لینکدین چیست و چقدر در پیشرفت شغلیتان تاثیر دارد؟

لینکدین (LinkedIn) می‌تواند کلید گمشده شما برای ارتقاء حرفه و شغلیتان باشد. شبکه‌هایی مانند لینکدین شکاف اینترنتی بین استخدام‌کنندگان و متقاضیان را پر می‌کنند. بدین ترتیب برای درخواست شغل، نیازی به بازدید از چندین شرکت، ارسال رزومه خود و صبر کردن برای دعوت نامه مصاحبه ندارید.

لینکدین به شما کمک می‌کند شغل پیدا کنید، برای موقعیت شغلی موجود نیرو استخدام کنید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. این پلتفرم شبیه فیس‌بوک است، با این تفاوت که به پیشرفت شغلی شما کمک می‌کند. لینکدین نیز مشابه Indeed است، با این تفاوت که یکسری مزایا برای کاربران به ارمغان می‌آورد. بیایید بررسی کنیم که چه چیزی LinkedIn را از سایر کسب وکارها متمایز می‌کند.

 لینکدین؛ یک پلتفرم قدرتمند برای حرفه‌ای‌ها و مشاغل

لینکدین در سال 2002 توسط رید هافمن مدیر ارشد اجرایی سابق پی پال، به همراه برخی از همکاران سابقش از SocialNet که یک وب ‌سایت آشنایی اولیه و رسانه‌های اجتماعی است، تأسیس شد. این وبسایت به‌طور رسمی در سال 2003 تحت عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی حرفه‌ای راه اندازی شد، بنابراین مدت زمان بیشتری نسبت به سایر پلتفرم‌های اصلی مانند فیس بوک، توییتر (اکنون X)، اسنپ چت و اینستاگرام در بین برنامه‌های معروف  قرار داشته است.

در لینکدین، کاربران می‌توانند یک نمایه ایجاد کنند، رزومه اضافه کنند و مدارکی مانند تحصیلات، گواهینامه‌ها، توانایی‌ها، تجربه و دستاوردها را فهرست کنند. پس از آن آنها می‌توانند برای فرصت‌های شغلی مناسب که با تخصص آنها مطابقت دارد، درخواست دهند. کاربران می‌توانند فهرست مشاغل را مرور کنند و مستقیماً از طریق پلتفرم درخواست دهند. آنها همچنین می‌توانند درخواست‌های شغلی خود را براساس کلمات کلیدی، شرکت‌ها یا عناوین ایجاد کنند و با استخدام کنندگان مرتبط با حیطه کاری خود ارتباط برقرار کنند.

به‌طور معمول کسب‌وکارها و استخدام‌کنندگان  از لینکدین برای استخدام کارمندان و فروشندگان، ایجاد سرنخ و تبلیغ شرکت‌های خود استفاده می‌کنند. لینکدین مکانی عالی برای مشاغل مختلف کوچک و بزرگ است زیرا گزینه‌ها و خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. استفاده از این پلتفرم آسان است و می‌توان از آن در هر دستگاهی ازجمله تلفن اندرویدی، تبلت، رایانه و کروم استفاده کرد.

آیکون برنامه LinkedIn: Jobs & Business News

LinkedIn: Jobs & Business News

حجم:۲۷.۶ مگابایت

دانلود برنامه لینکدین

ویژگی‌های کلیدی لینکدین چیست؟

لینکدین ابزارهای حرفه‌ای را ارائه می‌دهد؛ که برای جویندگان‌ کار، استخدام کنندگان و کسب و کارها مفید است. در اینجا برخی از ویژگی‌های مفید آن را مشاهده می‌کنید:

  • جستجوی شغل: هزاران آگهی شغلی را جستجو کنید و رزومه خود را برای آن‌ها بفرستید. کارفرمایان درصورت شناسایی موقعیت مناسب در شرکت خود، ممکن است از طریق لینکدین با شما تماس بگیرند.
  • ارتباط برقرار کنید: با همکاران محل کار خود ارتباط برقرار کنید. شما حتی می‌توانید با کاربران لینکدین در سازمان‌های مختلف ارتباط برقرار کنید و به‌روزرسانی درمورد نقش‌ها و فرصت‌های جدید دریافت کنید.
  • شبکه سازی کنید: شبکه خود را گسترش دهید تا دوباره با دوستان قدیمی ارتباط برقرار کنید و همزمان دوستان جدیدی پیدا کنید که می‌توانند به شما و پیشرفت در حرفه خودتان کمک کنند. برخی از افراد ایده‌ها و راهنماهای خود را با شما به اشتراک می‌گذارند تا پیشرفت کنید.
  • استخدام کارمندان جدید: مدیران، مشاغل را پست می‌کنند، کارمندان مورد نیاز خود را بر اساس مهارت‌ها و تجربه‌ها جستجو می‌کنند و با افراد مستعد و مناسب ارتباط برقرار می‌کنند تا اطلاعات تکمیلی را از آن‌ها دریافت کنند. آن‌ها پس از تایید نهایی متقاضی، آن را استخدام می‌کنند.

