10 شخصیت زن برتر فیلم‌های کریستوفر نولان

کریستوفر نولان توانسته است در ساخت فیلم وارد عرصه‌هایی شود که دیگران در دو دهه گذشته از پرداختن به آن ناتوان بودند. داستان‌های استادانه او به تکنیک‌های داستان‌سرایی معمولی که دیگر فیلم‌های هالیوودی از آن‌ها استفاده می‌کنند، نمی‌پردازند، در عوض بر روایات حیرت‌انگیز و شخصیت‌های عالی تکیه می‌کنند. در میان این شخصیت‌های بزرگ، بازیگران زن فوق‌العاده و نقش مکمل هستند که به نولان کمک می‌کنند تا به نسخه‌های مورد نظر خود جان ببخشد. ممکن است بگویید که نولان بیشتر به کشتن همسران در فیلم‌هایش علاقه دارد اما او این کار نه فقط برای سرگرمی، بلکه برای خدمت به طرح فیلم و ساختن داستان‌های جالب و تامل‌برانگیز انجام می‌دهد. شخصیت‌های زن فیلم‌های کریستوفر نولان همیشه باهوش و از جالب‌ترین بخش‌های فیلم‌های او به شمار می‌روند و ما در ادامه 10 عنوان برتر از آن‌ها را نام بردیم.

10. ناتالی در فیلم یادگاری (Memento)

ناتالی در فیلم یادگاری

در فیلم مهیج روانشناختی «یادگاری»، گای پیرس در نقش لئونارد، مردی که از فراموشی رنج می‌برد بازی می‌کند که مصمم است قاتل همسرش را پیدا کند. ناتالی با بازی کری‌آن ماس، یکی از شخصیت‌های کلیدی فیلم، در این راه به او کمک می‌کند. ناتالی یک متصدی بار است و در تحقیقات لئونارد به او کمک می‌کند. به خاطر روایت غیرخطی فیلم، انگیزه‌ها و امیال پنهانی در واقعیت وجود دارد. همانطور که بیشتر کشف می‌کنیم، به انگیزه‌ها و ارتباطات واقعی ناتالی در حوادث مربوط به قتل همسر لئونارد پی می‌بریم.

9. سلینا کایل در فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises)

سلینا کایل در فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد

سلینا کایل، یا همان کت‌وومن، با بازی آن هاتاوی دزد ماهری است که در نهایت به بروس وین در قسمت سوم از سه‌گانه نولان کمک می‌کند. او چابک است و میل به دزدی و نفوذ دارد. او یک شخصیت پیچیده است زیرا در فیلم هم نقش آنتاگونیست و هم نقش اصلی را ایفا می‌کند.

نولان داستان رستگاری را از طریق کایل نشان می‌دهد که از یک دزد به شخصیتی تبدیل می‌شود که برای یک هدف بزرگ‌تر مبارزه می‌کند. او یک موهبت برای داستان و همچنین بتمن است زیرا نبوغش او را به یک متحد خوب تبدیل می‌کند. کایل که بخشی از سکانس‌های اکشن‌محور را برعهده دارد، هرگز از خطر دوری نمی‌کند و برخی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات این سه‌گانه را خلق می‌کند.

آیکون فیلم شوالیه تاریکی بر می خیزد The Dark Knight Rises
فیلم

شوالیه تاریکی بر می خیزد

The Dark Knight Rises

تماشای فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد

8. اولیویا ونسکامب در فیلم پرستیژ (The Prestige)

اولیویا ونسکامب در فیلم پرستیژ

اسکارلت جوهانسون در فیلم «پرستیژ» دستیار جذابی را به تصویر می‌کشد که در اواخر قرن نوزدهم درگیر رقابت دو جادوگر و تردست می‌شود. ونسکامب نکته انحرافی برای افزایش خصومت بین دو جادوگر است. بخش جذاب فیلم نولان ایجاد تنش‌های فراوان پشت هر شخصیت است. همانطور که جادوگران با هم رقابت می‌کنند، مشخص نیست که در نهایت سرنوشت ونسکامب به کجا ختم می‌شود.

آیکون فیلم پرستیژ The Prestige (2006)
فیلم

پرستیژ

The Prestige (2006)

تماشای فیلم پرستیژ

7. مل کاب در فیلم تلقین (Inception)

مل کاب در فیلم تلقین

مل کاب با بازی ماریون کوتیار، همسر دام کاب با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، یک دزد ماهر و متخصص در استخراج است. آن‌ها با هم در دنیای رویا حضور داشتند، تا زمانی مل متقاعد شد که تنها راه بیرون رفتن، خودکشی است.

نولان نقشی متافیزیکی به کوتیار می‌دهد زیرا حضور او اغلب به جای شکل فیزیکی فقط احساس می‌شود. او در سکانس‌های رویایی که سنگینی زیادی برای آن‌ها دارد، درنگ می‌کند و گناه و اندوه دام کاب را در از دست دادن نشان می‌دهد. شخصیت او نیروی محرکه انگیزه‌های کاب است که او را به بخشی جدایی‌ناپذیر از ماجراجویی‌هایش تبدیل می‌کند.

6. آریادنه در فیلم تلقین (Inception)

آریادنه در فیلم تلقین

الیوت پیج نقش یک دانشجوی بااستعداد معماری را بازی می‌کند که توسط دام کاب برای پیوستن به تیمش استخدام می‌شود. او مسئول ایجاد مناظر رویایی در ضمیر ناخودآگاه هدف در طول فرآیند تلقین است.

