چگونه گوشی هوشمند و صفحه نمایش آن را تمیز کنیم؟

احتیاج ما به تلفن هوشمند، آن‌ها را به همراهان دائمی ما تبدیل کرده است. ما آنها را همه جا می‌بریم و در طول روز مرتبا با آنها کار می‌کنیم. اما همراه داشتن و استفاده مدوام از آن‌ها با  دست‌های آلوده و در شرایط مختلف، گوشی‌های تلفن همراه را به شی‌هایی آلوده تبدیل کرده است. به همین دلیل تمیز نگه داشتن گوشی و صفحه نمایش نه فقط برای زیبایی ظاهری بلکه برای بهداشت بسیار مهم است. ما به‌طور معمول حافظه گوشی خود را تمیز می‌کنیم تا عملکرد و سرعت آن را حفظ کنیم؛ پس چرا این کار را برای بیرون گوشی خود انجام ندهیم؟ تمیز کردن منظم آلودگی، آلودگی و میکروب‌ها را از بین می‌برد. یک روتین تمیز کردن ساده به شما این امکان را می دهد با خیال راحت و بدون نگرانی از آلودگی تلفن همراه، از آن استفاده کنید.

برای شروع به چی نیاز دارید؟

برای تمیز کردن صحیح گوشی، نیاز به لوازم مناسب دارید. پس  قبل از انجام هرکاری، لوازم زیر را فراهم کنید تا بتوانید مراحل را به‌طور دقیق دنبال کنید.

  • پارچه میکروفیبر برای پاک کردن ایمن و بدون خراش صفحه و قسمت بیرونی.
  • آب مقطر برای مرطوب کردن پارچه میکروفیبر، صفحه نمایش و بدنه تلفن، زیرا آب لوله‌کشی می‌تواند رگه شود.
  • محلول ایزوپروپیل الکل 70 درصد برای ضدعفونی پورت ها و جک هدفون در صورت اسپری کردن روی پارچه میکروفیبر.
  • سواب‌های پنبه‌ای برای تمیز کردن شکاف‌ها و کوره‌های بلندگو.
  • برس‌های ضدالکتریسیته ساکن برای پاک کردن گرد و غبار لنز دوربین بدون آسیب‌زدن به آن.
  • خلال دندان برای پاک کردن پورت‌های مسدود شده و جک هدفون.
  • حوله‌های میکروفایبر برای خشک کردن و پرداخت برای جلوگیری از آسیب آب.

ایمنی حرف اول را می زند

در اولویت قرار دادن ایمنی، هنگام تمیز کردن تلفن همراه بسیار مهم است. پس نکاتی که در ادامه بررسی می‌کنیم را به دقت دنبال کنید، زیرا گوشی‌های همراه آسیب‌پذیر و حساس هستند. دستورالعمل‌های گردآوری شده، شامل دستورالعمل‌های تمیز کردن تلفن همراه است که توسط سازندگان برتر مانند اپل و سامسونگ تأیید شده است. پس در ادامه همراه ما باشید!

  • قبل از اینکه تمیز کردن تلفن همراه را آغاز کنید؛ گوشی را به طور کامل خاموش کنید. آن را از شارژرها یا کابل‌ها جدا کنید تا از برق گرفتگی یا آسیب جلوگیری کنید.
  • باید مراقب باشید که از ورودی‌هایی مانند درگاه‌های شارژ، جک هدفون و بلندگوها رطوبت وارد نشود.
  • هرگز پاک کننده‌های مایع را مستقیماً روی سطح گوشی خود اسپری نکنید. بهتر است که مقدار کمی از مایع ضدعفونی کننده را روی یک پارچه مرطوب اسپری کنید و به آرامی گوشی را پاک کنید.
  • هنگام تمیز کردن گوشی خود فقط از پارچه‌ها، مواد نرم و غیر ساینده استفاده کنید. برای مثال پارچه‌های میکروفیبر گزینه خوبی هستند.
  • از دستمال کاغذی، برس یا هر چیزی که می‌تواند صفحه یا بدنه را خراش دهد خودداری کنید. حتیکم‌ترین فشار‌ها در طول زمان روی صفحه گوشی، می‌تواند پوشش‌های محافظ را خراب کند.
  • برای تمیز کردن اطراف دکمه‌ها، دوربین ها، بلندگوها و سایر اجزای شکننده، با ملایمت رفتار کنید.
  • هرگز گوشی خود را برای تمیز کردن خیس نکنید، حتی اگر در برابر آب مقاوم باشد یا دارای درجه حفاظت از نفوذ (IP) باشد.

