کریستوفر نولان اوپنهایمر را ترکیبی از سه ژانر مختلف می‌داند

کریستوفر نولان، کارگردان فیلم اوپنهایمر، اخیرا اظهار کرده که شروع، میانه و پایان‌بندی جدیدترین ساخته‌اش را به چشم آثاری در سه ژانر مختلف می‌بیند. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

کریستوفر نولان در اظهارات اخیر خود درباره این توضیح داده که چطور در حین نوشتن فیلم‌نامه و کارگردانی فیلم Oppenheimer سعی کرده با المان‌های ژانرهای گوناگون بازی کند.

به گزارش حساب کاربری @NolanAnalyst در پلتفرم X، نولان اخیرا در کتاب Unleashing Oppenheimer: Christopher Nolan’s Explosive Atomic-Age Thriller اظهار کرده که فیلم اوپنهایمر را ترکیبی از سه اثر در ژانرهای گوناگون می‌داند. او در این خصوص می‌گوید: «فیلم به نوعی با داستانی درباره آغاز راه یک قهرمان شروع می‌شود: اوپنهایمر جوان. سپس در میانه فیلم وقتی به سراغ پروژه لس آلاموس می‌رود، فیلم واقعا به یک اثر در سبک سرقت تبدیل می‌شود. (در این بخش) هدف این است که تیمی جمع کند و روی پروژه‌ای غیرممکن کار کند. از نظر تصویرسازی، همیشه تصور می‌کردم که آن بخش خیلی شبیه به آثار وسترن است. پرده آخر هم یک نمایش دادگاهی درام تمام‌عیار است. من همیشه مجذوب آثار درام دادگاهی بودم و دوست داشتم یک اثر در این سبک بسازم.»

کیلین مورفی، بازیگر نقش اصلی در فیلم اوپنهایمر، پیش‌تر درباره رویکرد منحصربه‌فرد نولان در به تصویر کشیدن داستان جی. رابرت اوپنهایمر صحبت کرده بود. این بازیگر که قبلا هم در پنج اثر دیگر با نولان همکاری کرده، فیلم‌نامه جدیدترین ساخته این کارگردان را بهترین فیلم‌نامه‌ای می‌داند که تا به حال خوانده است. از جمله فیلم‌هایی که او در آن‌ها با نولان همکاری کرده می‌توان به Batman Begins (روایتی درباره آغاز راه یک قهرمان) و Inception (فیلمی در سبک سرقت) اشاره کرد. مورفی درباره فیلم‌نامه خاص نولان گفته که: «خب، (نولان) فیلم‌نامه را به سبک اول شخص نوشته و من قبلا با چنین چیزی مواجه نشده‌ام و این اولین تجربه‌ام بود (در مواجهه با این سبک از فیلم‌نامه). (فیلم‌نامه) واقعا مات و مبهوت‌ام کرد. همچنین متوجه شدم که این یک مسئولیت بزرگ است، چرا که همه‌چیز به نوعی از دید ذهنی اوپنهایمر روایت می‌شود؛ به جز بخش‌های سیاه و سفید که به طور عینی مربوط به نقطه دید لویس اشتراوس است. این بدون کوچک‌ترین شکی یکی از بهترین فیلم‌نامه‌هایی است که تا به حال خوانده‌ام.»

کریستوفر نولان فیلم اوپنهایمر را ترکیبی از سه فیلم در ژانرهای مختلف می‌داند

همان‌طور که مورفی اشاره کرد، سکانس‌های مربوط به دادگاه که در آن شاهد حضور لویس اشتراوس (با بازی رابرت داونی جونیور) هستیم، کاملا به صورت سیاه و سفید فیلم‌برداری شده بودند. نولان به عنوان یک طرفدار پروپاقرص فرمت IMAX، تبدیل به اولین کارگردانی شد که با یک دوربین IMAX بخشی از فیلم‌اش را به صورت سیاه و سفید فیلم‌برداری کرده است. هویته ون هویتما، فیلم‌بردار فیلم Oppenheimer، درباره این صحبت کرده که نولان چطور برخی از صحنه‌ها را برای فیلم‌برداری با IMAX انتخاب کرده است.

او در این رابطه گفت که تیم تولید در این اثر کمی با الهامات ناگهانی جلو رفته‌اند و سعی کرده‌اند تا جایی که امکان دارد روی نگاتیوها تصاویر را ثبت کنند. او گفت: «ما دوست داشتیم که تا جای ممکن با دوربین IMAX فیلم‌برداری کنیم. همچنین در این اثر هرچه شرایط بی‌پرده‌تر و صمیمانه‌تر می‌شد، علاقه ما هم به استفاده از دوربین IMAX افزایش پیدا می‌کرد.»

علاوه بر مورفی و داونی جونیور، در فیلم اوپنهایمر بازیگران معروف دیگری از جمله امیلی بلانت، مت دیمون، فلورنس پیو، رمی مالک و … هم نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم که هم‌اکنون در حال اکران در سینماها است، تا به این لحظه به فروشی بالغ بر 700 میلیون دلار رسیده و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های دارای درجه سنی بزرگسال در تاریخ سینما تبدیل شده است.

منبع: CBR

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×