9 فیلم تریلر جنایی که سال 2024 منتشر می‌شوند

فرقی نمی‌کند به چه سبک فیلم و سریال ترسناکی علاقه دارید، ترکیب فیلم و سریال‌هایی که امسال اکران خواهند شد، تمامی سبک‌ها و سلایق مختلف را در‌بر‌ می‌گیرد. در یک سال گذشته، هیاهوی زیادی پیرامون فیلم‌های ترسناک پرهزینه سال 2024 مطرح شده است. امسال نیز هالیوود بسیار زنده و سرزنده است و یکی از ژانرهایی که اتفاقات بزرگی را رقم می‌زند، ژانر فیلم تریلر جنایی است. با پایه‌ای قوی در فیلم‌های نوآر دهه‌های 1940 و 1950، تریلرهای جنایی امروزی هنوز مضامین تیره‌ و ترسناکی دارند و چیزهای زیادی ارائه می‌کنند. پروژه‌های ژانر ترسناک ۲۰۲۴ نیز تعریف جدیدی را در این سبک ارائه کرده و حدس می‌زنیم امسال سال خیلی موفقی برای این سبک فیلم‌ و سریال‌ها باشد. در ادامه، 9 فیلم هیجان‌انگیز جنایی که در سال 2024 منتظر آنها هستیم، معرفی شده است.

9- عشق دروغ و خونریزی (Love Lies Bleeding)

عشق دروغ و خونریزی (Love Lies Bleeding)

در سریال «عشق دروغ و خونریزی» (Love Lies Bleeding)، کریستن استوارت در نقش لو، یک مدیر باشگاه از نیومکزیکو که عاشق جکی بدنساز، با بازی کیتی اوبرایان است که راهی لاس وگاس می‌شود تا در یک مسابقه پرمخاطب شرکت کند، بازی می‌کند. بعد از اینکه این زوج مجبور می‌شوند با خانواده جنایتکار لو به رهبری پدرسالار لو (اد هریس) روبرو شوند، چرا که همه چیز در‌نهایت به خشونت و ضرب و شتم تبدیل می‌شود. این فیلم به کارگردانی رز گلس که برای اولین بار با فیلم ترسناک روانشناختی Saint Maud در سال 2019 ساخته شد، در جشنواره فیلم ساندنس در تاریخ 20 ژانویه اکران شد و قرار است در 8 مارس در سینماهای ایالات متحده اکران شود.

یک تریلر منحصر‌به‌فرد از کمپانی A24

به‌نظر می‌رسد فیلم عشق دروغ و خونریزی که قبلاً در ژانویه با نقدهای امیدوارکننده‌ای روبه‌رو شده بود، یک فیلم هیجان‌انگیز اکشن با فیلمنامه‌ای منحصر‌به‌فرد و بازی‌های جذاب از بازیگران اصلی آن باشد. همچنین به این کمک می‌کند که فیلم زیر پرچم کمپانی A24 باشد، زیرا این کمپانی مستقل، در طول سال‌ها تعدادی فیلم جنایی تحسین شده از جمله Good Time و Uncut Gems را منتشر کرده است.

8- سگ‌های خفته (Sleeping Dogs)

سگ‌های خفته (Sleeping Dogs)

فیلم «سگ‌های خفته» (Sleeping Dogs)، بر اساس رمان جنایی The Book of Mirrors نوشته نویسنده رومانیایی E.O. Chirovici ساخته شده است که در آن، راسل کرو در نقش کارآگاه قتل بازنشسته در حالی که تحت درمان آزمایشی آلزایمر است و پرونده قتل حل نشده یک استاد کالج (مارتون چوکاش) را دوباره مرور می‌کند، به ایفای نقش پرداخته است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مشترک آدام کوپر و نقش‌آفرینی کاران گیلان، توماس ام رایت، و تامی فلاناگان ساخته شده است.

