باکس آفیس: قدرت ‌نمایی دختران بدجنس در گیشه

تاج سلطنت این هفته جدول باکس آفیس در اختیار دختران بدجنس (Mean Girls) قرار دارد که در دومین هفته اکران در آمریکای شمالی 11.70 میلیون دلار فروخت و مجموع فروشش در سراسر جهان را به 66.24 میلیون دلار رساند. این میزان فروش به لطف جنبه‌های نوستالژیک و علاقه مخاطبان به فیلم «دختران بدجنس» محصول سال 2004 است.

این فیلم کمدی- موزیکال توسط آرتورو پرز جونیور و سامانتا جین کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل انگوری رایس، رنه رپ، اولی کراوالیو و کریستوفر برینی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان حول محور زندگی دختری به نام کدی هرون و چالش‌هایش بعد از ورود به دبیرستان جدید می‌گردد.

«زنبوردار» (The Beekeeper) اکشن تازه جیسون استاتهام در دومین هفته اکران 8.48 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و جایگاه اول جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. با احتساب فروش بین‌المللی 44.20 میلیون دلاری، در سراسر دنیا 75.33 میلیون دلار فروخت. این فیلم که توسط دیوید آیر کارگردانی شده و علاوه بر استاتهام ستاره‌هایی مثل جرمی آیرونز و امی ریور لمپمن هم در آن نقش‌آفرینی می‌کنند ماجرای مامور بازنشسته سازمانی مخفی را دنبال می‌کند که به دنبال انتقام مرگ دوستش در اثر کلاهبرداری است.

وانکا (Wonka) با فروش داخلی 6.44 میلیون دلاری در ششمین هفته اکران، رتبه سوم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. با احتساب فروش بین‌المللی 344.60 میلیون دلاری، 531.76 میلیون دلار فروخت. همان طور که از نام فیلم مشخص است از رمان «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» به حساب می‌آید و تیموتی شالامی بعد از جانی دپ و بیلی وایلدر سومین بازیگری است که نقش ویلی وانکای افسانه‌ای را ایفا می‌کند. داستان در دوران جوانی وانکا روایت می‌شود و سال‌ها پیش از این است که چارلی بلیت کارخانه شکلات‌سازی شگفت‌انگیز او را برنده شود. «وانکا» توسط  پل کینگ کارگردانی شده و علاوه بر شالامی ستاره‌هایی مثل کیگان-مایکل کی، پترسون جوزف و مت لوکاس هم در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

زنبوردار

کمدی رمانتیک «هر کسی جز تو» (Anyone But You) به کارگردانی ویل گلاک و بازی ستارگانی مثل سیدنی سویینی و گلن پاول در پنجمین هفته اکران 5.40 میلیون دلار فروخت و جایگاه چهارم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. ماجرا درباره بی و بن است که بعد از سال‌ها به شکل اتفاقی با هم ملاقات می‌کنند و این در حالی است که در گذشته مشکلاتی میانشان وجود داشته.

انیمیشن تازه ایلومینیشن یعنی «مهاجرت» (Migration) در پنجمین هفته اکران 5.30 میلیون دلار فروش داخلی داشت و رتبه پنجم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. با احتساب فروش بین‌المللی 96.96 میلیون دلاری، تا این جای کار 191.64 میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. مهاجرت توسط بنجامین رنر کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل کمیل نانجیانی، الیزابت بنکس، آکوافینا، کیگان-مایکل کی، دیوید میچل صداپیشگی شخصیت‌های مختلف را برعهده دارند. ماجرا درباره خانواده‌ای از مرغابی‌ها است که تصمیم می‌گیرند پدر محافظه کارشان را برای سفر به جامائیکا راضی کنند.

«آکوامن: پادشاهی گمشده» (Aquaman and the Lost Kingdom) با فروش داخلی 3.65 میلیون دلاری در پنجمین هفته اکران در جایگاه ششم جدول باکس آفیس قرار گرفت. فیلم تازه دی سی تا این جای کار 396.19 میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. این فیلم توسط جیمز وان کارگردانی شده و ستاره‌هایی مثل جیسون موموآ، امبر هرد، پاتریک ویلسون و دولف لاندگرن در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

فیلم علمی تخیلی «آی. اس. اس» (I.S.S) به کارگردانی گابریلا کاپرتویت و بازی ستاره‌هایی مثل آریانا دبوز، کریس مسینا، جان گلگر، جونیور و ماریا ماشکوا در نخستین هفته اکران 3.02 میلیون دلار فروش داخلی داشت و جایگاه هفتم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. ماجرا درباره گروهی از فضانوردان است که به دنبال افزایش درگیری‌ها در زمین، مسئول محافظت از ایستگاه فضایی می‌شوند. تا لحظه نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز 44 از 100 و متاکریتیک 52 از 100 به ثبت رسیده است.

آی. اس. اس رتبه هفتم جدول باکس آفیس

رتبه هشتم جدول باکس آفیس در اختیار «شنا در شب» (Night Swim) به کارگردانی برایس مک‌گوایر و تهیه‌کنندگی جیسون بلام و جیمز وان قرار دارد که در سومین هفته اکران 2.70 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و مجموع فروشش در سراسر دنیا را به 36.87 میلیون دلار رساند. ستاره‌هایی مثل وایت راسل و کری کندن در این فیلم ترسناک نقش‌آفرینی می‌کنند، ماجرا درباره خانواده‌ای است که متوجه می‌شوند استخر خانه‌شان توسط ارواح تسخیر شده است.

«پسران در قایق» (The Boys in the Boat) بیوگرافی به کارگردانی جورج کلونی، در آمریکای شمالی 2.53 میلیون دلار فروخت و در چهارمین هفته اکران رتبه نهم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. ستارگانی مثل بروس هربلین ارل, پیتر گینس, تام واری, توماس المز در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا حول محور چالش‌های تیم قایقرانی دانشگاه واشنگتن در دهه 30 میلادی می‌گردد.

رتبه دهم جدول باکس آفیس در اختیار فیلم تحسین شده «بیچارگان» (Poor Things) قرار دارد. این فیلم در هفتمین هفته اکران  2.04 میلیون دلار فروش داخلی داشت. بیچارگان توسط یورگوس لانتیموس کارگردانی شده و ستارگانی مثل اما استون، مارک رافلو، ویلم دفو و رامی یوسف در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره زن جوانی است که پس از خودکشی توسط دانشمندی به نام گادوین باکستر به زندگی بازگردانده می‌شود. او حالا مثل کودکی است که زندگی تازه‌ای را آغاز کرده و مشتاق کشف چیزهای تازه است.

رتبه نام فیلم هفته فروش هفتگی (آمریکای شمالی) فروش کل (آمریکای شمالی)
1 دختران بدجنس 2 11.70 50.04
2 زنبوردار 2 8.48 31.13
3 وانکا 6 6.44 187.16
4 هرکسی جز تو 5 5.40 64.22
5 مهاجرت 5 5.30 94.67
6 آکوامن و پادشاهی گمشده 5 3.65 114.19
7 آی. اس. اس. 1 3.02 3.02
8 شنا در شب 3 2.70 23.75
9 پسران در قایق 4 2.53 43.86
10 پیچارگان 7 2.04 20.39

منبع: boxofficemojo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×