8 فیلم و سریال ژانر زندگی‌نامه‌ای که در آینده نزدیک منتشر می‌شوند

ترند محبوب هالیوود ادامه دارد

فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای چند سالی است که حضور فعالی در سینما دارند و پس از موفقیت فیلم‌های بلوند (Blonde) و الویس (Elvis) آثار جذاب دیگری در راهند که این ترند تازه‌ و پرطرفدار هالیوود را ادامه خواهند داد. هالیوود عاشق تعقیب و استفاده‌ی از حداکثری ترندهاست. به خصوص آن‌هایی که می‌داند بازده زیادی خواهند داشت. کافیست آن‌ها ببینند چیزی ساخته شده که پول درمی‌آورد، آن وقت همه‌ی استودیوهای مستقر در شهر حتماً شروع به تقلید از آن خواهند کرد و یکی از بزرگترین ترندهای حال حاضر دنیای سینما که از قضا سود سرشاری را هم نصیب سازندگانش می‌کند، ساخت فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای است. از زمانی که «بوهمین راپسودی» (Bohemian Rhapsody) یا همان فیلم زندگی‌نامه‌ای فردی مرکوری 900 میلیون دلار در گیشه فروش کرد و چهار جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین فیلم، بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا را برای کمپانی «فاکس قرن بیست‌» (20th century Fox) به دست آورد، می‌شد حدس زد که طی مدت کوتاهی سرمان با فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای حسابی شلوغ خواهد شد و به زودی اکثر افراد معروف را روی پرده‌ی سینما خواهیم دید. در حال حاضر برخی از بزرگترین فیلم‌های سال در ژانر بیوگرافی ساخته‌ شده‌اند. پس از اکران عجیب و فراتر از حد تصور «اوپنهایمر» (Oppenheimer)، همه‌ی جهان انتظار دارند که آخرین ساخته‌ی کریستوفر نولان، نه در یک بخش، بلکه از بهترین اجرا برای کیلین مورفی گرفته تا بهترین کارگردان نامزد جایزه‌ی اسکار شود. «بلک‌بری» (Blackberry)، دیگر فیلم زندگی‌نامه‌ای موفق امسال است که در ماه می سال جاری اکران شد و با روایت متفاوتش از چگونگی شکل‌گیری این برند محبوب و دوست داشتنی، تاکنون سه جایزه‌ی معتبر سینمایی را از آن خودش کرده و در جشنواره‌ی انجمن منتقدان فیلم هالیوود که به اختصار HCA خوانده می‌شود نیز نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم مستقل سال شده است. با توجه به موفقیت عجیب و هیاهوی فوق‌العاده‌ی ایجاد شده پیرامون این فیلم‌ها، روند یا بهتر بگوییم ترند ساخت فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای ادامه خواهد داشت. پاییز امسال نیز شاهد اکران چند فیلم جذاب دیگر در این ژانر بود. «پریسیلا» (Priscilla) که به زندگی همسر سابق الویس پریسلی می‌پردازد روز 27 اکتبر اکران شد و روایت جنجالی ریدلی اسکات از امپراتور مشهور فرانسه، ناپلئون تقریبا دو هفته‌ی پیش یعنی 22 نوامبر به سینماها آمد. در این مطلب به معرفی مهم‌ترین آثار زندگی‌نامه‌ای می‌پردازیم که در ماه‌های آینده روی پرده‌ی سینما خواهند رفت و این ترند دلپذیر و پرطرفدار را همچنان روی بورس نگه خواهند داشت.

8. آرچی (Archie)

فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای - آرچی

  • کارگردان: جف پاپ
  • بازیگران: جیسون آیزاکس، کارا توینتون، هریت والتر، جیسون واتکینز، لیسا فالکنر، لورا آیکمن
  •  تاریخ انتشار: 7 دسامبر 2023
  • امتیاز راتن تومیتوز به سریال: 67 از 100
  • امتیاز IMDb به سریال: 7.4 از 10

