5 انیمیشن دیزنی که بعد از بعد از موانا 2 منتشر می‌شوند

استودیوی والت دیزنی با ساخت انیمیشن بلند «سفید برفی و هفت کوتوله» (Snow White and the Seven Dwarfs) در سال 1937، سطح کیفی بالایی را برای صنعت انیمیشن تعیین کرد که به عنوان یک الگو و معیار عالی برای سایر آثار انیمیشن شناخته می‌شود. این فیلم با نوآوری‌ها و دستاوردهای فنی و هنری خود، تاثیر عمیقی بر صنعت انیمیشن گذاشت و راه را برای پیشرفت‌های بعدی هموار کرد. البته که این روند در طول دهه‌ها ادامه یافت و استودیو با ادغام با پیکسار، دامنه‌ی فعالیت خود را به انیمیشن‌های کامپیوتری نیز گسترش داد. این دو شرکت خلاق تولید انیمیشن – بخوانید رویا -، با همکاری یکدیگر مجموعه‌ای از آثار کلاسیک مدرن مورد تحسین منتقدان مانند «افسون» (Encanto) و «وال-ئی» (Wall-E) را در کنار آثار محبوب طرفداران مثل «یخ‌زده» (Frozen) و موانا (Moana) خلق کرده‌اند.

در کنار همه‌ی این‌ها، دیزنی به ساخت دنباله‌های موفق برای محبوب‌ترین فرنچایزهای خود شهرت دارد و طرفداران «موانا 2» می‌توانند بار دیگر با قسمت دوم این انیمیشن که با عنوان «موانا 2» (Moana 2) در تاریخ 27 نوامبر 2024 (7 آذر 1403) اکران خواهد شد به یک ماجراجویی بزرگ در سرتاسر اقیانوسیه بروند. اما آیا دیزنی برنامه‌ریزی‌های دیگری هم برای آینده دارد؟ خب طرفداران می‌توانند انتظار بازگشت فرنچایزهای محبوب بیشتری، از جمله موفق‌ترین فیلم انیمیشن آن‌ها درباره یک زوج انسان‌نمای مبارز با جرم و جنایت (همان زوتوپیای خودمان) را داشته باشند! در ادامه خبرهای هیجان‌انگیزتری در انتظار شماست. اگر می‌خواهید از جزئیات انیمیشن‌هایی که در صف انتشار کمپانی دیزنی قرار دارند باخبر شوید و تاریخ دقیق اکران آن‌ها را بدانید با ما همراه باشد.

5. موفاسا: شیرشاه (Mufasa: The Lion King)

موفاسا: شیرشاه در تاریخ 20 دسامبر 2024 اکران خواهد شد

فیلم «موفاسا: شیرشاه» هم به عنوان پیش‌درآمد، و هم به عنوان دنباله‌ای برای بازسازی «سی‌جی‌آی» (CGI) «شیرشاه» در سال 2019 عمل می‌کند. داستان این لایو-اکشن مورد انتظار با روایت رافیکی از افسانه‌ی موفاسا برای کیارا، دختر سیمبا، پس از وقایع «شیرشاه» آغاز می‌شود. به طور دقیق‌تر این فیلم به ریشه‌های موفاسا می‌پردازد و از دوران تولگی‌اش به عنوان یک بچه شیر یتیم تا پیدا کردن جایگاهش در «چرخه زندگی» و درک سرنوشتش به عنوان پادشاه آینده را بررسی می‌کند. «موفاسا: شیرشاه» همچنین سرگذشت تاکا (که بعدها به اسکار تبدیل می‌شود) را نیز مورد کاوش قرار می‌دهد. کسی که به عنوان بهترین دوست موفاسا شناخته می‌شود و به او در نبرد با گروهی از شیرهای رقیب که قلمرو آن‌ها را تهدید می‌کنند یاری می‌رساند. به نوعی می‌توان گفت که برای طرفداران قدیمی «شیر شاه»، «موفاسا: شیر شاه» گذشته‌ی شخصیت‌ها را به آینده‌ی سرزمین‌های غرور تحت حکومت سیمبا و کیارا متصل می‌کند و به عمق داستان می‌افزاید.