گردش سریع در لینکدین

لینکدین

پس از ایجاد نمایه لینکدین؛ یک رابط با چندین دکمه، تب و گزینه خواهید دید. بیایید یک گردش سریع داشته باشیم.

برگه هوم فید خبری شماست که کاربردی مشابه فیس بوک و دیگر پلتفرم‌ها دارد. در این قسمت پست‌هایی از ارتباطات، گروه‌ها و شرکت‌هایی که دنبال می‌کنید می‌بینید. شما می‌توانید درباره این پست‌ها نظر بدهید، آن‌ها را  لایک و بازنشر کنید.  شما می‌توانید به جای لایک کردن یک پست، به پست‌ها براساس احساساتی مانند “عشق” و “حمایت” واکنش نشان دهید.

در این برنامه امکان مرتب کردن پست‌های موجود در فید خود را خواهید داشت و می‌توانید بین پست‌های اخیر و پست‌های برتر انتخاب کنید. تعداد دفعاتی که پروفایل شما توسط سایر کاربران لینکدین دیده شده است و همچنین عملکرد پست‌های شما قابل مشاهده است. بخش لینکدین نیوز، در گوشه سمت راست بالا قرار دارد. در این قسمت می‌توانید مقالات و گفتگوهای برتر روز را مرور کنید. سربرگ Groups در گوشه سمت چپ پایین، گروه‌هایی را که به آنها ملحق شده یا ایجاد کرده‌اید نمایش می‌دهد.

1- شبکه من

بخش شبکه من، افراد و کاربرانی از لینکدین که ممکن است آن‌ها را در کسب و کار خود بشناسید را نشان می‌دهد. شما می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کرده و یا آنها را دنبال کنید. یک لیست جامع با کلیک کردن روی دکمه‌های موجود در ناحیه مدیریت شبکه من مانند اتصالات، مخاطبین، گروه‌ها، رویدادها و هشتگ‌ها در دسترس شما قرار می‌گیرد که می‌توانید با کلیک روی هر عنصر، عملیات خاصی را انجام دهید.

2- شغل ها

اینجا جایی است که شما شغل را جستجو کرده و برای عناوین شغلی مورد نظر خود درخواست می‌فرستید. در این قسمت، کارهای شما را بر اساس نمایه، معیارها و جستجوهای شغلی قبلی نمایش می‌دهد. برای مشاهده مشاغل کاربردی و اعلان‌های مشاغل جدید بر اساس معیارهای خود، به گوشه سمت چپ بالا بروید.

همچنین امکانات دیگری برای بهبود نمایه شما وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  1. ارزیابی مهارت: با تکمیل تست‌هایی که دانش شما را درمورد یک مهارت نشان می‌دهد، امتیاز کسب کنید.
  2. آماده سازی مصاحبه: پاسخ سوالات متداول مصاحبه را دریافت کنید.
  3. سازنده رزومه: در مورد بهبود رزومه خود بینش کسب کنید.
  4. راهنمایی جستجوی کار: نکات کارشناسان را برای یافتن شغل جدید بخوانید.
  5. تنظیمات برنامه: رزومه پیش فرض و موارد دیگر را تنظیم کنید.

3- پیام رسانی

اینجا جایی است که تاریخچه پیام خود را پیدا کرده و پیام‌های خصوصی را با دیگران شروع می‌کنید. می‌توانید اسناد، عکس‌ها، فیلم‌ها و موارد دیگر را ارسال کنید. همچنین می‌توانید مکالمات قبلی را مدیریت کرده و پیامی ایجاد کنید که باید پیام‌رسان آن را در آینده ارسال کند.