تلنگری بسیار لازم برای حرفه راسل کرو

سگ‌های خفته با توجه به دیگر فیلم‌های مبتنی بر حافظه مانند «یادگاری» (Memento)، واقعاً این پتانسیل را دارد که یک مکمل قوی برای ژانر جنایی هیجان‌انگیز باشد. علاوه‌بر‌این، این فیلم همچنین می‌تواند تلنگری بسیار لازم به زندگی حرفه‌ای راسل کرو نیز باشد؛ زیرا فیلم‌ها اخیر او به عنوان برنده جایزه اسکار مطمئناً در سال‌های اخیر چندان خوب نبوده‌ است. به طوری که او از نظر منتقدان او برای بازی در فیلم ترسناک فراطبیعی «جن‌گیر پاپ» (The Pope’s Exorcist) به عنوان بدترین بازیگر مرد برای جایزه تمشک طلایی انتخاب شده است.

آیکون فیلم جن گیر پاپ The Pope's Exorcist
فیلم

جن گیر پاپ

The Pope’s Exorcist

تماشای فیلم جنگیر پاپ

7- مرد میمونی (Monkey Man)

مرد میمونی (Monkey Man)

«مرد میمونی» (Monkey Man)، اولین کارگردانی دیو پاتل که در فیلم به عنوان یک مبارز زیرزمینی نیز ایفای نقش می‌کند و به دنبال انتقام خشونت‌آمیز علیه رهبران فاسدی است که مادرش را کشته‌اند و همچنان مردم فقیر جامعه خود را قربانی می‌کنند، به حساب می‌آید. این فیلم با الهام از افسانه هانومان، خدای نیمه میمون و نیمه انسان هندو که نشان دهنده شجاعت و قدرت است، در ابتدا برای اکران در نتفلیکس آماده شد، اما بعداً توسط جردن پیل تحت عنوان Monkeypaw Productions برای اکران در تئاتر خریداری شد. این فیلم که اولین نمایش جهانی خود را در ماه مارس در South by Southwest در آستین، تگزاس انجام داد، در 5 آوریل در همه جا به نمایش در خواهد آمد.

نمایش مبارزه درخشان

برای فیلم مرد میمونی، به وضوح تبلیغات زیادی انجام شده است؛ به خصوص با تریلر جذاب Super Bowl. با این حال، این واقعیت که مرد میمونی به وضوح یک پروژه پرشور پاتل است و بر‌اساس اسطوره‌های هندو ساخته شده است، نشان می‌دهد که این فیلم چیزی بیش از یک اکشن بدون فکر خواهد بود و فیلمی است که تماشای آن در نیمه اول سال 2024 به همه علاقه‌مندان این سبک توصیه می‌شود. 

۶- دوچرخه‌سواران (The Bikeriders)

دوچرخه‌سواران (The Bikeriders)

«دوچرخه‌سواران» (The Bikeriders)، اقتباسی خیالی از کتاب عکس دنی لیون در سال 1967 به همین نام است که زندگی باشگاه موتور سیکلت قانون‌شکنان واقع در شیکاگو را روایت می‌کند. این فیلم که توسط جف نیکولز نویسندگی و کارگردانی شده است، دارای گروه بازیگرانی است که شامل آستین باتلر، تام هاردی، جودی کامر، مایکل شانون و نورمن ریداس می‌باشد. پس از اکران در جشنواره فیلم تلوراید در آگوست 2023، تاریخ اکران این فیلم از اواخر سال 2023، به ​​دلیل اعتصاب انجمن بازیگران سینما و هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا، به تعویق افتاد و اکنون قرار است در 21 ژوئن سال جاری در سینما‌ها اکران شود.

روایتی شیک و سبک

فیلم دوچرخه‌سواران در حال حاضر امتیاز 86% Rotten Tomatoes از 35 نقد منتقدان را به خود اختصاص داده است، و ارزیابی‌های مثبت پیرامون آن نشان‌دهنده روایت تحسین‌برانگیز و سبک فیلم از فرهنگ موتورسیکلت در اواخر دهه 60 است. این فیلم شاید واقعاً نقطه جدیدی در ژانر جنایی ایجاد نکند، اما طرفداران فیلم‌هایی مانند «سبک‌سواران»  (Easy Rider) و «رفقای خوب» (Goodfellas) باید از آخرین پروژه جف نیکولز لذت ببرند.

