واکنش استیون کینگ به شکست فیلم ماورل‌ها در باکس آفیس

استیون کینگ، نویسنده معروف، از این که برخی از افراد در حال شادی بر سر تابوت فیلم مارول‌ها هستند و شکست جدیدترین ساخته در دنیای سینمایی مارول را اتفاقی خوب می‌دانند، اصلا خوشحال نیست. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

پس از شکست فیلم مارول‌ها در باکس آفیس، حالا استیون کینگ آمده و به دفاع از دنیای سینمایی مارول پرداخته است. کینگ یک نویسنده برجسته است که اقتباس‌های زیادی از کتاب‌های آن به صورت لایو اکشن یا تئاتر به نمایش درآمده‌اند. موفقیت‌های او شاید ادامه داشته باشد، اما به نظر می‌رسد این موضوع برای مارول صدق نمی‌کند. فیلم‌های Ant-Man and the Wasp: Quantumania و The Marvels نتایج ناامیدکننده‌ای را به بار آورده‌اند و این استودیو را حسابی به دردسر انداخته‌اند. در این میان فیلم مارول‌ها اثری است که از همان هفته اول شروع ناامیدکننده‌ای داشت. این اثر با این که با بودجه‌ای 200 میلیون دلاری ساخته شده، اما در هفته اول در داخل آمریکا فقط 47 میلیون دلار و به صورت بین‌المللی فروشی 63 میلیون دلاری را به ثبت رساند.

کینگ شاید طرفدار دنیای سینمایی مارول نباشد، اما اصلا از این که برخی از بینندگان حالا فرصت پیدا کرده‌اند که این شکست را جشن بگیرند، خوشحال نیست. او در صفحه شخصی خود در پلتفرم X از کاربران خواست که به این تمسخر پایان دهند.

فیلم مارول‌ها در حال حاضر بدترین عملکرد را در تاریخ MCU ثبت کرده است، اما کینگ این اتفاق را دلیلی برای جشن گرفتن مخاطب‌ها نمی‌داند. به نظر او مسخره کردن شکست یک فیلم در باکس آفیس اصلا منطقی نیست و این رفتار را «بسیار زننده» توصیف می‌کند.

آیکون فیلم کاپیتان مارول Captain Marvel
فیلم

کاپیتان مارول

Captain Marvel

تماشای فیلم کاپیتان مارول

دلیل خوشحالی از شکست فیلم مارول‌ها و MCU چیست؟

واکنش استیون کینگ به شکست فیلم ماورل‌ها در باکس آفیس

 سال 2022 شروع افول فیلم‌های ابرقهرمانی در باکس آفیس بود. DC و مارول هر دو در سال گذشته چالش‌های زیادی را برای کشاندن مخاطب‌ها به سالن‌های سینما از سر گذراندند. در این میان فیلم‌های Spider-Man: Across the Spider-Verse و Guardians of the Galaxy Vol. 3 آثاری موفق بودند و به ترتیب فروشی 690 میلیون دلاری و 845 میلیون دلاری را در باکس آفیس به ثبت رساندند. اما در سوی دیگر فیلم‌های The Flash، Blue Beetle و Ant-Man and the Wasp: Quantumania به هیچ وجه در سطح انتظارات ظاهر نشدند.

شاید همین امر هم موجب شد DC تصمیم بگیرد پس از Aquaman and the Lost Kingdom کاملا مسیر خود را در دنیای سینما تغییر دهد. ماورل هم در حال تلاش است تا با ایده مولتی‌ورس کمی اوضاع را عوض کند.

دنیای سینمایی مارول از زمان آغاز کار در سال 2008 توانست بر باکس آفیس سلطه پیدا کند. اما حالا که این استودیو در حال معرفی قهرمان‌های جدید است، دیدن افول این فرنچایز غیرمنتظره نیست. علاوه بر این، دیدن بازخوردهای منفی و انتقادهای فراوان از فرنچایزی که این همه محبوبیت دارد هم تعجب‌برانگیز نیست. جدیدترین ساخته‌های مارول از منتقدها هم نمرات پایینی دریافت کرده‌اند. امتیاز فیلم مارول‌ها در راتن تومیتوز در حال حاضر 62 درصد بوده و سریال Secret Invasion و فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania هم به ترتیب امتیاز 54 و 46 درصد را به دست آورده‌اند. فیلم نگهبانان کهشکان 3 تنها اثری است که در سال 2023 توانسته نمرات خوبی دریافت کند. این اثر در راتن تومیتوز امتیاز 82 درصد را به خود اختصاص داده است.

احتمالا برخی از این شادی‌ها واکنشی منفی به فیلم‌هایی به محبوبیت کم‌تر است که زمان زیادی را از سالن‌های سینما می‌گیرند و اجازه پخش آثار کوچک‌تر (از نظر وسعت تولید) را نمی‌دهند. برخی از مخاطب‌ها هم به خاطر تصمیمات مارول در انتخاب بازیگرها ناراحت هستند و این فرصت را برای نشان دادن خوشحالی‌شان از شکست این استودیو غنیمت می‌شمارند. فیلم مارول‌ها دارای سه شخصیت اصلی زن است که دو نفر از آن‌ها رنگین‌پوست هستند. به همین دلیل هم بعید نیست که یکی از دلایل خوشحالی برخی از افراد همین موضوع باشد. به هر حال دلیل هر چه باشد، استیون کینگ آن را برای تمسخر شکست تجاری یک فیلم سینمایی توجیه‌پذیر نمی‌داند.

منبع: ScreenRant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×