آریادنه به مخاطبان به عنوان عضو جدید تیم کمک می‌کند تا پیچیدگی‌های نحوه ساختن جهان‌های رویایی همه‌جانبه و پایدار را یاد بگیرد. آریادنه مانند یک اخلاق‌سنج، در مورد جنبه اخلاقی کاری که آن‌ها انجام می‌دهند صحبت می‌کند و همچنین به کاب کمک می‌کند تا مبارزات خود را در رابطه با گذشته احساس کند.

5. کاترین اوپنهایمر در فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer)

کاترین اوپنهایمر در فیلم اوپنهایمر

وقتی صحبت از یک فیلم زندگی‌نامه‌ای به میان می‌آید، به ندرت به همسر شخصیت‌های تاریخی اشاره‌ای می‌شود، اما به نظر می‌رسد نولان این قانون نانوشته را زیر پا گذاشته است. امیلی بلانت در نقش کاترین اوپنهایمر نشان می‌دهد که همسران برای حمایت از یک هدف به ظاهر پیش پا افتاده فداکاری‌های زیادی می‌کنند.

او که یک زن رواقی است، نه تنها برای لحظات غم و اندوه و ناامیدی در زندگی جی رابرت اوپنهایمر حضور دارد، بلکه در لحظاتی نیز حضور دارد که او نیاز به اعتمادبه‌نفس و مبارزه با افرادی دارد که در پی او هستند. حضور او به همان اندازه که ممکن بود در زندگی واقعی احساس شود، در فیلم هم ملموس است.

4. ریچل داوز در سه‌گانه بتمن (Batman Trilogy)

شخصیت‌های زن فیلم‌های کریستوفر نولان

ریچل داوز توسط دو بازیگر کیتی هلمز و مگی جیلنهال در «سه‌گانه بتمن» به تصویر کشیده می‌شود. داوز بهترین دوست دوران کودکی بروس وین است. با این وجود، وضعیتش به عنوان دستیار دادستان منطقه به او قدرت کمک به مبارزه با جرم و جنایت در گاتهام را می‌دهد. در طول «سه‌گانه بتمن» او به عنوان منبعی برای راهنمایی اخلاقی بروس وین عمل می‌کند. ریچل جایگاه مهمی در زندگی بتمن دارد تا جایی که می‌تواند به خاطرش آسیب‌پذیر باشد. داوز یک شخصیت کامل در این سه‌گانه است که مضامین عدالت، فداکاری و مبارزه بین خیر و شر را در خود جای داده است.

آیکون فیلم شوالیه تاریکی The Dark Knight
فیلم

شوالیه تاریکی

The Dark Knight

تماشای فیلم شوالیه تاریکی

3. امیلیا برند در فیلم میان‌ستاره‌ای (Interstellar)

امیلیا برند در فیلم میان‌ستاره‌ای

املیا برند که آن هاتاوی نقشش را بازی می‌کند، یکی از فضانوردانی است که برای ماموریت میان‌ستاره‌ای برای یافتن یک سیاره قابل سکونت جدید انتخاب شده. برند یک دانشمند و رهبر ماموریت است. او باهوش و مصمم است و به نجات بشریت کمک می‌کند. برند عمیقا اعتقاد دارد که عشق نیروی قدرتمندی است که از فضا و زمان فراتر می‌رود. این اصول او است که به هدایت بهتر گروه در سفر و در تصمیم‌گیری به عنوان یک قهرمان تمام و کمال کمک می‌کند. او در این فیلم به بسیاری از معضلات اخلاقی و فلسفی اشاره می‌کند که در ماموریتی که آن‌ها بر عهده دارند، نقش دارد.

آیکون فیلم میان ستاره ای Interstellar
فیلم

میان ستاره ای

Interstellar

تماشای فیلم میان ستاره‌ای

2. الی بر در فیلم بی‌خوابی (Insomnia)

الی بر در فیلم میان ستاره ای

هیلاری سوانک نقش کارآگاه جاه‌طلب، الی بر، یکی از اعضای جوان اداره پلیس آلاسکا را بازی می‌کند. او درگیر تحقیق درباره قتلی می‌شود که به واسطه یک کارآگاه مشهور لس‌آنجلسی به شهرت زیادی دست پیدا می‌کند. الی در فیلمی کنجکاو و تیز عمل می‌کند که مملو از احساس گناه و فریب است. او مثل یک قطب‌نمای اخلاقی بین درست و نادرست قرار می‌گیرد و به نوعی راهنمای پیچیدگی‌های اجرای قانون و طبیعت انسانی است. همانطور که او حقایق پشت پرونده را کشف می‌کند، باید تصمیم بگیرد که انتخاب‌های درست کدام است.

1. مورفی کوپر در فیلم میان‌ستاره‌ای (Interstellar)

میان‌ستاره‌ای

جسیکا چستین نقش یک شخصیت کلیدی را بازی می‌کند که تمام زندگی‌اش در یک فیلم به تص.یر کشیده می‌شود. مورفی دختر قهرمان فیلم و بسیار باهوش و باانگیزه است. او رابطه‌ای محبت‌آمیز با پدرش و رابطه‌ای مغناطیسی با علم دارد که می‌تواند به نجات بشریت کمک کند. مورفی نقش مهمی در کمک به ماموریتی که پدرش انجام می‌دهد و کمک به حل معماهای علمی پیچیده ایفا می‌کند. مورفی هسته عاطفی این فیلم علمی-تخیلی است که در وهله اول به معنای ساده انسانیت می‌پردازد. رابطه‌ای که او با پدرش دارد به پیشبرد روایت و ایجاد مضامین عشق ابدی و ارتباطات بین انسان‌ها کمک می‌کند.

منبع: collider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×