«آرچی» (Archie) یک مجموعه تلویزیونی درام بریتانیایی محصول 2023 است که به زندگی یکی از برجسته‌ترین بازیگران مرد تاریخ هالیوود، کری گرانت می‌پردازد. بازیگر کاریزماتیک و توانمندی که در بین دهه‌های 1930 تا 1960 میلادی نقش اول فیلم‌های برخی از بزرگترین کارگردانان تاریخ مانند هاوارد هاکس، جورج کیوکر و آلفرد هیچکاک را بر عهده داشت و بسیاری از آثار تحسین شده‌ی آن دوران طلایی از جمله: «پرورش بیبی» (Bringing Up Baby) محصول 1938، «فقط فرشتگان بال دارند» (Only Angles Have Wings) محصول 1939، «منشی همه‌کاره‌ی او» (His Girl Friday) محصول 1940، «داستان فیلادلفیا» (Philadelphia Story) محصول 1940، «بدنام» (Notorious) محصول 1946، «عشق‌بازی به یاد ماندنی» (An Affair to Remember) محصول 1957، «شمال از شمال‌غربی» (North by Northwest) محصول 1959 و در نهایت «معما» (Charade) محصول سال 1963 با حضور به یاد ماندنی او شکل گرفتند. در این اثر زندگی‌نامه‌ای نقش کری گرانت اسطوره‌ای را (که نام اصلی‌اش آرچی لیچ بود) جیسون آیزاکس (لوسیفوس مالفوی هری‌چاتر و سرهنگ تاوینگتون در فیلم میهن‌پرست) بازی می‌کند. آیزاکس در مصاحبه‌ای با ورایتی درباره‌ی این نقش گفته است: «تنها یک کری گرانت وجود داشت و من هرگز آن‌قدر احمق نبودم که بخواهم جایگاه افسانه‌ای او را تصاحب کنم. از سوی دیگر شخصیتی که آرچی لیچ از خود به یادگار گذاشته، به هیچ عنوان خدشه‌پذیر نیست». کارگردان این اثر، جف پوپ، که برای نوشتن فیلمنامه‌ی «فیلومنا» (Philomena) نامزد اسکار شده است می‌گوید: «زمانی که متوجه شدم گرانت در سال 1966 برای بزرگ کردن دختر تازه متولد شده‌اش از بازیگری کناره‌گیری کرد واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم و بیش از پیش برای ساختن داستان زندگی او ترغیب شدم». او تحت تاثیر این تصمیم شجاعانه‌ی گرانت و فهمیدن واقعیت اینکه چطور یکی از بزرگترین بازیگران هالیوود می‌تواند به یک پدر مجرد فداکار تبدیل شود، تصمیم گرفت بیشتر به زندگی او بپردازد. احتمالا تمام جزئیات این وقایع در سریال نمایش داده شده اما پوپ گفته است که: «کلید همه‌چیز در کودکی شادی که با خانواده‌اش داشته نهفته است، در بریستول انگلستان». آیزاکس نیز در همان مصاحبه اضافه می‌کند: «فیلم‌نامه‌ی بی‌نظیر و درخشان جف، مبارزه‌ی بی‌وقفه‌ی گرانت با شیاطینی که او را آزار می‌دادند و نیاز افراطی او به کنترل ترس‌ها، ضعف‌ها، عشق‌ها و از دست دادن‌هایش را به زندگی واقعی می‌آورد. این داستان یک مرد است نه یک افسانه و من نمی‌توانستم صبر کنم که در قالب او قرار بگیرم». «آرچی» ابتدا 23 نوامبر از شبکه‌ی بریتانیایی ITV منتشر شد و از تاریخ هفتم دسامبر نیز به صورت بین‌المللی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

7. زیبا (Beautiful)

فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای - زیبا

  • کارگردان: لیسا چالادنکو
  • بازیگران: دیزی ادگار جونز
  •  تاریخ انتشار: اعلام نشده
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم:
  • امتیاز IMDb به فیلم:

