گوگل حساب‌های کاربری غیرفعال را حذف خواهد کرد

خیلی وقت است وارد اکانت جیمیل خود نشده‌اید؟ حالا وقت آن است که اگر می‌خواهید از دست‌اش ندهید، به سراغ‌اش بروید. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

اگر یک حساب کاربری گوگل دارید که قدیمی است و مدت زیادی‌ست که به سراغ‌اش نرفته‌اید، باید بدانید که احتمالا طی چند روز آینده حذف خواهد شد. گوگل قرار است از تاریخ 10 آذر ماه (1 دسامبر) شروع به پاکسازی عکس‌ها، ویدیوها، ایمیل‌ها و دیگر داده‌هایی کند که مربوط به اکانت‌های غیرفعال هستند. این شرکت اکانت‌هایی را غیرفعال در نظر می‌گیرد که کاربر حداقل دو سال است واردشان نشده است.

اولین بار در ماه می بود که گوگل اعلام کرد سیاست‌های مربوط به حساب‌های کاربری غیرفعال‌اش را به‌روز کرده است؛ سیاست‌های که محتوای مربوط به Google Workspace نظیر Gmail، Drive، Docs، Meet، Calendar و Photos را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گوگل قصد دارد از روز 10 آذر ماه سیاست‌های تازه‌ی مربوط به اکانت‌های غیرفعال را اجرایی کند. اگر چه این شرکت از ماه آگوست است که به کاربرانی که تحت تاثیر این تصمیم قرار می‌گیرند اخطاریه ارسال کرده و به آن‌ها هشدار داده که حساب کاربری‌شان حذف خواهد شد. این عملیات پاکسازی به صورت فاز به فاز انجام می‌گیرد و کار با حذف اکانت‌هایی آغاز می‌شود که پس از ساخته شدن‌شان هرگز از آن‌ها بازدید نشده است.

روث کریچلی، نایب رئیس بخش مدیریت تولید گوگل، در ماه می اظهار کرده بود که این پاکسازی بخشی از اقدامات امنیتی برای حفاظت از حساب‌های کاربری دیگر است. یک تحلیل داخلی              نشان می‌دهد که احتمال اتکای اکانت‌های قدیمی‌تر به رمزهای بازیافتی حداقل 10 برابر بیش‌تر از سایت حساب‌های کاربری بوده و احتمال استفاده آن‌ها از اقدامات امنیتی نظیر تایید دو مرحله‌ای بسیار پایین است.

کریچلی در این رابطه می‌گوید: «این یعنی این حساب‌های کاربری آسیب‌پذیرترن و وقتی یه اکانت تو معرض خطر قرار بگیره، میشه ازش واسه هرچیزی استفاده بشه؛ از سرقت هویت گرفته تا کلاهبرداری و حتی ساخت محتوای مخرب مثل اسپم.»

اگر چه گوگل در ماه آگوست اعلام کرد که برای برخی از حساب‌های کاربری استثنا قائل می‌شود؛ از جمله اکانت‌هایی که مشمول این قضیه می‌شوند می‌توان به مواردی اشاره کرد که از طریق آن‌ها کانال یوتیوب ساخته شده، آن‌هایی که دارای گیفت کارت هستند، مواردی که آیتم‌های دیجیتالی خریداری شده مثل کتاب و فیلم برای‌شان ثبت شده و اکانت‌هایی که اپ منتشر شده فعال روی پلتفرمی نظیر فروشگاه گوکل پلی دارند. شما با مراجعه به این صفحه می‌توانید از سایر شرایطی که به عدم حذف یک حساب کاربری قدیمی منجر می‌شوند، آگاه شوید.

آیکون برنامه Google

Google

حجم:۱۴۵ مگابایت

دانلود گوگل

چطور مانع از حذف حساب کاربری‌مان شویم؟

گوگل تا چند روز دیگر حساب‌های کاربری غیرفعال را حذف خواهد کرد

اگر حساب کاربری شما مدت زیادی غیرفعال بوده باشد، گوگل چندین ایمیل به همان آدرس جیمیل و اکانت ایمیلی که برای بازیابی در نظر گرفته‌اید (اگر این کار را کرده باشید) ارسال می‌کند.

برای این که مانع از حذف حساب کاربری‌تان شوید، صرفا کافی است وارد اکانت‌تان شده و به سراغ سرویس‌های گوگل متصل به آن‌ها بروید. در واقع شما حداقل هر دو سال یک بار باید این کار را انجام دهید تا حساب کاربری‌تان حذف نشود. علاوه بر این، گوگل لیستی هم از روش‌های دیگری که موجب فعال ماندن اکانت‌تان می‌شود تهیه کرده که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید:

  • خواندن یا ارسال ایمیل
  • استفاده از گوگل درایو
  • تماشای ویدیو در یوتیوب
  • اشتراک‌گذاری تصاویر
  • دانلود اپلیکیشن
  • استفاده از سرچ گوگل
  • استفاده از ورود با حساب کاربری گوگل برای ثبت نام در برنامه‌ها یا سرویس‌های تردپارتی

این بود خبر حذف حساب‌های کاربری غیرفعال گوگل طی چند روز آینده. نظر شما درباره این تصمیم گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

آیکون برنامه Gmail

Gmail

حجم:۳۲.۳ مگابایت

دانلود جیمیل

منبع: TomsGuide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×