نگرفت. این فیلم فانتزی داستان جدیدی را به مخاطب خود ارائه می‌دهد که هیچ کلیشه‌ای در آن وجود ندارد. از این رو گاهی اوقات تماشاگران وقتی با چیزهای جدید آشنا می‌شوند، کمی می‌ترسند. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر این فیلم را تماشا نکرده‌اید، حتما آن را در فهرست خود قرار دهید و تماشا کنید؛ زیرا لحظات انیمیشنی واقعا زیبایی در «رایا و آخرین اژدها» وجود دارد که شما را از نظر رنگ‌آمیزی و جریان زندگی در آن‌ها جذب می‌کند. در فیلم «رایا و آخرین اژدها» داستان دختر جوانی به نام رایا را دنبال می‌کنید که قصد دارد سیسو، آخرین اژدها را پیدا کند تا با بازگرداندن جواهر اژدها به بازگرداندن پدرش کمک کند.

4- شش قهرمان بزرگ (Big Hero 6)

شش قهرمان بزرگ

  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.8 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 90 از 100

«شش قهرمان بزرگ» (Big Hero 6) یکی دیگر از ساخته‌های مشترک استودیوی والت دیزنی و موشن پیکچرز است. این انیمیشن شما را در یک لحظه می‌خنداند و بلافاصله بعد از آن صحنه اشک را از چشمانتان جاری می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا دستمال کاغذی در دسترس داشته باشید. هیرو جوان از نظر فناوری یک نابغه است و پس از، از دست دادن برادر بزرگش در یک انفجار، او باید بفهمد کجای جهان قرار گرفته و قرار است چه کار کند.

آیا او هدیه خود را رها می‌کند و تبدیل به یک بچه معمولی می‌شود؟ آیا او به دنبال انتقام از تاداشی است و قاتل او را پیدا می کند؟ آیا او یاد می گیرد که چگونه با احساسات خود کنار بیاید و با یک ربات مجلل به نام بایمکس ارتباط برقرار می‌کند؟ پاسخ همه این سوالات بله است. این انیمیشن فوق‌العاده جذاب و گیرا است. موسیقی متن فیلم عالی است و طرح داستانی به اندازه‌ای تازه و بدیع است که شما را در تمام مدت غافلگیر می‌کند.

3- انتقام جویان بعدی: قهرمانان آینده (Next Avengers: Heroes of Tomorrow)

انتقام جویان بعدی: قهرمانان آینده

  • سال انتشار: 2008
  • امتیاز IMDb فیلم: 6.2 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 78 از 100

در دنیای مارول، مجموعه‌ای از فیلم‌های انیمیشنی وجود دارد که ممکن است حواس شما را به خود جلب کرده باشد اما ممکن است که هنوز نتوانسته‌ باشید آن‌ها را تماشا کنید. در سال 2008، قسمت پنجم از سری انیمیشن‌های دنیای مارول، با عنوان (Next Avengers: Heroes of Tomorrow) راهی بازار شد. این فیلم گروهی از نوجوانان را دنبال می‌کند که در حال حاضر توسط میلیاردری به اسم تونی استارک از زمانی که اولتران پدر و مادرشان را نابود کرده است، هدایت شده و به نوعی بزرگ می‌شوند.

پدر و مادر این قهرمانان کوچک همگی اعضای انتقام جویان هستند.  این ورژن‌های کوچک ممکن است شما را شگفت زده کنند، مانند کاپیتان آمریکا و بیوه سیاه که پسری به نام جیمز راجرز دارند. مرد غول پیکر و پسر واسپ هنری به اسم پیم جونیور؛ پسر پلنگ سیاه و در نهایت دختر ثور قهرمانان تازه واردی هستند که در این انیمه حضور دارند. 

2-  کوبو و دو تار (Kubo and the Two Strings)

فیلم سینمایی کوبو و دو تار

  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.7 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 97 از 100

در انیمیشن «کوبو و دو تار» متیو مک‌کانهی به عنوان صداپیشه حضور دارد. صبر کنید هنوز تمام نشده است! گاهی اوقات شما به یک فیلم ماجراجویی استاپ موشن معتبر نیاز دارید که سرحالتان کند و کمی متفاوت به دنیا نگاه کنید. در چنین زمانی باید به سراغ «کوبو و دو تار» بروید. کوبو کودکی است که مادرش در اثر مریضی فلج می‌شود و مجبور می‌شود از او مراقبت کند و شما به سرعت متوجه خواهید شد که کوبو یک شخصیت اصلی عالی و قابل اعتماد در داستانی مانند این است.

جنبه استاپ موشن این فیلم واقعاً خاص و منحصر به فرد است و هنگامی که با شرورها و هیولاهای جدید آشنا می‌شوید که کوبو باید با آن ها همکاری کند، فیلم جذاببیت دیگری پیدا می‌کند. این فیلم انیمیشن واقعاً در پردازش غم و اندوه و به وجد آوردن احساسات مختلف، عالی عملمی‌کند؛ بنابراین اگر به انیمیشنی دلپذیر و با محتوا نیاز دارید، این فیلم را در فهرست تماشای خود قرار دهید.

1- کیرکو و ساحره‌ها (Kirikou and the Sorceress)

انیمیشن کیرکو و ساحره‌ها

  • سال انتشار: 1998
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.5 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 96 از 100

«کریکو و ساحره‌ها» یک فیلم بسیار خیره کننده است که بر اساس فرهنگ عامه آفریقا با داستانی بسیار جذاب ساخته شده است. کریکو برای مادرش یک شگفتی است، زیرا از لحظه تولد می تواند مانند یک بزرگسال صحبت کند و راه برود. مادرش به او می گوید که همه مردان روستایشان، به جز عمویش، توسط یک جادوگر شیطانی گرفته شده‌اند، بنابراین او برای نجات افراد قبیله‌اش داوطلب می‌شود. این فیلم چیزهای بیش‌تری از یک کودک جادویی و یک شرور شیطانی را به مخاطب نشان می‌دهد. در واقع این انیمیشن بسیار جذاب و خوش ساخت است. از این رو اگر به دنبال تماشای یک انیمیشن مفهمی و درام هستید، حتماً این یکی را در فهرست تماشای خود قرار دهید. 

در نهایت لذت بردن از فیلم و سریال‌های انیمیشنی سن و سال نمی‌شناسد و در هر برهه‌ای از زندگی که باشید، می‌توانید از تماشای فیلم و سریال‌های جذاب انیمیشنی لذت ببرید. انیمیش‌ها در حال حاضر بخش بزرگی از دنیای سرگرمی را به خود اختصاص دادند که شاید هیچگاه نتوان دنیا را بدون آن‌ها ترسیم کرد. کودکان و نوجوانان اصلی‌ترین تامین‌کنندگان مخاطبی این محصولات هستند که با تماشای انیمیشن‌های مختلف، بخشی از کودکی و خاطرات شیرین خود را می‌سازند. یکی از مهم‌ترین مزایایی که انیمشن‌ها برای دنیای ما به همراه دارند. رهاشدگی از دنیای واقعی است. از این رو اگر شما هم به دنبال این هستید که از جهان کنونی کمی فاصله بگیرید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما تماشای کارتون‌های مخالف را در برنامه خود قرار دهید. مایکت این امکان را برای شما به وجود اورده تا به راحتی فیلم و سریالی را که دوست دارید تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

منبع: movieweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×