اجراهایی که موزیکال «زیبا» (Beautiful) طی مدت زمان شش سال در برادوی روی صحنه برد، نه تنها جایگاه اختصاصی و منحصربه‌فرد خود را در این مرکز مهم به دست آورد، بلکه بازی‌های باور نکردنی بازیگران آن نیز تماشاگران را مجذوب خودش کرد و جسی مولر که سال‌ها نقش شخصیت اصلی این نمایش با نام کارول کینگ را بازی می‌کرد، به خاطر استعداد، تعهد و از خودگذشتگی‌های فوق‌العاده‌اش برنده‌ی جایزه‌ی تونی شد. حالا هم که زمان حضورش در برادوی به پایان رسیده، درها به سوی مسیر جدیدی باز شده و موزیکال محبوب «زیبا» به زودی روی پرده‌های بزرگ سینما عرضه خواهد شد. داستان «زیبا»ی لیسا چالادنکو بر اساس زندگی و شخصیت خواننده‌ و ترانه‌سرایی بسیار بااستعداد و چیره‌دست به نام کارول کینگ شکل گرفته که ماجراهای مهیجی را از سر می‌گذراند. گروه بازیگری فیلم تغییر کرده و دیزی ادگار جونز تنها عضو گروه بازیگری اجرای صحنه‌ای این موزیکال است که از مدت‌ها قبل حضورش در نسخه‌ی سینمایی قطعی شده بود. این اثر کنجکاوی‌برانگیز در سکوت خبری تولید می‌شود و جدای اخبار و جزئیات بیشتر در مورد بازیگرانی که به ادگار جونز می‌پیوندند، بسیاری هنوز منتظر اعلام تاریخ اکران آن از سوی سازندگان هستند.

6. یک ناشناخته‌ی کامل (A Complete Unknown)

فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای - یک ناشناخته‌ی کامل

  • کارگردان: جیمز منگولد
  • بازیگران: تیموتی شالامی، کریستین بیل، بندیکت کمبربچ، مونیکا باربارو، ال فانینگ
  • تاریخ انتشار: 2024
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم:
  • امتیاز IMDb به فیلم:

«یک ناشناخته‌ی کامل» (A Complete Unknown) اسمی تازه در لیست فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای هالیوودی است که در حال حاضر اشتیاق زیادی برای اکران عمومی آن وجود دارد. این فیلم که توسط جیمز منگولد کارگردانی شده به زندگی موسیقی‌دان مشهور آمریکایی باب دیلن می‌پردازد و چگونگی تاثیر استفاده از گیتار الکتریک را بر زندگی حرفه‌ای او نشان می‌دهد. علاوه بر این‌ها از جشنواره‌های موسیقی گرفته تا امتحان کردن صداهای جدید و علایق  عاشقانه‌ی بالقوه‌ی دیلن، به نظر می‌رسد «یک ناشناخته‌ی کامل» چیزهای زیادی در اختیار دارد که با ارئه‌ی آن‌ها می‌تواند تماشایی‌تر از هر اثر بیوگرافی دیگر شود. نقش باب دیلن افسانه‌ای را در این فیلم تیموتی شالامی جوان بر عهده دارد که با توجه به اجراهای پرقدرتش در فیلم‌های «پسر زیبا» (Beautiful Boy)، «مرا با نامت صدا کن» (Call Me by Your Name) و «تلماسه» (Dune)، مسلما هیچ انتخابی بهتر از او وجود نداشت و همه منتظرند تا نتیجه‌ی تلاش‌هایش را این‌بار در «یک ناشناخته‌ی کامل» ببینند.  البته با توجه به تعهد کامل و تطبیق‌پذیری باور نکردنی این بازیگر با نقش‌هایش، احتمالا اجرایی استثنایی را در این فیلم از او شاهد خواهیم بود. علاوه بر این، بازیگر مشهور دیگری نیز در کنار شالامی حضور خواهد داشت که بیشتر به خاطر ایفای نقش «دکتر استرنج» در دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود. درست حدس زدید، بندیکت کامبربچ در این فیلم زندگی‌نامه‌ای نقش یک نوازنده‌ی فولک به نام پیت سیگر را بازی می‌کند که نقش بسیار مهمی در به شهرت رسیدن دیلن دارد و از همین رو احتمالا تعاملات تماشایی زیادی روی پرده بین شالامی و کمبربچ وجود خواهد داشت. با تمام این‌ها اما، متاسفانه باید بگوییم که این فیلم در میانه‌ی پروسه‌ی تولید قرار دارد و این بدان معناست که هنوز اطلاعاتی در مورد تاریخ اکران آن در در دسترس نیست. با این حال، «یک ناشناخته‌ی کامل» مطمئنا فیلمی مهم در ژانر بیوگرافی است که باید منتظرش ماند.

