2 انیمه محبوب لئوناردو دی‌کاپریو و مارتین اسکورسیزی از استودیو جیبلی

لئوناردو دی‌کاپریو در گفتگوی اخیر خود گفت که او کسی بوده که مارتین اسکورسیزی را با استودیو جیبلی آشنا کرده است. این بازیگر این کار را با معرفی دو انیمه‌ی شهر اشباح و شاهزاده مونونوکه انجام داده است که هر دو آثاری ماوراءالطبیعی با محوریت محیط زیست هستند و جزو برترین انیمیشن‌های تاریخ به حساب می‌آیند. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

به نظر می‌رسد لئوناردو دی‌کاپریو کسی بوده که مارتین اسکورسیزی را با استودیو جیبلی آشنا کرده است و انتخاب‌های او برای معرفی ساخته‌های این استودیو واقعا عالی بوده‌اند.

دی‌کاپریو در گفتگو با اسکورسیزی در برنامه‌ای به تهیه‌کنندگی Letterboxd گفت: «از من پرسیدن چه فیلمایی رو بهت معرفی کردم، ولی با در نظر گرفتن این که تو همه‌ی فیلمای ساخته شده از 1980 به بعد رو دیدی، انتخاب برام خیلی سخته. شاید شهر اشباح – فیلم‌های میازاکی – و شایدم شاهزاده مونونوکه». اسکورسیزی در پاسخ گفت: «تو بهم گفتی شهر ارواح رو ببینم».

آیکون فیلم شهر اشباح Sen to Chihiro no kamikakushi
فیلم

شهر اشباح

Sen to Chihiro no kamikakushi

تماشای فیلم شهر اشباح

لئوناردو دیکاپریو مارتین اسکورسیزی را با استودیو جیبلی آشنا کرد

دی‌کاپریو در صحبت‌های گذشته خود هم درباره‌ی علاقه‌اش به ساخته‌های هایائو میازاکی صحبت کرده بود. او در مصاحبه‌ای با Esquire در سال 2010 گفته بود که انیمه شاهزاده مونونوکه یه یکی آثار موردعلاقه‌اش در کل تاریخ سینما است. برخی از طرفداران او عقیده دارند که تماشای انیمه Princess Mononoke برای اولین بار جرقه علاقمندی دی‌کاپیریو به مباحث مربوط به محیط زیست و تغییرات اقلیمی را زده است. این انیمه در واقع بازتابی است از بحران‌های اقلیمی در جهان واقعی. میازاکی با این اثر ما را به دوره‌ی موروماچی ژاپن می‌برد و داستان آشیتاکا را روایت می‌کند که شاهزاده‌ی امیشی است. او برای پیدا کردن درمانی برای خود عازم یک ماجراجویی می‌شود و در این بین خود را میان جنگ بین خدایان جنگل و انسان‌هایی می‌بیند که می‌خواهند از منابع طبیعی بدون محدودیت استفاده کنند.

انیمه شهر اشباح هم اثری با محوریت دفاع از محیط زیست و نقد مصرف‌گرایی غربی است. داستان این اثر ما را با دختربچه‌ای 10 ساله به اسم چیهورو همراه می‌کند که پدر و مادرش توسط ساحره‌ای به نام یوبابا به خوک تبدیل شده‌اند. این کنایه‌ای است از مصرف‌گرایی بیش از حد و حرص و طمع نوع بشر. چیهورو تصمیم می‌گیرد جهت پیدا کردن راهی برای آزاد کردن پدر و مادرش و بازگشت به جهان انسان‌ها، در گرمابه یوبابا مشغول به کار شود. میازاکی به خاطر سبک خاص انیمیشن‌سازی‌اش شهرت دارد. او کسی است که در ساخته‌های خود از تصاویر ساده و در عین حال جذاب استفاده می‌کند و آثارش دارای پس‌زمینه‌های بسیار پویایی هستند. علاوه بر این، شخصیت‌های داستان‌های این کارگردان اسطوره‌ای معمولا در عین سادگی بسیار جذاب هستند و بعید است با دیدن‌شان به آن‌ها علاقمند نشوید. در واقع انتخاب‌های دیکاپریو نشان می‌دهد که این هنرپیشه سلیقه بسیار خوبی دارد.

نظر شما درباره انتخاب‌های دیکاپریو چیست؟ اگر شما بودید کدام ساخته‌های میازاکی را به اسکورسیزی معرفی می‌کردید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

آیکون فیلم شاهزاده مونونوکه Princess Mononoke
فیلم

شاهزاده مونونوکه

Princess Mononoke

تماشای فیلم شاهزاده مونونوکه

منبع: GamesRadar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×