لو رفتن سکانس ابتدایی بازی Silent Hill: Ascension و بازخورد منفی گیمرها

طرفداران مجموعه سایلنت هیل نگران این هستند که بازی Silent Hill: Ascension به اندازه نسخه‌های قدیمی روی ارائه سبک وحشت روان‌شناختی تمرکز نداشته باشد. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

چند ماه پس از انتشار تریلر قبلی بازی Silent Hill: Ascension، حالا به لطف ویدیوی لو رفته اخیر گیمرها توانستند نگاهی دیگر به این اثر بیندازند. این تریلر به صورت اختصاصی برای حضار در رویداد San Diego Comic-Con به نمایش درآمده بود، اما در فضای مجازی هم بخشی از آن منتشر شد تا ما شاهد حال و هوای کلی این بازی داستانی و تعاملی باشیم. اما با این که قرار است پس از حدود یک دهه عرضه نسخه جدیدی از سری بازی‌های سایلنت هیل را به چشم ببینیم، طرفداران اصلا تحت تاثیر این ویدیو قرار نگرفته‌اند. در واقع تریلر جدید بیش‌تر افراد را نگران کرده تا این که بتواند باعث ایجاد هیجان شود.

این ویدیو که در مراسم کامیک کان ضبط شده و در فضای مجازی دست به دست شد، این امکان را برای گیمرها فراهم آورد که بهتر ببینند اثری که قرار است فرنچایز سایلنت هیل را احیا کند، چه حال و هوایی دارد. متاسفانه این تریلر موجب ناراحتی طرفدارانی شده که سال‌ها از بی‌توجهی سازندگان به این مجموعه رنج کشیده‌اند. در واقع حرف گیمرها این است که سازندگان مسیر نادرستی را در بازی Silent Hill: Ascension پیش گرفته‌اند و نتوانسته‌اند آن فضایی را پیدا کنند که باعث شده بود عاشقان ژانر وحشت به نسخه‌های قدیمی فرنچایز سایلنت هیل علاقمند شوند.

به لطف یک کاربر Reddit به نام RedPyramidScheme شما می‌توانید پیش از رفتن به سراغ ادامه مطلب خودتان نگاهی به جدیدترین تریلر بازی Silent Hill: Ascension بیندازید. او کسی است که ویدیوی ضبط شده در رویداد کمیک کان را به اشتراک گذاشته است. پیش از این که به سراغ ویدیو بروید بد نیست اشاره کنیم که این تریلر شاهد صحنه‌هایی است که شاید برای همه مناسب نباشد.

سکانس ابتدایی بازی Silent Hill: Ascension لو رفت و بازخورد منفی به دنبال داشت

از آن جایی که بازی Silent Hill: Ascension یک اثر تصمیم‌محور است، به نظر می‌آید که ما در این ویدیو شاهد یکی از بدترین اتفاقات در بازی هستیم. آن چه در تصویر می‌بینیم بدون تردید وحشتناک است، اما برای برخی از طرفداران این آن سبک از ترس نیست که در نسخه‌های اصلی شاهدش بودیم. در واقع کسانی که این همه سال چشم‌انتظار نسخه جدید از مجموعه سایلنت هیل بوده‌اند، اصلا دوست ندارند شاهد چنین رویکردی در اثری باشند که قرار است فرنچایز را احیا کند.

یکی از کاربران ردیت به نام Cure_Pain در این خصوص نوشت: «نسخه‌های قدیمی Silent Hill خیلی خوب ساخته شده بودند و به آثار ترسناک روان‌شناسانه مثل Lost Highway شباهت داشتند. اما این در سوی دیگر خیلی ساده به نظر می‌رسد. صحنه مرگ در آن شبیه به چیزی است که در بازی Until Dawn دیده بودیم.»

بسیاری از گیمرها با این قیاس نه چندان مناسب موافق هستند و از رویکرد بازی نسبت به ارائه المان‌های ترس و وحشت ناامید شده‌اند. itscalledANIMEdad در این باره می‌نویسد: «چیزی که من می‌بینم یک ترس ساده و معمولی است و هیچ حال و هوای عجیب و خوفناکی هم ندارد. هیچ ظرافتی در کار نیست و چیزی برای خیال‌پردازی وجود ندارد. همه می‌گویند که از این ویدیوی سینماتیک کوتاه چیزی را قضاوت نکن چون این تریلر خود بازی را نشان نمی‌دهد، اما چیزی که دیده می‌شود یک رویکرد ماکزیمالیستی با ارائه ترسی پیش‌پاافتاده و معمولی است و نمی‌توان چیزی را دید که سایلنت هیل را از سایر آثار متمایز می‌کند.»

البته در این میان برخی از طرفدارها هم هستند که به بازی Silent Hill: Ascension امیدوارند. آن‌ها می‌گویند امیدوار هستند پس از این همه سال بتوانند بار دیگر دست به تجربه‌ای بزنند که تا مدت‌ها از یادشان نرود. نسخه قبلی از فرنچایز سایلنت هیل در سال 2012 عرضه شده بود.

TeamSilentHD در این خصوص نوشت: « Ascension اثری است که من کم‌ترین خوشبینی را نسبت به آن دارم. اما با توجه به آن چه دیده‌ام و شنیده‌ام، به نظر می‌رسد که قرار است شاهد یک اثر سرگرم‌کننده و جالب باشم. همچنین فکر می‌کنم این اثر چیزهای جدیدی را به فرنچایز اضافه خواهد کرد. اگر چه معمولی به نظر می‌رسد، اما سرگرم‌کننده است.»

هنوز تاریخ عرضه بازی Silent Hill: Ascension اعلام نشده است، اما احتمالا تا پایان سال جاری میلادی شاهد انتشار آن خواهیم بود.

منبع: TheGamer

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×