فرانسیس فورد کاپولا اکران باربی و اوپنهایمر را یک پیروزی سینمایی دانست

فیلم‌های اوپنهایمر (Oppenheimer) و باربی (Barbie) که به باربنهایمر (Barbenheimer) معروف شده‌اند پس از اکران عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و تاکنون رکوردهای مختلفی را جابه‌جا کرده‌اند. فرانسیس فورد کاپولا این موضوع را یک پیروزی برای سینما قلمداد می‌کند. در ادامه مطلب با مایکت همراه باشید.

در حالی که حدود 2 هفته از اکران فیلم‌های اوپنهایمر و باربی می‌گذرد، هر دو هنوز هم فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کنند. این دو اثر که در کنار هم با اصطلاح Barbenheimer شناخته می‌شوند، نقدهای مثبت زیادی دریافت کرده‌اند و در واقع توانسته‌اند سالن‌های سینما را از پشت سر گذاشتن یک تابستان کسل‌کننده نجات دهند. حالا یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌سازان تاریخ سینما، یعنی فرانسیس فورد کاپولا هم از هر دو فیلم تمجید کرده است.

او اخیرا در استوری‌های اینستاگرام خود به پرسش‌های طرفداران‌اش پاسخ می‌داد. در این میان یکی از طرفداران از کارگردان The Godfather پرسیده بود که آیا به سراغ Barbenheimer رفته یا نه. کاپولا در پاسخ گفت: «من هنوز آن‌ها را ندیده‌ام، اما این که این قدر مردم سالن‌های سینما را برای تماشای‌شان پر می‌کنند، با این که هیچ کدام‌شان دنباله یا پیش‌درآمدی بر اثر دیگری نیستند و هیچکس دلبستگی قبلی نسبت به آن‌ها ندارد، نشان می‌دهد که حقیقتا منحصربه‌فرد هستند و این یک پیروزی برای سینما است.»

پس از این که فیلم‌هایی نظیر The Flash، Indiana Jones و Mission Impossible در چند ماه گذشته اکران شدند، اما نتوانستند عملکرد خیره‌کننده‌ای در باکس آفیس (Box Office) داشته باشند، به نظر می‌رسید که سالن‌های سینما در باقی تابستان هم قرار نیست شرایط خوبی را تجربه کنند. اما اکران اولیه Barbenheimer تاریخی بود و فیلم‌های اوپنهایمر و باربی در مجموع فروش داخلی 250 میلیون دلاری را به ثبت رساندند. این عملکرد آن‌ها را در لیست بهترین اکران‌های افتتاحیه‌ی هم‌زمان چند فیلم در تاریخ سینما در رتبه چهارم قرار داد. این عملکرد شگفت‌انگیز در ادامه هم متوقف نشد و ما همچنان شاهد فروش خوب این دو اثر هستیم.

در واقع میم‌هایی (Meme) که از این دو فیلم ساخته می‌شد در کنار تبلیغ گسترده آن‌ها توسط تیم ساخت موجب شده بود که اکران Barbenheimer به مهم‌ترین اتفاق سینما در سال 2023 تبدیل شود. این دو فیلم در هفته دوم هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند؛ فیلم Barbie در آخر هفته دوم 93 میلیون دلار فروخت و فیلم Oppenheimer هم در همین بازه زمانی فروش 46 میلیون دلاری را در داخل آمریکا به ثبت رساند. فروش جهانی فیلم باربی حالا به بیش از 774 میلیون دلاری رسیده و در سوی دیگر فیلم اوپنهایمر هم توانسته به فروش 400 میلیون دلاری برسد. در نتیجه Barbenheimer تا این لحظه توانسته فروش بالغ بر 1 میلیارد دلار را تجربه کند.

آینده باربنهایمر در باکس آفیس

به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد افت فروش آثار گرتا گرویگ و کریستوفر نولان در باکس آفیس باشیم. موضوع غیرقابل انکار این است که Barbenheimer توانسته بار دیگر مردم را به رفتن به سالن‌های سینما ترغیب کند. در نتیجه در هفته‌های آینده هم احتمالا شاهد پر بودن سالن‌های سینما خواهیم بود. کاپولا هم که خود یک اثر بلاک‌باستری (Blockbuster) با بودجه بیش از 100 میلیون دلار در دست ساخت دارد، بدون شک از این امر آگاه است و به همین دلیل هم Barbenheimer را یک پیروزی برای سینما می‌داند.

منبع: Cillider

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×