4- اطلاعیه

بخش اعلان‌ها نشان می‌دهد که چه کسی نمایه شما را دیده است، نمایه یا پست شما چگونه کار می‌کند، آیا شخصی برای شما پیام ارسال کرده و آیا شرکتی که دنبال می‌کنید چیزی پست کرده است یا خیر. همچنین می‌توانید تنظیمات اعلان‌های خود را درصورت زیاد یا ناکافی بودن مدیریت کنید.

5- منوی Me

منوی کشویی Me را برای مشاهده نمایه خود انتخاب کنید، سپس به تنظیمات بروید، نمایه خود را مدیریت کنید، راهنمایی دریافت کنید، زبانی را انتخاب کنید و از لینکدین خارج شوید. همچنین می‌توانید از اینجا نرم افزار لینکدین خود را به نسخه پریمیوم ارتقاء دهید.

چگونه کسب و کارها می‌توانند از لینکدین استفاده کنند؟

لینکدین با ابزار و ویژگی‌هایی که برای متقاضیان و کارفرما‌ها ارائه می‌دهد؛ اگر به درستی استفاده شود می‌تواند یک ابزار تجاری عالی باشد.

  • ایجاد یک صفحه کسب و کار یا شرکت: با استفاده از دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه خود یک صفحه تجاری لینکدین برای شرکت خود استفاده کنید.
  • افزایش ترافیک وبسایت شرکت: صفحه خود را با افراد مرتبط به‌خود به اشتراک بگذارید و یک آیکن لینکدین به وب سایت خود اضافه کنید. سپس از کارمندان خود بخواهید یک نرم افزار لینکدین دانلود کرده، آن را به‌روز کنند و شبکه خود را گسترش دهید.
  • یک استراتژی رسانه اجتماعی داشته باشید: با استفاده از محتوایی که بازدید از نمایه لینکدین شما را افزایش می‌دهد پست‌های جدید اضافه کنید.
  • صفحه لینکدین خود را تجزیه و تحلیل کنید: آنچه را که مخاطبان می‌خواهند ببینند به اشتراک بگذارید.
  • ایجاد محتوای حمایت‌شده: مانند سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، لینکدین محتوای حمایت‌شده را ارائه می‌دهد و از آنجایی که مخاطب خاصی را هدف قرار می‌دهد، مؤثرتر است.
  • به گروه‌های لینکدین بپیوندید یا گروهی ایجاد کنید: با کاربرانی که علایق مشابهی دارند تعامل داشته باشید و شبکه خود را گسترش دهید.

LinkedIn چه تفاوتی با بنرهای کسبو کار مانند Indeed دارد؟

لینکدین یک ابزار حرفه‌ای شبکه سازی و توسعه شغلی است. شما می‌توانید نام تجاری، تجربه، اعتبار، و مهارت‌های خود را تبلیغ کنید و همچنین شانس‌های پنهان شرکت‌ها را در سراسر جهان پیدا کنید.

با استفاده از LinkedIn Learning، می توانید وبینارها و دوره‌های آموزشی را برای پیشرفت شغلی خود تکمیل کنید. کسب و کارها می‌توانند فرصت‌های شغلی را منتشر کنند و کارمندان را استخدام کنند. شرکت‌ها حتی ممکن است فرهنگ شرکت خود را برای جذب نیرو ترویج کنند. کارفرمایان، شرکت‌ها و متخصصان می‌توانند با استفاده از راه‌حل‌های بازاریابی B2B مانند Sales Navigator Core، سرنخ ایجاد کنند و کسب‌ وکار خود را گسترش دهند.

از سوی دیگر، Indeed و دیگر پلتفرم‌ها بر فهرست‌های شغلی و مدیریت برنامه‌ها تمرکز دارند. با استفاده از Indeed، می توانید هزاران شغل را مرور کنید و با استفاده از رزومه خود برای آنها درخواست دهید. Indeed بینش‌هایی مانند میانگین حقوق براساس مکان، مهارت‌های مورد نیاز برای هرعنوان شغلی، بررسی های شرکت، رزومه و روندهای بازار را ارائه می‌دهد. شرکت‌ها می‌توانند مشاغل را از وب سایت‌های شغلی خود تبلیغ کنند. داشبورد به مدیران کمک می‌کند تا به‌طور موثر با هزاران درخواست شغلی مواجه شوند.

هم LinkedIn و هم Indeed ابزارهای عالی برای جویندگان کار و مدیران استخدام هستند. با این حال، هردو پلتفرم دارای نقاط قوت و ضعف هستند.

