بیش از 7۰ درصد آسیایی‌ها معتقدند هالیوود تصویر درستی از آنها نشان نمی‌دهد

تصویری که از تجربه‌های واقعی دور است

یک پژوهش جدید از شرکت مکینزی اند کامپنی که معتبرترین شرکت مشاور مدیریت جهانی است و همچنین سازمان گلد هاوس نشان داده‌است که، باوجوداینکه نمایندگان آسیایی و حوزه اقیانوس آرام در صنعت سرگرمی در چند دهه گذشته دستاوردهای قابل‌توجهی داشته‌اند، بیشتر جمعیت این مناطق تصویر آسیایی‌ها را در فیلم و تلویزیون معتبر نمی‌دانند و معتقدند واقعیتشان به‌درستی بازتاب داده نمی‌شود. این گزارش بیان می‌کند که نمایش دقیق آسیایی‌های جزیره‌نشین اقیانوس آرام در رسانه‌ها به طور بالقوه می‌تواند منجر به افزایش 2 تا 4.4 میلیارد دلاری اضافی در درآمد صنعت سرگرمی شود، زیرا نیمی از مخاطبان نمایش‌های مربوط به این قشر مایلند پول و زمان بیشتری را صرف فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی کنند، که تجربه‌های زندگی آنها را به‌طور واقعی نشان می‌دهند.

علیرغم وجود بیشمار محتوای  نمایشی که ایالات متحده با شخصیت‌ها و داستان‌های آسیایی‌ها تولید می‌کند، بیش از دو سوم مخاطبان آسیایی از تصویر خود بر روی صفحه نمایش ناراضی هستند. کمتر از 30 درصد از این مردم باور دارند که به‌درستی در فیلم و تلویزیون امریکا نشان داده می‌شوند. علاوه‌بر این، براساس این گزارش، پروژه‌هایی که بر شخصیت‌های آسیایی و خط داستانی مربوط به این مردم متمرکز شده‌اند، کمتر احتمال دارد منابع تبلیغاتی موردنیاز برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌ را به‌دست آورند. در یک نظرسنجی با مدیران صنعت سرگرمی آسیایی‌های جزیره‌نشین اقیانوس آرام، بیش از 80 درصد از پاسخ‌دهندگان اعتقاد نداشتند، که تجربیات آسیایی‌ها به‌طور گسترده در رسانه‌های ایالات‌متحده ارائه شده‌است. این پژوهش نشان می‌دهد که استعدادهای پشت صفحه‌نمایش؛ ازجمله کارگردانان، نویسندگان، تهیه‌کنندگان و مجریان نمایش و همچنین هنرمندان نقش‌های کلیدی جلوی دوربین، تاثیر زیادی در این رویکرد دارند. چراکه این افراد مایلند با استعدادهای خاص کار کنند و به‌این ترتیب تصویری خاص ساخته می‌شود که نمی‌توان به همه آسیایی‌ها تعمیم داد.

everything, everywhere,

یکی از مدیریان صنعت سرگرمی در این گزارش می‌گوید: اگر یک فرد از جامعه آسیایی‌ها در روی صفحه‌نمایش ببینید، به احتمال زیاد افراد بیشتری از این قشر در نقش‌های دیگر خواهیددید. این مدیر در ادامه می‌گوید که، مجریان و خریداران سنتی تولیدات نمایشی آسیایی‌ از جامعه واقعی آسیایی‌ها نیستند و تا زمانی که شاهد حضور بیشتر افراد واقعی در نمایش‌ها و سرپرستی بخش‌های مختلف این صنعت نباشیم، ایجاد تغییرات دشوار خواهد بود. این گزارش به فیلم‌هایی مانند همه‌چیز همه‌جا به‌یکباره، آسیایی‌های خرپول، زندگی پی و سریال‌هایی مانند مشاجره و مهاجرین تازه‌وارد به عنوان نشانه‌های افزایش بازنمایی داستان‌ها و شخصیت‌های آسیایی در صنعت سینمایی اشاره می‌کند. با این حال، علیرغم این پیشرفت، بازیگران آسیایی در محتوای تولیدشده توسط ایالات‌متحده کمتر از ارزش واقعی‌شان دیده شده و به‌نوعی به حاشیه می‌روند. در سینمای جهان، نمایندگی آسیایی‌ها از 3 درصد در سال 2002 به تقریبا 20 درصد در سال 2022 افزایش یافته‌است. اما، این درصورتی است که 17 درصد از این نمایندگی مربوط‌به فیلم‌های تولیدشده در خارج از ایالات‌متحده است، در حالیکه فقط 3 درصد از آن مربوط ‌به فیلم‌های تولید ایالات‌متحده است؛ که نیمی از 6 درصد سهم جامعه آسیایی‌ها از کل جمعیت ایالات‌متحده را پوشش می‌دهد.

آیکون فیلم همه چیز همه جا به یکباره Everything Everywhere All at Once
فیلم

همه چیز همه جا به یکباره

Everything Everywhere All at Once

تماشای فیلم همه چیز همه جا به یکباره

beef

براساس این بررسی، تقریباً دو سوم فیلم‌های مهم با مجریان آسیایی، خطوط داستانی مختص نژاد آسیایی‌ها را تعریف نمی‌کنند، یعنی کل نمایش فقط حول هویت آسیایی این شخصیت‌ها متمرکز نیست. این گزارش به سریال مشاجره اشاره می‌کند، که تجربه‌های قومیتی شخصیت‌هایش را منعکس می‌کند، بدون اینکه احساس کند نیاز به زمینه‌سازی یا توضیح بیشتر خود برای بینندگان خارج از جامعه آسیایی آمریکایی دارد. این پژوهش با ارائه ایده‌هایی به پایان می‌رسد، که به طور بالقوه می‌توانند صنعت فیلم و تلویزیون را قادر به بهره‌گیری از نمایندگی معتبرتر آسیایی‌ها کند. این شامل افزایش دریافت مجوز ساخت فیلم و سریال و توزیع  مناسب پروژه‌های آسیایی، افزایش حمایت مالی از پروژه‌ها و سازندگان آسیایی، سرمایه‌گذاری روی استعدادهای آسیایی در پشت صحنه فیلم و سریال، گسترش معیارهای ارزیابی پروژه‌ها و بهبود وضعیت نمایندگی آسیایی‌ها است. محققان این سوژه معتقدند که هیچ راه‌حل معجزه‌آسایی برای رسیدن به تصویر درستی از آسیایی‌ها در صنعت سرگرمی نیست. در عوض، نیاز به اعمال تغییر واقعی در نحوه عملکرد اکوسیستم تولیدی وجود دارد، و این شامل تصمیم‌گیری تا توسعه ایده‌ها و داستان‌ها و همچنین نحوه ارزیابی این تولیدات می‌شود.  

منبع: variety

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×