سم مندز فیلم‌هایی بر اساس زندگی اعضای گروه بیتلز می‌سازد

برای اولین بار قرار است فیلم‌هایی بر اساس زندگی اعضای گروه بیلتز ساخته شود. این آثار توسط سم مندز ساخته خواهند شد. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

طی سال‌های اخیر فیلم‌های زیادی بر اساس زندگی افراد مشهور در حوزه موسیقی ساخته شده است. برای مثال بریان سینگر و دکستر فلچر در سال 2018 با فیلم Bohemian Rhapsody داستان فردی مرکوری و گروه کوئین را روایت کردند. حالا هم مخاطب‌ها منتظر فیلم‌های Back to Black و Michael هستند که قرار است به ترتیب داستان زندگی امی واینهاوس و مایکل جکسون را به تصویر بکشند. اما حالا گفته می‌شود اثری ساخته خواهد شد که خیلی از موسیقی‌دوستان انتظارش را می‌کشیدند. سونی پیکچرز توانست حق ساخت فیلم و روایت داستان اعضای بزرگ‌ترین گروه راک تاریخ یعنی بیلتز را تهیه کند. این استودیو همراه با سم مندز و Neal Street Productions چهار فیلم تولید خواهد کرد که در هر یک ما وقایع را از چشم یکی از اعضای این گروه موسیقی خواهیم دید.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید این اولین بار است که زندگی این افراد در قالب پروژه‌های سینمایی به تصویر کشیده خواهد شد. به عبارت دیگر این بار نخست است که پل مک‌کارتنی، رینگو استار و خانواده جان لنون و جرج هریسون فقید حق ساخت فیلم بیوگرافی را داده‌اند. سونی و دیگر اعضای تیم برای کار روی این پروژه مجبور شدند به سراغ Apple Corps Ltd. هم بروند. این شرکت حق پخش موزیک‌های گروه بیتلز را در اختیار دارد؛ موسیقی‌هایی که وجودشان در این چهار فیلم اجتناب‌ناپذیر است. از آن جایی که کارگردانی تحسین شده مثل سم مندز (کارگردان فیلم‌های American Beauty، Jughead و Empire of Light) پشت این پروژه است، انتظار می‌رود این چهار اثری سینمایی به تجربه‌ای به یاد ماندنی برای طرفداران تبدیل شوند. اگر دوست دارید فراز و نشیب‌های زندگی چهار عضو اصلی گروه بیتلز را ببینید و متوجه شوید که این افراد چطور به شهرت جهانی رسیده‌اند، باید منتظر این اثر باشید.

سم مندز متوجه فرصت طلایی که در اختیارش قرار گرفته هست و می‌داند که باید فشار زیادی را برای ساخت این فیلم‌ها تحمل کند. او در این رابطه می‌گوید: «باعث افتخارمه که قراره داستان بزرگ‌ترین گروه موسیقی راک تاریخ رو روایت کنم و واسه رفتن به سراغ این چالش برای به تصویر کشیدن ماجراشون تو سینما خیلی هیجان‌زدم». پیپا هریس، همکار مندز در Neal Street Productions، در ادامه‌ی صحبت‌های این کارگردان افزود: «می‌خوایم یه اثر خاص و مهیج باشه و تجربه سینمایی فوق‌العاده‌ای رو ارائه بده. چهارتا فیلم که قراره داستان رو از چهار تا زاویه دید متفاوت روایت کنند و همشون در واقع یه قصه مشترک رو درباره موفق‌ترین گروه تاریخ می‌گن».

آیکون فیلم فیلم ۱۹۱۷ 1917
فیلم

فیلم ۱۹۱۷

1917

تماشای فیلم 1917

چرا ساخت یک فیلم بیوگرافی درباره گروه بیتلز تا این حد طول کشیده است؟

سم مندز فیلم‌هایی بر اساس زندگی اعضای گروه بیتلز می‌سازد

با توجه به این که چند سالی است که لنون و هریسون فوت کرده‌اند، پروژه‌هایی این چنینی باید با تایید وراث‌شان ساخته می‌شد. در این میان مک‌کارتنی و استار هم همیشه درباره دادن حق ساخت فیلم تردید نشان داده بودند؛ مخصوصا به این خاطر این آثار قرار است تجربه‌ی هر یک از اعضای گروه را از زبان خودشان و از زاویه دید شخصی‌شان روایت کند. همچنین به طور کلی هم روایت داستان اعضای گروه بیتلز (مخصوصا لنون) کار ساده‌ای نیست. به این سادگی‌ها نمی‌توان شرح دقیقی از این که گروه طی دوران شهرت‌شان چه فراز و نشیب‌هایی را تجربه کردند، ارائه داد. اگرچه مستندهایی جداگانه بر اساس صحبت‌های اعضای این گروه ساخته شده، اما این اولین بار است که پروژه‌هایی سینمایی داستان بیتل‌ها را به تصویر خواهد کشید. شاید بتوان گفت تنها دلیل نهایی شدن این پروژه‌ها این بوده که قرار است اتفاقات به صورت مجزا از زاویه دید هر یک از اعضای گروه روایت شوند. فعلا نام این فیلم‌ها مشخص نشده و انتظار می‌رود در نهایت در سال 2027 شاهد اکران‌شان باشیم.

این بود خبر ساخت فیلم‌هایی بر اساس زندگی اعضای گروه بیتلز. نظر شما درباره این گروه موسیقی راک چیست؟ دوست دارید زندگی‌نامه کدام خواننده در آینده ساخته شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Collider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×