آیا ارتقاء لینکدین معمولی به نسخه پرمیوم ارزشش را دارد؟

شبکه اجتماعی لینکدین

لینکدین نوعی عضویت را عرضه کرده است که دسترسی به ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌دهد. لینکدین چهار حساب Premium ارائه می دهد:

  • LinkedIn job: برای جویندگان کار، هزینه آن 29.99 دلار در ماه است.
  • LinkedIn Business: برای شبکه‌های حرفه‌ای و فرصت‌های تجاری در حال رشد، ماهانه 47.99 دلار هزینه دارد.
  • راهنمای فروش لینکدین: برای ایجاد سرنخ و مشتریان فروش. هزینه آن 79.99 دلار در ماه است.
  • Recruiter Lite: برای یافتن، جذب و استخدام نامزدهای واجد شرایط. هزینه آن 140 دلار در ماه است.

برخی از ویژگی‌های اضافی که با اشتراک LinkedIn Premium ارائه می‌شود آورده شده است:

  • نشان نمایه ممتاز: نشان روی تصویر نمایه شما، به شما کمک می‌کند از کاربران استاندارد متمایز شوید.
  • برنامه‌ها بالاتر از بقیه قرار می‌گیرند: برنامه شما از صف می‌گذرد و بالاتر از اعضای معمولی قرار می‌گیرد.
  • ببینید چه کسی نمایه شما را مشاهده کرده است: افرادی که نمایه شما را مشاهده کرده‌اند و نحوه ورود آنها به صفحه نمایه شما قابل مشاهده خواهد بود.
  • دسترسی به InMail: با اعضای خارج از شبکه LinkedIn خود با استفاده از سیستم پیام LinkedIn تماس بگیرید. مشترکین LinkedIn Career سه، اعضای Premium Business 15، اعضای Sales Navigator Pro 20، و مشترکین Recruiter Lite 30 اعتبار InMail برای استفاده در ماه دریافت می‌کنند.
  • جستجوی پیشرفته: برای تنظیم دقیق جستجوهای خود، به جستجوهای نامحدود و کنترل‌های دقیق دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، کاربران لینکدین را براساس اندازه، رتبه و سابقه شرکت جستجو کنید.
  • دسترسی به بخش آموزشی لینکدین: بیش از 15000 دوره آموزشی را که توسط کارشناسان هدایت می‌شوند؛ بگذرانید. این کارشناسان مهارت‌هایی به شما آموزش می‌دهند که بتوانید در شغل خود ارتقاء پیدا کنید.
  • اطلاعات کسب ‌وکار را دریافت کنید: برای مشاهده نقاط داده‌ای مانند سرعت رشد شرکت و تغییرات در مدیران ارشد آن، از نمایه کسب ‌وکار دیدن کنید.

لینکدین یک اشتراک آزمایشی پریمیوم رایگان را به هرکسی که حساب لینکدین دارد، ارائه می‌کند. به صفحه اصلی نمایه خود بروید و روی سریعتر استخدام شوید کلیک کنید. پیوند رایگان Premium را در سمت چپ، زیر جزئیات نمایه خود امتحان کنید.

تفاوت LinkedIn Apply و LinkedIn Easy Apply چیست؟

هنگامی که برای شغلی در لینکدین درخواست می‌دهید، برخی از مشاغل دارای دکمه Apply هستند درحالی که برخی دیگر دارای دکمه Easy Apply هستند.

 تفاوت این دو در چیست؟

دکمه Apply شما را به سایت شغلی شرکت هدایت می‌کند. Easy Apply بدون ایجاد نمایه جدید برای هر درخواست شغلی و پرکردن داده‌ها، درخواست برای مشاغل را بااستفاده از اطلاعات نمایه LinkedIn شما ارسال می‌کند.

اشتباهات رایجی که باید در لینکدین از آن اجتناب کنید

اشتباهات رایجی که باید در لینکدین از آن اجتناب کنید

درحالی که لینکدین یک پلتفرم عالی برای استخدام، یافتن شغل و بازاریابی است، برخی از اشتباهات رایج مردم وجود دارد. در اینجا نحوه جلوگیری از این اشتباهات آمده است:

  • خلاصه خودتون رو بنویسید.