5. بازگشت به سیاهی (Back to Black)

فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای - بازگشت به سیاهی

  • کارگردان: سم تیلور جانسون
  • بازیگران: ماریسا آبلا، ادی مارسن، جک اوکانل
  • تاریخ انتشار: 12 آوریل 2024
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم:
  • امتیاز IMDb به فیلم:

یکی دیگر از فیلم‌های به شدت مورد انتظار ژانر بیوگرافی که بسیاری برای اکران آن روزشماری می‌کنند، روایتی جدید از زندگی ایمی واینهاوس به کارگردانی سم تیلور جانسون است. این فیلم که به اسم یکی از مشهورترین آهنگ‌های این خواننده‌ی فقید نام‌گذاری شده با تمرکز بر زندگی شخصی واینهاوس، در نهایت این فرصت را پیدا می‌کند که بینش متفاوتی از شخصیت حرفه‌ای باور نکردنی او و مشکلاتی که روزانه با آن‌ها درگیر بود ارائه دهد. «بازگشت به سیاهی» (Back to Black) روند تحول شگفت‌انگیز واینهاوس را از یک خواننده‌ی جاز به یک برنده‌ی بی‌نظیر جایزه‌ی گرمی نشان می‌دهد و در مورد چرایی و چگونگی تبدیل شدن او به یکی از بزرگترین سوپراستارهای قرن جدید صحبت می‌کند. فیلم در به تصویر کشیدن موفقیت‌های چشمگیر خواننده زیاده‌روی نکرده و تیلور جانسون به همان اندازه که به نمایش جذابیت می‌پردازد، روی موضوعات مخرب دیگری مانند اعتیاد به الکل و مصرف مواد مخدر که به طرز غم‌انگیزی منجر به مرگ این شخصیت نابغه در سن 27 سالگی شدند متمرکز شده است. ماریسا آبلا اجرای نقش ایمی واینهاوس را بر عهده خواهد داشت و جک اوکانل نیز نقش بلیک فیلدر سیویل که دو سال شوهر ایمی بود و نقش مهمی در اعتیاد او به مواد مخدر داشت را بازی خواهد کرد. «بازگشت به سیاهی» قرار است در تاریخ 12 آوریل 2024 روی پرده‌ی سینماها برود و تا آن موقع بی‌شک افراد زیادی منتظر تماشای آن خواهند ماند.

4. ناپلئون (Napoleon)

فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای - ناپلئون

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: واکین فینیکس، ونسا کربی
  • تاریخ انتشار: 22 نوامبر 2023
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 85 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.6 از 10

آخرین فیلم کارگردان افسانه‌ای سینما ریدلی اسکات (خالق آثاری چون «بیگانه» (Alien) و «گلادیاتور» (Gladiator))، یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال بود که که تقریبا از دو هفته‌ی پیش به سینماها آمد. یک اثر تاریخی عظیم درباره‌ی ژنرال کاریزماتیک و جنجالی فرانسه، ناپلئون، که حالا تبدیل به امپراتور فرانسه شده و رابطه‌ی افسانه‌اییش با ملکه جوزفین. نقش ناپلئون را در این فیلم واکین فینیکس بازی می‌کند و ونسا کربی نیز ایفاگر نقش جوزفین است. یکی از تازه‌ترین آثار عرضه شده در ژانر فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای، روند تغییرات مهم زندگی ناپلئون را از جوانی کم‌سن‌وسال که در مستعمره‌‌ای کوچک در جنوب فرانسه به نام کورس زندگی می‌کند تا رسیدن به امپراتوری فرانسه‌ی کبیر و همچنین رابطه‌ی اعتیاد‌آور و ناپایدارش با ملکه ژوزفین را بررسی می‌کند. اسکات در مصاحبه‌ای با ددلاین درباره‌ی ازدواج این دو شخصیت مشهور و تاثیرگذار تاریخی گفته است: « ناپلئون مردی است که من همیشه مجذوب او بوده‌ام، او از ناکجاآباد آمد تا بر همه‌چیز حکومت کند. ناپلئون دنیا را فتح کرد تا عشق او را به دست آورد و وقتی نتوانست، آن را فتح کرد تا جوزفین را نابود کند و در این راه خودش را نابود کرد». «ناپلئون» (Napoleon) در 22 نوامبر امسال به وسیله‌ی سونی پیکچرز در ایالات متحده و بریتانیا اکران شد و سپس از طریق سرویس استریم فیلم و سریال اپل تی‌وی پلاس پخش خواهد شد. اگرچه «ناپلئون» با انتقادات بسیاری در شیوه‌ی روایت و همچنین تحریف تاریخ مواجه شده است، اما این فیلم تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته و بسیاری از مخاطبان و منتقدان سکانس‌ها و اجراهای نبرد فیلم را تحسین کرده‌اند.