۵- بابا لنگ‌دراز (Longlegs)

بابا لنگ‌دراز (Longlegs)

فیلم «بابا لنگ‌‌دراز» (Longlegs) به نویسندگی و کارگردانی آز پرکینز، روایت‌گر داستان لی هارکر (با بازی مایکا مونرو)، یک مامور تازه کار FBI است که به پرونده حل نشده یک قاتل زنجیره‌ای (نیکلاس کیج) که یک خانواده چهار نفره را به قتل رسانده است، رسیدگی می‌کند. وقتی هارکر شواهدی مبنی بر ارتباط پنهانی با پرونده پیدا می‌کند، باید برای متوقف کردن قاتل قبل از اینکه دوباره دست به قتل بزند، مسابقه دهد. این تریلر جنایی که در اواسط دهه 1970 می‌گذرد، به وضوح دارای عناصر ترسناک قوی است و با یک کمپین تبلیغاتی ترسناک که شامل یک تریلر مینیمالیستی وحشتناک و چهار پوستر وحشتناک است، بسیار تقویت و تبلیغ شده است.

جدای از بازی کیج که مطمئناً پرپیچ‌و‌خم‌ترین بازی این بازیگر تا به حال خواهد بود، همچنین جالب است که ببینیم اوز پرکینز، پسر ستاره فقید، آنتونی پرکینز، با ششمین پروژه بلند خود می‌تواند به موفقیت برسد یا خیر.

۴- دو بار پلک زدن (Blink Twice)

دو بار پلک زدن (Blink Twice)

زوئی کراویتز اولین کارگردانی خود را با «دو بار پلک زدن» (Blink Twice) خواهد داشت. فیلمی که او با همکاری E.T. فایگنباوم ساخته و داستان یک میلیاردر فناوری (با بازی چنینگ تیتوم) را روایت می‌کند که یک پیشخدمت کوکتل (نائومی آکی) که به تازگی ملاقات کرده بود را دعوت می‌کند تا با او و دوستانش در جزیره خصوصی‌اش مهمانی بگیرد. چیزی که به عنوان یک تعطیلات رویایی شروع می‌شود، در نهایت به هرج و مرج فرو می‌رود. کریستین اسلیتر، آلیا شوکت، جینا دیویس، هیلی جوئل اوسمنت و کایل مک لاکلان نیز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

فیلمنامه‌ای مملو از خشم و ناامیدی

در حالی که هنوز یک تریلر از این فیلم منتشر نشده است، اما زوئی کراویتز در اواخر ژانویه با مجله W در مورد انگیزه‌های هنری ساخت آن صحبت کرده است که قبل از اینکه چیزهایی مانند #MeToo و افشاگری‌های جزیره اپشتاین به یک موضوع فرهنگی تبدیل شوند، شروع به کار روی آن کرد. به گفته کراویتز، فیلمنامه این فیلم از خشم و ناامیدی فراوان ناشی از عدم گفتگو در مورد رفتار با زنان، به ویژه در صنایعی که پول زیادی در آنها وجود دارد، مانند هالیوود، دنیای فناوری و دیگر حوزه‌ها می‌پردازد. کراویتز، علاقه شدیدی به کار در پشت دوربین و همچنین در جلو از خود نشان می‌دهد و اگر بتواند با اولین کارگردانی خود به موفقیت برسد، هیجان‌انگیز خواهد بود.

۳- گرگ‌ها (Wolfs)

گرگ‌ها (Wolfs)

در فیلم «گرگ‌ها» (Wolfs)، برد پیت و جورج کلونی برای اولین بار پس از فیلم کمدی برادران کوئن به نام «بعد از خواندن بسوزانید» (Burn After Reading) در سال 2008، دوباره روی پرده با هم دیده خواهند شد. این تریلر به نویسندگی و کارگردانی جان واتس، داستان دو معترض حرفه‌ای (پیت و کلونی) را دنبال می‌کند که در نهایت برای یک شغل استخدام می‌شوند. گرگ‌ها یکی از فیلم‌هایی است که در طول اعتصاب هنرمندان در سال 2023 فیلمبرداری شده و در آن، آستین آبرامز، امی رایان و پورنا جاگاناتان هم نقش‌آفرینی می‌کنند.