از هوش مصنوعی یا شخص دیگری برای نوشتن توضیحات لازم استفاده نکنید؛ زیرا معتبر نخواهد بود. دستاوردهای خود را توضیح دهید و مهارت‌های خود را با کلمات خود به نمایش بگذارید. بهتر است که آن را کوتاه و مختصر بنویسید.

  • عکس پروفایل بگیرید.

یکی از اشتباهات رایج جویندگان کار، عدم استفاده از عکس پروفایل حرفه‌ای است. عکس نمایه اولین چیزی است که افراد در پروفایل به آن توجه می‌کنند. اگر یک عکس  نمایه حرفه‌ای نیست، همان را به کارفرما منعکس می‌کند. پس مطمئن شوید که صورتتان قابل مشاهده است و لبخند بزنید.

  • مقاله ارسال کنید و با مردم ارتباط برقرار کنید.

برای  برقراری ارتباط و جلب توجه مدیران استخدام؛ نظر دهید، لایک کنید یا موردی را پست کنید. نیازی نیست به‌طور مرتب در لینکدین پست بگزارید، اما چند پست اینجا و آنجا تفاوت ایجاد می‌کند. همین امر درمورد استخدام مدیران نیز صدق می‌کند. آمارهای مربوط به شرکت خود را به اشتراک بگذارید، به یک کارمند برای تکمیل دوره تبریک بگویید و موارد دیگر برای جلب توجه افراد جویای کار رعایت کنید.

  • مشخصات خود را به‌طور کامل پر کنید.

تمام جزئیات پروفایل لینکدین خود را با اطلاعات صحیح پر کنید. پس از پرکردن همه چیز، به نمایه خود از چشم یک مدیر استخدام نگاه کنید و پیشرفت‌هایی را انجام دهید. مهارت‌ها، تحصیلات و همه چیز را اضافه کنید.

  • صفحه خود را شخصی نکنید.

از LinkedIn فقط برای ارتباط با افراد، جستجوی شغل یا استخدام استفاده کنید. از ارسال پست درمورد سیاست، مذهب و سایر موارد حساس خودداری کنید. ممکن است بر شما و سازمانتان منعکس شود.

  • شبکه‌ی خصوصی بسازید.

هنگامی که ارتباطات بیشتری دارید، نمایه لینکدین شما برجسته می شود. با این حال، از برقراری ارتباط با افراد غیرضروری اجتناب کنید. شبکه‌ای متناسب با جایگاه خود بسازید. همچنین از ارسال دعوتنامه‌های تصادفی خودداری کنید.

آیا لازم است که به شبکه اجتماعی لینکدین بپیوندم؟

لینکدین با بیش از 900 میلیون کاربر درسراسر جهان و 199 میلیون کاربر در ایالات متحده، مکانی برای جستجوی شغل شماست. فرقی نمی‌کند که کار حرفه‌ای خود را شروع کرده‌اید یا مدیر عامل یک شرکت هستید. به عنوان یک مبتدی، لینکدین به شما کمک می‌کند تا یک هویت برند بسازید که به کارفرمایان کمک می‌کند تا شما را برای موقعیت‌های مناسب ارزیابی کنند. به‌عنوان یک متخصص باتجربه از لینکدین برای گسترش شبکه خود، برجسته کردن تخصص خود، یادگیری مهارت های جدید و جلب توجه کارفرمایان استفاده کنید.

نکته پایانی

 داشتن پروفایل لینکدین تضمینی برای اشتغال شما نیست. شما به تجربه مرتبط، گواهینامه‌های لازم و پیشینه آموزشی مناسب نیاز دارید. اگر کسب ‌وکاری دارید، از پلتفرم استخدام قوی لینکدین برای استخدام متقاضیان و پر کردن موقعیت‌های آزاد استفاده کنید. لینکدین مجموعه‌ای از کاندیداها را ارائه می‌دهد که مدیران استخدام شما می‌توانند برای ایفای نقش در سازمان شما از آنها استفاده کنند. تنها کاری که انجام می‌دهید این است که یک رزومه کاری در لینکدین ارسال کنید و صدها برنامه کاربردی را بررسی کنید.

لینکدین بدون توجه به اینکه به‌دنبال شغل هستید یا تلاش می‌کنید نقشی را ایفا کنید به شما امکانات لازم را ارائه می‌دهد. اما این به شما بستگی دارد که از این پلتفرم به‌طور موثر استفاده کنید.

منبع: androidpolice

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×