مدیرعامل توییتر: این پلتفرم هفته گذشته بهترین عملکردش را داشته است

توییتر با وجود تردز خم به ابرو نیاورده؟!

با راه اندازی برنامه تردز (Threads) به عنوان یک رقیب مستقیم برای توییتر، بحث و جدل زیادی به راه افتاده است. حال مدیرعامل توییتر اعلام کرده که این پلتفرم علی‌رغم این موضوع در هفته گذشته بهترین عملکرد خود را داشته است. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

لیندا یاکارینو (Linda Yaccarino)، مدیرعامل توییتر، در روز دوشنبه توییت زد و اعلام کرد که با وجود سروصدای زیادی که برنامه جدید متا (Meta) به نام تردز که خیلی شبیه به توییتر است به راه انداخته، این پلتفرم در هفته گذشته بهترین عملکرد خود را به ثبت کرده است.

او در توییت خود به شکلی متفاوت از برنامه جدید متا نام برده است؛ اپلیکیشنی که چهارشنبه گذشته منتشر شد و توانست کاربران زیادی را به سوی جذب کند. یاکارینو تمام تلاش‌اش را به کار گرفته تا حسابی از توییتر تمجید کند. او در متن خود به شکلی از نام اپ جدید متا در قالب یک ضرب‌المثل استفاده کرد و در ادامه نوشت: «ما هفته گذشته پرمصرف‌ترین روز خودمون رو از ماه فوریه (بهمن و اسفند) به این طرف ثبت کردیم. فقط یک توییتر وجود داره. شما این را می‌دونید، من هم می‌دونم.»

یاکارینو ماه گذشته پس از این که کار خود را به عنوان مدیر بخش تبلیغات NBCUniversal ترک کرد، به توییتر پیوست. او در متن خود اشاره‌ای به این که دقیقا در کدام روز این اتفاق افتاده، نکرد و نگفت که با چه معیاری می‌گوید که آن روز پرمصرف‌ترین زمان در چند ماه گذشته بوده است. اگر چه مالک توییتر، ایلان ماسک (Elon Musk)، در این خصوص به مجموعه ثانیه‌هایی که در هر روز کاربر روی گوشی در توییتر صرف می‌کند، اشاره کرد.

مدیرعامل توییتر ادعا می‌کند که هفته گذشته این پلتفرم بهترین عملکرد خود را داشته است

ادعای یاکاریتو در حالی مطرح می‌شود که تردز از زمان عرضه در روز چهارشنبه هر روز عملکرد خوبی را به ثبت می‌رساند. این پلتفرم دید که توییتر آن را به نسخه‌ای کپی شده متهم می‌کند، در روز اول به 10 میلیون کاربر رسید. حال بر اساس داده‌های یک سایت که این گونه اطلاعات را بررسی می‌کند، تعداد کاربران این برنامه پس از 5 روز از مرز 100 میلیون نفر گذشته است. این در واقع یک سوم تعداد کاربرانی است که معمولا از توییتر استفاده می‌کنند. اگر چه مشخصا هنوز خیلی زود است که بگوییم تردز می‌تواند به محبوبیت توییتر برسد یا نه.

از زمانی که ایلان ماسک در اکتبر 2022 توییتر را با مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرد، این پلتفرم با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده است. تقریبا نیمی از کارکنان سابق این شرکت کار خود را ترک کرده‌اند و تغییراتی که به سرعت در این برنامه ایجاد شد، بسیاری از کاربران را از آن دلسرد کرد.

آیکون برنامه Threads, an Instagram app

Threads, an Instagram app

حجم:

دانلود Threads

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، مدیرعامل متا، در پستی که روی صفحه تردز خود منتشر کرد نوشت باور دارد رویکرد توییتر جهت عدم سخت‌گیری نسبت به محتواهای توهین‌آمیز موجب کاهش محبوبیت آن شده است. زاکربرگ نوشت: «هدف این است که تردز در حین توسعه همچنان محیطی دوستانه داشته باشد. فکر می‌کنم این امر ممکن است و در نهایت همین موضوع کلید موفقیت خواهد بود. این همان دلیلی است که مانع شده توییتر به اندازه‌ای موفق شود که به نظر من پتانسیل‌اش را داشت و ما می‌خواهیم کارمان را به شکلی متفاوت پیش ببریم.»

یاکاریتو در حالی توییت خود را منتشر کرده که شرکت خدمات اینترنتی کلودفایر (Cloudflare) روز دوشنبه اعلام کرد داده‌های‌اش نشان می‌دهند که ترافیک توییتر از اوایل سال 2023 تا به حال کاهش پیدا کرده است؛ این یعنی تنها چند ماه پس از تغییر مالکیت آن به ایلان ماسک. مدیرعامل جدید به تازگی سکان هدایت توییتر را برعهده گرفته، اما قرار است تمام تلاش‌اش را به کار گیرد تا این پلتفرم از دور رقابت عقب نماند.

منبع: DigitalTrends

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×