نحوه تمیز کردن بدنه گوشی

نحوه تمیز کردن بدنه گوشی

. تلفن همراه با استفاده مداوم، مستعد جمع‌آوری گرد و غبار، اثر انگشت و سایر بقایایی است که می‌تواند به سطح آن آسیب برساند؛ به همین دلیل لازم است که نمای بیرونی گوشی خود را کاملا تمیز کنید. فرقی نمی‌کند که شما صاحب جدیدترین گوشی هستید یا از یک مدل قدیمی‌تر استفاده می‌کنید. این مراحل دستگاه شما را شبیه نو نگه می‌دارد.

  • گوشی خود را خاموش کنید و هر کابلی را جدا کنید.
  • از یک پارچه میکروفیبر خشک استفاده کرده و تمام قسمت بیرونی بدنه تلفن را پاک کنید و شکاف‌ها را تمیز کنید. این کار آلودگی‌های سطحی از جمله روغن های باقی‌مانده روی صفحه گوشی و گرد و خاک‌ها را از بین می برد.
  • یک سواب پنبه‌ای یا پارچه میکروفیبر را به آرامی با کمی آب مقطر مرطوب کنید تا بهتر بتوانید آن را تمیز کنید. مراقب باشید بیش از حد اشباع نشود.

 توصیه می‌شود که فضاها و پورت‌های کوچک را با استفاده از فشار هوا تمیز نکنید، اما می‌توانید از آن برای خارج کردن گرد و غبار و ذراتی که درون آن گیر کرده، استفاده کرد. از فشار هوا برای تمیز کردن گوشی در فاصله خیلی کم و به‌طور مستقیم استفاده نکنید. فشار بیش از حد ممکن است به تلفن شما آسیب برساند.

یک سواب پنبه ای را با ایزوپروپیل الکل 70 درصد مرطوب کنید تا قسمت بیرونی آن ضدعفونی شود و درگاه ها ضد عفونی شوند. قبل از اتصال مجدد کابل ها، اجازه دهید درگاه ها کاملاً در هوا خشک شوند.

بدنه گوشی را با یک حوله میکروفیبر تمیز کاملاً بشویید و خشک کنید تا رطوبت اضافی از بین برود.

آیا تمیز کردن گوشی تاشو فرقی دارد؟

نحوه تمیز کردن بدنه گوشی

تلفن‌های تاشو طراحی‌ها و ویژگی‌های نوآورانه‌ای دارند؛ اما شما را با چالش‌هایی از جمله تمیز کردن در قسمت لولارو به‌رو می‌کنند. ممکن است شما همدیده باشید که با گذشت زمان، کثیفی و زباله می‌تواند در این مناطق جمع شود و بر عملکرد و ظاهر دستگاه تأثیر بگذارد. اگر برایتان مهم است که گوشی تاشو شما، عملکرد سابق را داشته باشد و زیبایی ظاهری خود را حفظ کند، به همان اندازه باید به تمیز کردن بدنه گوشی و قسمت لولایی آن اهمیت دهید.

برای تمیز کردن تلفن تاشو، قسمت لولایی آن را از نظر گیرافتادن ذرات به‌خوبی بررسی کنید. سپس، از مقدار کمی بتونه Blu-Tack استفاده کرده و به آرامی آلودگی‌ها را پاک کنید. یک سواب پنبه‌ای را با محلول ایزوپروپیل الکل 70 درصد مرطوب کنید  و آن را در قسمت لولا بکشید تا اطراف لبه های لولا تمیز شود. پس از تمیز کردن این ناحیه و قبل از اینکه گوشی را به عقب تا کنید، مطمئن شوید که ناحیه لولا کاملاً خشک است تا از آسیب ناشی از رطوبت جلوگیری شود.

نحوه تمیز کردن صفحه نمایش گوشی

آیا برای شما هم اتفاق افتاده است که در حین تماشای صفحه نمایشگر، تماشای فیلم یا عکس، لکه‌ای روی صفحه گوشی توجه شما را به‌خود جلب کند؟ ممکن است آزاردهنده باشد، درست است؟ اما تمیز کردن صفحه‌نمایش گوشی آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، به شرطی که با احتیاط این کار را انجام دهید.

