کدام بازی‌ها بیش‌ترین سرچ گوگل را در سال 2023 داشتند؟

گوگل لیست 10 بازی ویدیویی که بیش‌ترین جستجو را در سال 2023 داشته‌اند، منتشر کرد. نتایج منتشر شده توسط این شرکت پر آتش نارضایتی و خشم هواداران بازی هاگوارتز لگسی نسبت به عدم توجه به این اثر در مراسم گیم اواردز 2023 دامن می‌زند. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

گوگل به تازگی لیست 10 بازی ویدیویی که بیش‌ترین سرچ را در موتور جستجوی‌اش داشته‌اند را منتشر کرده که موجب شده برخی از بینندگان مراسم گیم اواردز 2023 بیش از پیش از آن چه در این رویداد دیده‌اند، اظهار نارضایتی کنند. در این لیست نام آثار مختلفی دیده می‌شود، اما در صدر جدول، بازی هاگوارتز لگسی جا خوش کرده است.

صنعت بازی‌های ویدیویی در سال 2023 هم به رشد خود ادامه داده است. بازی‌هایی که بسیار مورد انتظار بودند مثل Starfield، Baldur’s Gate 3 و Diablo  4 همگی از نظر فروش موفق ظاهر شدند و توانستند طرفداران زیادی به دست آورند. بازی‌های موبایل و آثار سبک Word-Puzzle هم همچنان به موفقیت‌های خود ادامه داده‌اند؛ در حدی که بازی Battlegrounds Mobile India در مقام چهارم لیست قرار گرفته و New York Times’ Connections هم سومین اثر در این لیست به حساب می‌آید. اما طرفداران هری پاتر قطعا شوکه خواهند شد وقتی ببینند بازی هاگوارتز لگسی بیش‌ترین جستجو را در سال 2023 در گوگل داشته، ولی نتوانسته حتی یک نامزدی در مراسم گیم اواردز 2023 کسب کند.

جف کیلی، مجری مراسم گیم اواردز، لیست پرجستجوترین بازی‌های سال 2023 در گوگل را در حساب کاربری پلتفرم X خود منتشر کرد. طرفداران بازی هاگوارتز لگسی هم از فرصت استفاده کرده و حسابی نارضایتی خود را از بی‌توجهی به این اثر در The Game Awards 2023 نشان دادند. هرچند برخی دیگر از گیمرها بر این عقیده هستند که این بازی به اندازه‌ای خاص و جذاب نبوده که بتواند در لیست نامزدهای این رویداد جایی داشته باشد. امسال بازی‌های خوش‌ساختی مثل Baldur’s Gate 3 و Alan Wake 2 عرضه شدند که توانستند نامزدی‌های فراوانی در شاخه‌های مختلف این مراسم کسب کنند.

پرجستجوترین بازی‌های سال 2023 در گوگل

کدام بازی‌ها در سال 2023 بیش‌تر در گوگل جستجو شده‌اند؟

  1. Hogwarts Legacy
  2. The Last of Us
  3. Connections
  4. Battlegrounds Mobile India
  5. Starfield
  6. Baldur’s Gate 3
  7. Suika Game
  8. Diablo 4
  9. Atomic Heart
  10. Sons of the Forest

بد نیست اشاره کنیم که احتمالا بخش زیادی از علاقمندان هری پاتر که بازی هاگوارتز لگسی را جستجو کرده‌اند، شاید از طرفداران سرسخت بازی‌های ویدیویی نباشند. در واقع این طرفداران که موجب شده‌اند این اثر در صدر لیست پرجستجوترین بازی‌های سال 2023 در گوگل قرار بگیرد، شاید اصلا از وجود مراسمی به نام گیم اواردز خبر نداشته باشند. شاید این موضوع بتواند نشان دهد که چرا بازی Hogwarts Legacy، علی‌رغم محبوبیت فراوان‌اش نتوانست رای کافی را برای نامزدی در شاخه Players’ Voice به دست آورد.

پس از بازی هاگوارتز لگسی، نام The Last of Us در رتبه دوم لیست به چشم می‌خورد. فرنچایز بسیار موفق ناتی داگ هم در سال 2023 بسیار محبوب بوده است؛ بخشی از این توجهات فراوان به این فرنچایز به خاطر پخش سریال اقتباس شده از آن توسط شبکه HBO بوده و معرفی حالت No Return برای The Last of Us 2 هم قطعا در این امر بی‌تاثیر نبوده است.

علاوه بر این که لیست منتشر شده نشان می‌دهد آثار در ژانرهای مختلف توانسته‌اند در سال 2023 موفق ظاهر شوند، حتی می‌تواند ثابت کند که صنعت بازی‌های ویدیویی به طور کلی وضعیت خوبی دارد. بازی Battlegrounds Mobile India در سال 2022 ظاهرا به خاطر نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی توسط دولت هند ممنوع شد. یکی از دلایلی که برای این اتفاق اظهار شده بود، به شرکت Tencent مربوط می‌شد. در واقع بازی به نحوی متعلق به این شرکت بود که یکی از شرکت‌های خوشه‌ای چینی در حوزه تکنولوژی محسوب می‌شود و به دولت چین وابسته است. بازی Battlegrounds Mobile India بسیار محبوب بود و گیمرهای هندی پس از برداشته شدن ممنوعیت آن در می سال 2023 حسابی خوشحال شدند. در نهایت این تصمیم باعث شد که ما این اثر را در رتبه چهارم پرجستجوترین بازی‌های سال 2023 در گوگل ببینیم. بازی ژاپنی Suika Game که اثری در سبک پازل است هم علی‌رغم این که طرفداران آن بیش‌تر در داخل کشور هستند، حسابی با استقبال گیمرها مواجه شد و توانست در ربته هفتم جدول قرار گیرد. بسیاری این اثر را یک بازی فوق‌العاده اعتیادآور می‌دانند و برخی هم حتی می‌گوید این بازی در بین آثار منتشر شده در سبک پازل پس از Tetris، بهترین اثر محسوب می‌شود.

این بود لیست 10 بازی ویدیویی که بیش‌ترین جستجو را در سال 2023 داشته‌اند. نظر شما درباره آثار موجود در این لیست چیست؟ فکر می‌کنید هاگوارتز لگسی لایق نامزدی در مراسم گیم اواردز را داشته است یا نه؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×