انیمه جدید هایائو میازاکی پرهزینه‌ترین اثر سینمایی تاریخ ژاپن است

استودیو جیبلی (Ghibli) علی‌رغم عدم صرف هزینه برای مارکتینگ انیمه پسر و قهرمان (The Boy and the Heron)، این اثر را به عنوان پرخرج‌ترین اثر سینمایی تاریخ ژاپن توصیف می‌کند. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

با توجه به اطلاعات جدید به نظر می‌رسد سکوت استودیو جیبلی نسبت به انیمه The Boy and the Heron یک تصمیم بسیار عجیب بوده است. اخیرا یکی از مدیران اجرایی این استودیو جزئیات مهمی را در خصوص این انیمه به اشتراک گذاشته و گفته که این اثر احتمالا در میان تمامی فیلم‌ها، انیمه‌ها و لایو اکشن‌های ژاپنی پرخرج‌ترین اثر بوده است.

توشیو سوزوکی، تهیه‌کننده استودیو جیبلی، در گفتگو با سایت ژاپنی زبان Livedoor News گفته که انیمه The Boy and the Heron پرهزینه‌ترین اثر سینمایی ساخته شده در ژاپن است. سایت World of Reel مصاحبه او را به زبان انگلیسی منتشر کرده که سوزوکی در این صحبت‌ها می‌گوید: «من فکر می‌کنم این اثر احتمالا از تمامی آثاری که تا امروز در ژاپن ساخته شده‌اند، پرهزینه‌تر بوده است.» از آن جایی که سوزوکی در کنار هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا یکی از افرادی است که استودیو جیبلی را در سال 1985 پایه‌گذاری کردند، اظهارات او درباره این اثر که آخرین ساخته میازاکی به حساب می‌آید، می‌تواند کاملا قابل اعتماد باشد.

با این که به رقم دقیق بودجه انیمه The Boy and the Heron اشاره نشده، اما مطمئنا این اثر بسیار پرخرج بوده است. پیش از این اثر، عنوان پرهزینه‌ترین اثر سینمایی ژاپن در دست یکی دیگر از ساخته‌های استودیو جیبلی بود. گزارشات نشان می‌دهد انیمه The Tale of Princess Kaguya که ایسائو تاکاهاتا آن را کارگردانی کرده و در سال 2013 اکران شد، حدودا 5 میلیارد ین روی دست سازندگان خرج گذاشته است. با احتساب نرخ تورم و ارزش دلار آمریکا در سال 2023، این مبلغ حدودا برابر است با 64 میلیون دلار. در نتیجه بیش‌تر بودن بودجه انیمه The Boy and the Heron نسبت به آن اثر چیز عجیبی به نظر نمی‌رسد.

آیکون فیلم شهر اشباح Sen to Chihiro no kamikakushi
فیلم

شهر اشباح

Sen to Chihiro no kamikakushi

تماشای انیمه شهر اشباح

انیمه جدید هایائو میازاکی پرهزینه‌ترین اثر سینمایی تاریخ ژاپن است

جزئیات پی‌رنگ این انیمه برای مخاطب‌های غیرژاپنی هنوز نامعلوم است، چرا که استودیو جیبلی تمام سعی خود را کرده که بینندگان بدون هیچ پیش‌فرض ذهنی خاصی به تماشای ساخته جدید هایائو میازاکی بنشینند. واکشن‌های منتقدین و مخاطب‌های ژاپنی نسبت به این اثر فعلا بسیار خوب بوده و اکثر آن‌ها جدیدترین ساخته‌ی میازاکی را یکی از خارق‌العاده‌ترین و جذاب‌ترین آثار او می‌دانند. نام نسخه انگلیسی زبان این انیمه در ابتدا How Do You Live?  بود، اما سازندگان اسم The Boy and the Heron را برای نسخه انگلیسی انتخاب کردند. نام «چطور زندگی می‌کنی؟» از روی یک رمان کلاسیک ژاپنی گرفته شده که در سال 1937 چاپ شده است. این رمان یکی از آثار مورد علاقه هایائو میازاکی به حساب می‌آید. اما باید ذکر کنیم که انیمه The Boy and the Heron یک اقتباس مستقیم از این رمان نیست.

از زمان شروع اکران این انیمه در اوایل ماه جاری میلادی، این اثر توانسته در باکس آفیس عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد و طبق گزارشات بخش ژاپنی سایت Mantan Web، فروش داخلی‌اش از مرز 6 میلیارد ین گذشته است. تجزیه و تحلیل سودآوری یک فیلم پیچیده‌تر از آن است که بخواهیم آن را به تفریق بودجه از درآمد ناخالص خلاصه کنیم. سازندگان در خصوص انیمه The Boy and the Heron اتکای نسبی بر بازاریابی کلامی داشته‌اند؛ این تصمیم یک رویکرد جسورانه از سوی استودیو جیبلی بود که سوزوکی هم در این اقدام نقش داشته است. در نتیجه هزینه چندانی صرف مارکتینگ نشده و در نتیجه این بخش چیز زیادی به بودجه فیلم اضافه نمی‌کند. با وجود تمام این‌ها باید بگوییم که انیمه The Boy and the Heron هنوز نتوانسته از سقف آثار پیشین میازاکی در باکس آفیس عبور کند (انیمه Spirited Away درآمد چشم‌گیر 31 میلیارد ینی داشت). البته این را هم باید در نظر گرفت که به این زودی‌ها اکران داخلی این اثر به پایان نمی‌رسد. همچنین باید بازار جهانی را هم در نظر گرفت.

این اثر به عنوان آخرین ساخته‌ی کارگردان افسانه‌ای ژاپنی، هایائو میازاکی، معرفی شده است؛ البته این لقب اولین بار نیست که به یکی از آثار او داده می‌شود. استودیو جیبلی از زمان معرفی انیمه The Boy and the Heron تمام تلاش خود را کرده که از انتشار جزئیات درباره داستان آن جلوگیری کند. تیم تولید فقط یک پوستر رسمی از این انیمه منتشر کرده و خبری از مارکتینگ گسترده یا حتی پخش یک تریلر نبوده است. فعلا گفته شده که شرکت GKIDS قرار است این اثر را پیش از پایان سال جاری میلادی در آمریکای شمالی به نمایش درآورد. البته هنوز تاریخ رسمی اکران انیمه The Boy and the Heron اعلام نشده است.

آیکون فیلم شاهزاده مونونوکه Princess Mononoke
فیلم

شاهزاده مونونوکه

Princess Mononoke

تماشای انیمه شاهزاده مونونوکه

منبع: GameRant

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×