3. پریسیلا (Priscilla)

فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای - پریسیلا

  • کارگردان: سوفیا کاپولا
  • بازیگران: جیکوب الوردی، کیلی اسپینی، کامیلا کوال، داگمارا دومینچیک
  • تاریخ انتشار: 27 اکتبر 2023
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: 82 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.1 از 10

الویس پریسلی همیشه یک نماد بوده است. نمادی شاخص از دنیای معاصر که موسیقی او مورد تحسین مردم سراسر جهان است. بنابراین تعجبی ندارد که فیلم زندگی‌نامه‌ای او در سال 2022 با بازی فوق‌العاده‌ی آستین باتلر منتشر شد چنین مورد استقبال قرار بگیرد. با این حال فقط الویس نیست که شایسته‌ی داشتن فیلمی اختصاصی درباره‌ی خود است بلکه همسرش پریسیلا پریسلی نیز شخصیتی تاثیرگذار در زندگی او بود که قطعا لایق داشتن اثری اختصاصی است و حالا پس از حدود یک سال داستان شگقت‌انگیز او نیز به پرده‌ی بزرگ سینما راه پیدا خواهد کرد. «پریسیلا» که عمدتا بر اساس کتاب خود او با نام «الویس و من» (Elvis and Me) که در سال 1985 منتشر شد شکل گرفته، فیلمی احساسی است که با پرداختن به یادداشت‌های شخصی و احساسات پنهان، عمیق‌ترین بخش‌های رابطه‌‌ی این دو عاشق را آشکار می‌کند. فیلم با اولین برخورد این زوج آغاز می‌شود و سوفیا کاپولا با نگاهی دقیق‌ به اوقات مشترکی که آن‌ها تا رسیدن به طلاق باهم می‌گذرانند، داستانی رویایی و عاشقانه را روایت می‌کند که در انتها به فساد و تباهی می‌رسد. «پریسیلا» که جیکوب الوردی و کیلی اسپینی نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کنند مملو از یادآوری خاطرات دلهره‌آور یک رابطه‌ی نافرجام است که به جای یک ازدواج شگفت‌انگیز به زندانی یک‌طرفه می‌ماند. علاوه بر این کاپولا تلاش می‌کند تا به کمک پریسیلا دلایل سقوط الویس را نیز بررسی کند و آن را از جنبه‌های مختلف مثل شهرت و قفسی که این شمشیر دولبه به دورش کشیده بود به نمایش بگذارد. این فیلم زندگی‌نامه‌ای زیبا همچنین نشان می‌دهد که چطور طلاق این زوج در سال 1973 نشانه‌هایی از آزادی را برای دو طرف آشکار می‌کند و پریسیلا را که پس از سال‌ها گیر افتادن در یک رابطه‌ی سمی و پیچیده افسرده و ناامید شده بود به زندگی بازمی‌گرداند. آخرین ساخته‌ی سوفیا کاپولا که نگاهی لطیف و در عین حال آگاهانه به ترکیب اغلب بازنده‌ی عشق اول و شهرت دارد، پس از نمایش در جشنواره‌ی ونیز بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت کرد و از تاریخ 27 اکتبر 2023 به‌طور رسمی در سراسر جهان اکران شده است.

2. آلینای کوبا (Alina of Cuba)

فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای - آلینای کوبا

  • کارگردان: میگل باردم
  • بازیگران: جیمز فرانکو، آنتونیو باندراس، آنا ویلافان
  • تاریخ انتشار: اعلام نشده
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم:
  • امتیاز IMDb به فیلم:

«آلینای کوبا» (Alina of Cuba) یکی از خاص‌ترین فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای لیست است که به زندگی آلینا فرناندز، یکی از سرسخت‌ترین منتقدان دولت کمونیستی کاسترو که از قضا دختر او نیز هست می‌پردازد. جالب است بدانید، مادر فرناندز که همسر مخفی کاسترو بود تا سن 10 سالگی هویت پدر واقعی‌اش را از او مخفی نگه داشت. آلینا که در جوانی به یک منتقد صریح و مخالف صد درصد سیاسیت‌های پدرش تبدیل شده بود بارها توسط ماموران او دستگیر شد و در نهایت از کوبا گریخت. فرار او از سرزمینی که پدرش حکمران آن بود و پناهنده شدنش به اسپانیا در سال 1993 خبری بود که جهان را درنوردید و همه را شوکه کرد. هرچند سوژه‌ی بکر این فیلم برای بسیاری جذابیت دارد اما «آلینای کوبا» به دلیل انتخاب جیمز فرانکو برای ایفای نقش رهبر کوبا، فیدل کاسترو، مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری از منتقدان معتقدند که اصالت اروپایی فرانکو باعث عدم باورپذیری شخصیت توسط مخاطب می‌شود و بهتر بود تا بازیگری از آمریکای جنوبی نقش فیدل را بازی می‌کرد. حتی بازیگر آمریکایی – کلمبیایی هالیوود یعنی جان لگوئیزامو نیز با انتشار پستی کنایه‌آمیز در حساب اینستاگرامش به این انتخاب واکنش نشان داد. خود آلینا فرناندز که فیلم درباره‌ی او ساخته شده اما از این انتخاب دفاع کرد و گفت: «فرانکو شباهت آشکاری به پدرم دارد و بازیگر بزرگی است. این شباهت و توانایی‌های او قطعا فیلم را ماندگار خواهد کرد». فیلمبرداری این اثر جنجالی آگوست 2022 در کارتاخنا و بوگوتای کلمبیا که معماری دوران استعمار هاوانا در آن‌ها به چشم می‌خورد آغاز شده اما هنوز تاریخ اکرانی برای آن وجود ندارد.

1. باب مارلی: یک عشق (Bob Marley: One Love)

فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای - باب مارلی: یک عشق

  • کارگردان: رینالدو مارکوس گرین
  • بازیگران: کینگزلی بن‌ادیر، لاشانا لینچ، مایکل گاندولفینی، جیمز نورتون
  • تاریخ انتشار: 12 ژانویه 2024
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم:
  • امتیاز IMDb به فیلم:

حرکت، یکپارچگی و الهام‌بخشی موسیقی باب مارلی فراتر از حد تصور است و حتی با گذشت بیش از 40 سال از مرگ او هنوز روحیه را بهبود می‌بخشد. به جرات می‌توان گفت که باب مارلی مظهر عشق و صلح بود و آثار قابل توجهی را از خود در این جهان به یادگار گذاشته است. در میان فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای ساخته شده، نبود اثری درباره‌‌ی این هنرمند نمادین به شدت احساس می‌شد تا اینکه امسال طلسم شکست و رینالدو مارکوس گرین زندگی او را به شیوه‌ای معتبر و قابل اعتماد روی پرده‌ی نقره‌ای خواهد آورد. فیلم زندگی‌نامه‌ای مورد انتظار «باب مارلی: یک عشق» (Bob Marley: One Love) سرانجام درها را به روی زندگی پررمزوراز مارلی، موانعی که باید بر آن‌ها غلبه می‌کرد و موفقیت نهایی‌اش باز می‌کند. همه می‌دانیم که مارلی تمام عمر کوتاه خود را صرف گسترش عشق و برابری کرده و این فیلم نشان می‌دهد که مسیر طی شده توسط او چقدر دشوار بوده. «باب مارلی: یک عشق» به روایت بخشی از زندگی باب مارلی می‌پردازد که او در جریان ترومای ناشی از یک سوقصد به جانش قرار گرفته و در دوران سخت پس از این حادثه‌ی وحشتناک برای اجرای کنسرت One Peace Love که در سال 1978 در جامائیکا برگزار شد آماده می‌شود. با توجه اینکه کارگردان اثر یعنی مارکوس گرین فیلم موفق «کینگ ریچارد» (King Richard) با بازی ویل اسمیت و آنجانو الیس تیلور را در کارنامه دارد (که آن هم در ژانر بیوگرافی بود)، هیجان علاقه‌مندان برای انتشار این پروژه‌ سرریز شده و حسابی انتظار تماشای دستپخت جدید او را می‌کشند. در انتها، «باب مارلی: یک عشق» داستانی از توانمندی‌ها، آسیب‌پذیری و همدلی است که در 12 ژانویه‌ی سال 2024 اکران خواهد شد.

منبع: movieweb 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×