تست چت‌بات هوش مصنوعی پزشکی گوگل در بیمارستان‌ها

هوش مصنوعی جای پزشکان را می‌گیرد؟

کلینیک مایو (The Mayo) اعلام کرده که از ماه آپریل شروع به آزمایش این سیستم کرده است. در ادامه با خبر ورود چت‌بات هوش مصنوعی پزشکی گوگل به مرحله آزمایشی با مایکت همراه باشید. Med-PaLM 2 گوگل یک ابزار هوش مصنوعی است که طراحی شده تا در خصوص مسائل پزشکی به پرسش‌ها پاسخ دهد. این ابزار در بیمارستان تحقیقاتی کلینیک مایو و چند جای دیگر از ماه آوریل وارد مرحله آزمایشی شده است. The Wall Street Journal گزارش داده که Med-PaLM 2 نسخه‌ای از PaLM 2 است که در رویداد برگزار شده Google I/O در ماه می امسال معرفی شد. PaLM 2 مدل زبانی زیربنای Google’s Bard نیز محسوب می‌شود.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، گوگل باور دارد که مدل به‌روز شده این چت‌بات می‌تواند در کشورهایی که دسترسی کمتری به پزشکان دارد، بسیار مفید واقع شود. Med-PaLM 2 توسط ارائه‌های گروهی از متخصصان مطمئن آموزش داده شده و گوگل معتقد است که می‌تواند در امر بهداشت و درمان نسبت به چت‌بات‌های عمومی مثل بارد (Bard)، بینگ (Bing) و چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) عملکرد بهتری داشته باشد.

همچنین به گزارشات منتشر شده از گوگل در ماه می هم اشاره شده که نشان می‌دهد Med-PaLM 2 هنوز در برخی موارد دارای مشکلات مربوط به عدم ارائه پاسخ دقیق است که مشابه آن را پیش‌تر در مدل‌های زبانی بزرگ دیده‌ایم. بد نیست اشاره کنیم که در مطالعات، پزشکان عمومی نسبت به سایر پزشکان بی‌دقتی و اشتباهات بیشتری را در اطلاعات موجود در پاسخ‌های ارائه شده توسط Med-PaLM و Med-PalM 2 پیدا کرده‌اند.

چت‌بات هوش مصنوعی پزشکی گوگل در بیمارستان‌ها وارد مرحله آزمایشی شد

با این وجود در سایر معیارها مثل ارائه استدلال مبتنی بر شواهد، پاسخ‌هایی که صحت‌شان با توجه به پذیرش عمومی قابل اثبات است و عدم وجود نشانه‌ای از درک نادرست، Med-PaLM 2 کم و بیش عملکردی شبیه به یک دکتر واقعی را از خود به نمایش می‌گذارد.

وال استریت ژورنال اشاره کرده که کنترل داده‌های مربوط به استفاده‌کنندگان از Med-PaLM 2 در دست خود افراد خواهد بود و رمزگذاری می‌شوند و گوگل به آن دسترسی نخواهد داشت.

بر اساس گفته‌های نقل شده از گرگ کورادو (Greg Corrado)، مدیر ارشد تحقیقات گوگل، در وال استریت ژورنال، Med-PaLM 2  هنوز در مراحل ابتدایی خود است. کورادو می‌گوید اگر چه نمی‌خواهد از Med-PaLM 2 به عنوان روال درمانی خانواده‌اش استفاده کند، باور دارد که این ابزار در آینده جایی در سیستم سلامت خواهد داشت.

آیکون برنامه Google

Google

حجم:۱۴۵ مگابایت

دانلود گوگل

منبع: TheVerge

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×