کلونی و پیت، دوباره با هم برمی‌گردند

در حالی که اطلاعات زیادی درباره گرگ‌ها از نظر داستانی وجود ندارد، اما جورج کلونی در اوایل ژانویه آن را به عنوان «فیلم اوشن با درجه R» مورد کنایه قرار داد. با توجه به موفقیت انتقادی و تجاری سه گانه Ocean، و همچنین این واقعیت که فیلم‌ها کار فوق‌العاده‌ای برای نمایش شیمی بین پیت و کلونی انجام دادند، این یک نشانه امیدوارکننده برای این فیلم است.

آیکون فیلم یازده یار اوشن Ocean's Eleven
فیلم

یازده یار اوشن

Ocean’s Eleven

تماشای فیلم یازده یار اوشن

۲- جوکر: جنون دو نفر (Joker: Folie à Deux)

جوکر_ جنون دو نفر (Joker_ Folie à Deux)

«جوکر: جنون دو نفر» (Joker: Folie à Deux)، دنباله فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی 2019 جوکر ساخته تاد فیلیپس است که بر رابطه بین آرتور فلک یا همان جوکر (با بازی واکین فینیکس) و دکتر هارلین کویینزل یا همان هارلی کویین (با بازی لیدی گاگا)، روان‌پزشکی که ابتدا برای درمان منصوب شده بود، تمرکز می‌کند. زاسی بیتس، برندن گلیسون، کاترین کینر، استیو کوگان و کن جیونگ نیز در این فیلم بازی می‌کنند.

فیلم جنون دو نفر، چیزهای زیادی برای روایت کردن به عنوان یک دنباله دارد، زیرا جوکر بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت و دو جایزه اسکار (بهترین موسیقی متن و بهترین بازیگر مرد) را به دست آورد. این واقعیت که به عنوان یک موزیکال معرفی می‌شود، ممکن است به محافظت از فیلم در برابر خستگی آشکار ابرقهرمانی در بین تماشاگران کمک کند. در حالی که مدیر فیلمبرداری لارنس شر ادعا کرد که جنون دو نفر به معنای سنتی یک موزیکال نخواهد بود، او اعتراف کرد که موسیقی نقش مهمی در آن ایفا خواهد کرد. در هر صورت، قسمت دوم جوکر احتمالاً همچنان بر لحن تاریک و روانی که به موفقیت فیلم اول کمک کرد، تکیه می‌کند.

۱- شوالیه‌های آلتو (Alto Knights)

شوالیه‌های آلتو (Alto Knights)

«شوالیه‌های آلتو» (Alto Knights)، یک درام بیوگرافیکی و جنایی است که در آن، رابرت دنیرو در نقشی دوگانه در نقش رئیس‌های اوباش دهه 1950، ویتو جنووز و فرانک کاستلو، بازی خواهد کرد. این فیلم به نویسندگی نیکولاس پیلگی و کارگردانی بری لوینسون ساخته شده است.

نقش دوگانه برای دنیرو

شوالیه‌های آلتو فیلمی است که در آن، رابرت دنیرو در دو نقش متفاوت و دوگانه حضور می‌یابد. دنیرو حتی در 80 سالگی هم با بازی در فیلم «قاتلان ماه گل» (Killers of the Flower Moon) که نامزد جایزه اسکار شد، نشان داد که هنوز هم می‌تواند به بهترین شکل ممکن بازی کند. باید دید که آیا او هنوز این قدرت را دارد که اساساً یک فیلم کامل را به تنهایی حمل کند یا نه! برخی معتقدند، شوالیه‌های آلتو می‌تواند پایان امیدوارکننده‌ای برای این بازیگر باشد.

سخن پایانی

فیلم‌های ترسناک و ژانر جنایی، همیشه یکی از ژانر‌های محبوبی در سینما است که طرفداران خاص خود را دارد. هر ساله فیلم‌های جدید و هیجان‌انگیزی در این ژانر عرضه می‌شود که هواداران و علاقه‌مندان را شگفت‌زده می‌کند. سال ۲۰۲۴ نیز سال پر رونقی برای ژانر ترسناک است و فیلم‌های متنوع و جالبی ساخته و اکران خواهند شد. در این مقاله نیز ما به معرفی 9 مورد از فیلم هیجان‌انگیز جنایی که در سال جاری اکران خواهند شد، پرداختیم.

منبع: movieweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×