2023 بهترین سال بازی‌های ویدیویی در دو دهه اخیر لقب گرفت

مشخصا اگر از دنبال‌کنندگان دنیای بازی‌های ویدیویی باشید، می‌دانید که امسال آثار فوق‌العاده‌ای منتشر شده‌اند. اما حالا مشخص شده که 2023 را می‌توان بهترین سال برای بازی‌های ویدیویی در دو دهه اخیر هم لقب داد. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

طی سال 2023 گیمرها به بازی‌های بسیار خوبی دسترسی پیدا کرده‌اند و ظاهرا دنیای گیم طی امسال آثاری را در دسترس مخاطب‌ها قرار داده که حسابی همه را به وجد آورده است. ما طی ماه‌های اخیر شاهد عرضه بازی‌هایی بوده‌ایم که نقدهای بسیار خوبی دریافت کرده‌اند و نمرات بالایی به دست آورده‌اند. برای مثال بازی Baldur’s Gate 3 به شکل غیرقابل‌انتظاری توانست حسابی سروصدا به پا کند و نینتندو هم با فرنچایزهای زلدا و ماریو حسابی هیاهو راه انداخت. در کنار این‌ها استودیو اینسامنیاک گیمز هم اثری را منتشر کرد که شاید بتوان آن را بهترین بازی ابرقهرمانی تاریخ صنعت گیم لقب داد.

با توجه به این موارد بسیاری از ما حس می‌کردیم که امسال یکی از بهترین سال‌ها برای بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید. اما حالا حقایقی مطرح شده‌اند که این پیش‌فرض را تایید می‌کنند. بر اساس آمار گردآوری شده توسط Axios Gaming، امسال بیش از هر سالی طی دو دهه اخیر آثاری منتشر شده‌اند که در Metacritic میانگین نمرات بالای 90 از 100 دریافت کرده‌اند. در واقع از ابتدای امسال 25 بازی عرضه شده‌اند که توانسته‌اند در لیست بهترین آثار متاکریتیک قرار بگیرند.

برای مقایسه باید بگوییم که طی دهه گذشته به طور میانگین حداکثر نصف این تعداد بازی توانسته‌اند هر سال نمره بالای 90 در سایت متاکریتیک دریافت کنند. پیش از این فقط در سال 2011 بود که بازی‌های زیادی با میانگین نمره بالای 90 در آن عرضه شده بودند. در آن سال ما شاهد انتشار بازی‌هایی نظیر Portal 2، Dark Souls، Batman: Arkham City، The Legend of Zelda: Skyward Sword، Infamous 2، Uncharted 3، The Elder Scrolls V: Skyrim و … بودیم.

2023، بهترین سال در دو دهه اخیر برای بازی‌های ویدیویی

البته باید بگوییم که این 25 بازی که نمرات بالای 90 دریافت کرده‌اند نمای کاملی از سال 2023 نیستند. امسال آثار بسیار خوب دیگری هم راهی بازار شدند که صرفا چند نمره با اضافه شدن به لیست آن 25 بازی فاصله داشتند. از جمله این آثار می‌توان به Hi-Fi Rush، Armored Core 6، Alan Wake 2، ریمیک بازی Dead Space و بازی مستقل و جذاب Pizza Tower اشاره کرد. امسال یک سال فوق‌العاده برای بازی‌های ویدیویی بوده و با عرضه بازی‌های Persona 5 Tactica و Like a Dragon: Gaiden می‌تواند شرایط بهتر از این هم شود.

با این وجود علی‌رغم این که امسال سال درخشانی برای خود بازی‌های ویدیویی بوده، اما سال جاری برای صنعت گیم یک دوره عالی نبوده است. در سال 2023 افراد زیادی به صورت جمعی از استودیوهای بازی‌سازی و شرکت‌های مختلف اخراج شدند که یکی از نمونه‌های اخیر آن استودیوی بانجی از مجموعه پلی استیشن است. اگر چه پیش‌تر تاکید شده بود که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، اما این استودیو بیش از 100 نفر از کارمندهای‌اش را اخراج کرده و پیت پارسونز، مدیرعامل استودیو، این خبر را با لحنی خشک و بی‌احساس اعلام کرد.

به ازای هر بازی که نمرات بالای 90 در متاکریتیک دریافت کرد، یکی از ناشرها خبری مربوط به تعدیل نیرو یا بستن استودیو بازی‌سازی به اشتراک گذاشت. اتفاقی که به نظر می‌رسد فعلا همچنان ادامه دارد. این نشان از عدم مدیریت صحیح و وضعیت مناسب صنعت بازی‌سازی است. ظاهرا ناشرهای اهمیت زیادی برای زندگی افرادی که در ساخت بازی‌های فوق‌العاده‌ای که گیمرها را ساعت‌ها سرگرم می‌کنند، اهمیت چندانی قائل نیستند. امسال قطعا یکی از بهترین سال‌ها برای بازی‌های ویدیویی بوده، اما در عین حال یکی از بدترین سال‌ها برای صنعت گیم هم به حساب می‌آید.

منبع: TheGamer

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×