دانلود یک بازی تراز اول (AAA) در 2 میلی‌ثانیه!

تصور می‌کردید دانلود یک بازی AAA در 2 میلی‌ثانیه امکان‌پذیر باشد؟ این دستاوردی است که اخیرا شاهدش بوده‌ایم. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

از دوران باشکوه اینترنت‌های Dial-up با سرعت 56 کیلوبیت بر ثانیه تا به امروز زمان زیادی گذشته و سرعت اینترنت در این سال‌ها حسابی در خوش تغییر شده است. هرچند حتی اگر از سرعت پهنای باند اینترنت‌تان راضی هستید، باز هم آن چه تجربه می‌کنید اختلاف فراوانی با چیزی دارد که مهندسان ژاپنی به آن دست پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند ثبت‌اش کنند. آن‌ها مدعی شده‌اند که با استفاده از کابل‌های فیبر نوری استاندارد توانسته‌اند داده‌ها را با سرعت 402 ترابیت بر ثانیه جابه‌جا کنند؛ بله، درست خواندید، ترابیت بر ثانیه!

این رکورد فوق‌العاده توسط تیمی از مهندسان موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (NICT) ژاپن به ثبت رسیده و آن‌ها در مقاله‌ای تحلیلی به این موضوع اشاره کرده‌اند. کسانی که در رشته مهندسی شبکه مدرک دکترا دارند راحت می‌توانند مقاله مربوطه را مطالعه کرده و از اطلاعات‌اش استفاده کنند. فناوری مورد استفاده قرار گرفته برای رسیدن به نقطه عطف 402 ترابیت بر ثانیه پیشرفته بوده، اما این تکنولوژی بر پایه قواعد خاصی پیاده‌سازی شده است. این تیم از کابل فیبر نوری با طول 50 کیلومتر استفاده کرده است. آن‌ها همچنین از باندهای انتقال، تقویت‌کننده‌های سیگنال و اکولایزرهای زیادی برای حفظ یکپارچگی سیگنال استفاده کردند.

بر اساس گزارش رسانه PCGamer دستیابی به رکورد 402 ترابیت بر ثانیه (یا 50.25 ترابیت بر ثانیه) باعث شکسته شدن رکورد قبلی شده است. در واقع رکورد جدید 25 درصد بهتر از رکورد قبلی به حساب می‌آید. در این جا پهنای باند سیگنال به طور کلی به 37.6 تراهرتز رسیده است. این ارقام به قدری بزرگ هستند که درک‌اش خیلی ساده نیست. اما مشخصا سرعت دانلود 50 ترابایت بر ثانیه دیوانه‌کننده است. با این سرعت از اینترنت شما می‌توانید اثری مثل بازی Red Dead Redemption 2 (با حجم 120 گیگابایت) را در 2.4 میلی‌ثانیه دانلود کنید. در واقع شما می‌توانید در یک چشم به هم زدن کل لیست بازی‌های استیم‌تان را با این سرعت دانلود کنید.

آیکون بازی Call of Duty: Mobile Season 6

Call of Duty: Mobile Season 6

حجم:۲.۵ گیگابایت

دانلود بازی کالاف دیوتی موبایل

متاسفانه کامپیوترهای ما و به طور کلی کامپیوترهای شخصی توانایی بهره‌مندی از این سرعت را ندارند. اکثر پی سی‌ها هنوز هم صرفا قابلیت پشتیبانی از سرعت Ethernet یک گیگابیت بر ثانیه را دارند. هرچند با خرید مادربردهای بالارده می‌توانید از سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه نیز بهره‌مند شوید. هرچند حتی در این حالت هم این رقم اختلاف زیادی با 50 ترابایت بر ثانیه‌ای دارد که مهندسان NICT موفق به ثبت‌اش شده‌اند و این فقط بخشی از مشکل است. در کنار این مسائل، باید بگوییم که هیچ حافظه SSDای نیز وجود ندارد که بتواند داده‌ها را با چنین سرعتی جابه‌جا کند.

تصور این که روزی بتوانیم در خانه‌مان از سرعت انتقال این چنینی بهره ببریم دشوار است. هرچند دو دهه پیش هم کسی تصور نمی‌کرد روزی بتواند از سرعت اینترنت 1 گیگابیت بر ثانیه یا بالاتر بهره ببرد.

فعلا آن چه مهندسان NICT به ثبت رسانده‌اند بهترین رکورد محسوب می‌شود و نشان می‌دهد دستیابی به چنین سرعتی امکان‌پذیر است. اما باید هنوز مدت‌ها صبر کنیم که سرعت اینترنت برای مصارف خانگی هم به سطح بالاتری برسد.

این بود خبر ثبت رکورد سرعت دانلود 50 ترابایت بر ثانیه توسط مهندسان ژاپنی. نظر شما درباره این آمار و ارقام چیست؟ فکر می‌کنید چقدر تا دستیابی به این سرعت در مصارف خانگی فاصله داریم؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: DigitalTrends

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×