  • با یک پارچه میکروفیبر خشک شروع کنید و به آرامی اثر انگشت، لکه یا روغن را پاک کنید.
  • یک پارچه میکروفایبر نرم را با آب مقطر مرطوب کنید، اما مطمئن شوید که مقدار زیادی آب نداشته باشد وزیادی خیس نشده است.
  • به آرامی تمام سطح صفحه نمایش را پاک کنید. بهتر است از حرکات متناوب افقی و عمودی استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از ایجاد رگه، پارچه را به طور مرتب بشویید و بچرخانید.
  • در صورت لزوم، گزینه ایمن پاک کردن ضد عفونی کننده را انتخاب کنید.
  • کار را با خشک کردن دقیق صفحه با یک حوله میکروفیبر خشک به پایان برسانید تا تلفن همراهتان به‌خوبی خشک و از آسیب در امان بماند.

تمیز کردن پورت ها و گریل های بلندگو

مهم است که از نگهداری پورت‌ها و گریل های بلندگوی گوشی خود غافل نشوید. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی انجام آن قرار داده‌ایم:

  1. دهانه‌های پورت را برای تکه‌های ریز کرک، گرد و غبار یا کثیفی بررسی کنید.
  2. استفاده از بتونه Blu-Tack یا بتونه کاردستی مشابه را در نظر بگیرید، زیرا هیچ اثری از خود باقی نمی‌گذارد. از آن در مقادیر کم استفاده کنید.
  3. یک سواب پنبه ای را با محلول ایزوپروپیل الکل 70 درصد مرطوب کنید. اطمینان حاصل کنید که سواب پنبه‌ای خیس نیست؛ بلکه کمی مرطوب است و به آرامی در اطراف ورودی درگاه‌ها سواب بکشید.
  4. اگر چیزی گیر کرده است، با احتیاط از یک خلال دندان پلاستیکی یا یک سنجاق ایمنی استفاده کنید و آن را به آرامی بردارید.
  5. پس از تمیز کردن، قبل از اینکه شارژر خود را وصل کنید، اجازه دهید درگاه در هوا کاملاً خشک شود. رطوبت موجود در داخل می تواند به داخل گوشی شما آسیب برساند.

 نکته: اجسام نوک تیز را به داخل بلندگو وارد نکنید؛ زیرا ممکن است منجر به آسیب دائمی بلندگو شود.

آیا ارزش استفاده از ضدعفونی کننده تلفن UV را دارد؟

چگونه گوشی و صفحه نمایش تلفن همراه خود را تمیز کنیم

ضدعفونی کننده‌های تلفن UV، امروزه به یک انتخاب محبوب تبدیل شده‌اند. اما آیا استفاده از آن مفید است؟ جواب بله است! پوشش اولئوفوبیک روی صفحه نمایش برای صاف نگه داشتن شیشه و جلوگیری از اثر انگشت و تجمع روغن که گاهی اوقات با روش‌های معمول تمیز کردن گوشی آسیب می‌بیند، مهم است. به همین دلیل است که ضدعفونی کننده تلفن UV جایگزین بسیار خوبی است!

این روش سریع، آسان است و به پوشش روی صفحه نمایش شما آسیب نمی‌رساند. به علاوه، بسیاری از مدل‌ها به عنوان یک شارژر بی‌سیم عمل می‌کنند و آن را به سرمایه‌گذاری عالی برای سلامت کلی تلفن شما تبدیل می‌کنند. گوشی خود را داخل محفظه ضدعفونی کننده قرار دهید، آن را روشن کنید و منتظر بمانید تا فرآیند تمیز کردن به پایان برسد. این فرآیند فقط حدود 10 دقیقه طول می‌کشد و شما یک تلفن بدون میکروب با صفحه نمایش صاف و براق خواهید داشت!

استفاده از لوازم جانبی دیگر برای تمیز کردن

تمیز کردن گوشی و صفحه نمایش، کاری دلهره آور نیست. با استفاده از چند وسیله مقرون به صرفه و اختصاصی، در زمان کم با پیروی از این تکنیک‌های تمیز کردن ساده، می‌توانید ظاهر گوشی خود را نو کرده و عملکرد آن را بهینه نگه دارید. شما همچنین می‌توانید راهنمای ما در مورد انتخاب قاب محافظ و پوشش صفحه نمایش را برای راه های بیشتر مراقبت از تلفن خود بررسی کنید. لوازم جانبی مناسب یک لایه دفاعی اضافی در برابر خاک، خراش و آسیب ایجاد می‌کند. تمیز کردن و محافظت اولیه از تلفن  همراه به شما اجازه می‌دهد سال‌ها دوام بیاور و قابل استفاده باشد.

منبع: androidpolice

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×