فیلمبرداری لایو اکشن «ماینکرافت» (Minecraft) ماه آگوست آغاز می‌شود

با حضور احتمالی جیسون موموآ و پدرو پاسکال

در حالی که فرانچایز بسیار تحسین شده Legend of Zelda ممکن است به این زودی ها به اقتباس سینمایی تبدیل نشود اما اقتباس فیلم لایو اکشن «ماینکرافت» (Minecraft) قرار است به عنوان آخرین قسمت از عصر رنسانس فیلم‌سازی اقتباسی از بازی‌های ویدیویی، با تمام قوا به نمایش درآید. طبق گزارشی از سوی تیم تولیدی، فیلمبرداری اواخر تابستان امسال در 7 آگوست در نیوزلند آغاز خواهد شد و مطمئناً به یکی از فرنچایزهای چشم نواز تبدیل خواهد شد. تاریخ اکران رسمی فیلم در حال حاضر 4 آوریل 2025 تعیین شده است که باید ببینیم چه خواهد شد. 

«ماینکرافت»: چگونه یک بازی ویدیویی بر چندین نسل تأثیر گذاشت

مطمئناً زمان زیادی بود که یک اقتباس لایو اکشن‌ تر و تمیز از «ماینکرافت» منتشر نشده است. جارد هس به عنوان کارگردان در راس این پروژه قرار گرفت تا بتواند یک اقتباس جذاب و بی‌نظیر را روی پرده ببرد. او به طور مکرر با همسرش جروشا در چندین فیلم کمدی محبوب همکاری داشته است، مانند فیلم‌های پرفروش «ناپلئون دینامیت 2004»، «ناچو لیبر 2006» و «مغزهای متفکر  2016».  

آیکون بازی Minecraft

Minecraft

حجم:۶۸۰.۷ مگابایت

دانلود بازی «ماینکرافت»

«ماینکرافت» کی اکران می‌شود؟

تهیه کنندگان پروژه جدید (Minecraft) عبارتند از: Vu Bui، Roy Lee، Mary Parent، Lydia Winter، Jon Spaihts و Jon Berg. آلیسون شرو، درارد روی آخرین فیلمنامه این پروژه کار می‌کند و قرار داستان پیرنگ اصلی فیلم را می‌نویسد. او قبلاً روی درام تاریخی (Hidden Figures  2016) و دنباله فوق العاده موفق (Frozen II  2019) کار کرده است. او همچنین در حال نوشتن فیلم اکشن جاسوسی آتی خود به اسم (Heart of Stone) به کارگردانی گال گدوت است که اواخر ماه اوت در سینماها اکران می‌شود. جیسون موموآ  و مت بری و ظاهراً پدرو پاسکال در نقش استیو در (Minecraft) نقش آفرینی کرده‌اند. هنوز هیچ بازیگر دیگری برای پیوستن به این فیلم معرفی نشده است. 

چالش بزرگ برای ساخت فیلم «ماینکرافت»

فیلم (Minecraft) بر اساس بازی ویدیویی اورجینال (Survival sandbox) به همین نام ساخته شده است که توسط برنامه نویس بازی سوئدی مارکوس پرسون و شرکت او Mojang که اکنون متعلق به مایکروسافت است در دست تولید می‌باشد. اولین نسخه از این بازی در سال 2009 عرضه شد و از آن زمان تاکنون از نظر آماری به محبوب‌ترین بازی ویدیویی در تمام دوران تبدیل شده است و حتی از «تتریس» نیز پیشی گرفته است، که از قضا فیلمی در ژانر بیوگرافی را قرار است در اوایل امسال در Apple TV+  بالا ببرد. چشم انداز ساخت یک فیلم لایو اکشن بر اساس سری بازی‌های (Minecraft) در واقع اولین بار در سال 2014 اعلام شد، زمانی که موجانگ برای نخستین بار در مورد این ایده با برادران وارنر وارد مذاکره شد. با این حال، این پروژه در نهایت سال‌ها دچار وقفه در ساخت و با مذاکرات طاقت‌فرسا روبه‌رو شد. ماجرا به شکلی شده بود که هر بار چندین کارگردان و نویسنده که می‌آمدند و می‌رفتند. با اپیدمی COVID-19 در سال 2020 همه چیز بدتر شد و ماجرا کلا به دست فراموشی سپرده شد.

سرانجام، پروژه به سطحی از ثبات رسید و جرد هس به عنوان کارگردانی این پروژه به طور رسمی اعلام شد و آلیسون شرودر آخرین پیش نویس فیلمنامه آن را نوشت. با توجه به اینکه فناوری CGI در سال‌های گذشته برای تولید آثار سینمایی جذاب تا حد بسیار زیادی پیشرفت کرده است، احتمالاً ساخت «ماینکرفت» به همان خوبی باشد که ستارگان این فیلم لایو اکشن قرار است در آم حضور داشته باشند تا همسویی با فیلم جذاب‌تر باشد. (Minecraft) قرار است در 4 آوریل 2025 راه خود را به سینماها باز کند.   

منبع: movieweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×