تغییر کارگردان و حضور صداپیشگان جدید

حضور بری جنکینز در راس کار به عنوان کارگردان تغییر خوشایندی است (پیش از او این جان فاورو بود که بازسازی سال 2019 را هدایت کرد). جنکینز بیشتر به خاطر کارش در فیلم برنده‌ی اسکار «مهتاب» (Moonlight) شناخته می‌شود و به تازگی کارگردانی مینی‌سریال تحسین‌ شده‌ی «راه آهن زیرزمینی» (The Underground Railroad) را به پایان رسانده است. از صداپیشه‌های «موفاسا: شیرشاه» می‌توان از آرون پیر نام برد که به جای موفاسا صحبت خواهد کرد و در مقابل او، کلوین هریسون جونیور صداپیشگی تاکا را بر عهده خواهد داشت. از دیگر نام‌های شناخته شده‌ای که به عنوان صداپیشه با این پروژه همکاری دارند می‌توان به ست روگن در نقش پومبا، جان کانی در نقش رافیکی و مدس میکلسن در نقش کیروس اشاره کرد.

تاریخ اکران

«موفاسا: شیرشاه» ابتدا قرار بود در 5 جولای 2024 اکران شود اما به دلیل «اعتصاب انجمن بازیگران سینما» (SAG-AFTRA) در سال 2023 این تاریخ لغو، و حالا با تعویقی چند ماهه جدیدترین قسمت فرنچایز «شیرشاه» قرار است در تاریخ 20 دسامبر 2024 (3 آذر 1403) روی پرده‌ی سینماها برود.

4. الیو (Elio)

الیو در تاریخ 13 ژوئن 2025 روی پرده‌ی سینماها خواهد رفت

«الیو سولیس» پسری 11 ساله است که وقتی به طور تصادفی به یک سازمان میان سیاره‌ای به نام «کامیونی‌ورس» (Communiverse) منتقل می‌شود و به اشتباه او را به عنوان سفیر زمین می‌شناسند، سفری حماسی را در فضا آغاز می‌کند. الیو که آمادگی ایفای چنین نقشی را ندارد، باید با موجودات فضایی عجیب و غریب ارتباط برقرار کند و از مجموعه‌ای از آزمایش‌های سخت و طاقت‌فرسا جان سالم به در ببرد. 

یک داستان جذاب درباره‌ی یک فرد معمولی

چه کسی یک داستان جذاب درباره‌ی یک فرد معمولی که به موفقیت‌های بزرگی دست می‌یابد را دوست ندارد؟ به نظر می‌رسد «الیو»، ساخته‌ی آدریان مولینا، آماده است تا به یکی از فیلم‌های بزرگ بعدی پیکسار تبدیل شود. اگرچه این اولین تجربه کارگردانی انفرادی مولیناست، اما او سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی انیمیشن دارد. او پیش از این به عنوان یکی از کارگردان‌های فیلم «کوکو» (Coco) فعالیت داشته و در تیم خلاقیت انیمیشن‌های شگفت‌انگیزی مثل «قرمز شدن» (Turning Red)، «المنتال» (Elemental) و «درون و بیرون 2» (Inside Out) (که اخیرا منتشر شده است) نیز حضور داشته است. یوناس کیبریب، بازیگر جوان و آینده‌دار (با حضور در فیلم‌های «دندان شیرین» (Sweet Tooth) و «اوبی وان کنوبی» (Obi-Wan Knobi)) و آمریکا فررا، بازیگر افسانه‌ای هالیوود (با حضور در فیلم‌های «باربی» (Barbie) و «خواهری از سفر آرزوها» (The Sisterhood of the Pants)) هم صداپیشگی شخصیت‌های این فیلم را بر عهده دارند که تماشای نتیجه‌ی تلاش‌های این ترکیب دوست داشتنی، انتظار برای آن را کمی سخت می‌کند.

تاریخ اکران

این فیلم حماسیِ علمی- تخیلی و ماجراجویانه که روایتی از بلوغ و بزرگ شدن است، در تاریخ 13 ژوئن 2025 (23 خرداد 1404) اکران خواهد شد.

3. زوتوپیا 2 (Zootopia 2)

قسمت جدید زوتوپیا در 26 نوامبر 2025 اکران خواهد شد

«زوتوپیا» از نظر تجاری و انتقادی یکی از بزرگترین موفقیت‌های دیزنی بود و با فروشی بیش از 1 میلیارد دلار در سراسر جهان به یکی از پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ تبدیل شد. بنابراین، جای تعجب نیست که دیزنی به دنبال ادامه‌ی این فرنچایز محبوب و البته پولساز باشد. اگرچه هنوز جزئیات زیادی در مورد قسمت جدید «زوتوپیا» منتشر نشده، اما خلاصه‌ی رسمی داستان حاکی از آن است که جودی هاپس و نیک وایلد بار دیگر برای حل یک پرونده جدید با یکدیگر همکاری خواهند کرد. جیسون بیتمن و جنیفر گودوین نیز قرار است به عنوان صداپیشگان این زوج دوست داشتنی به نقش‌های خود بازگردند.

سرانجام رابطه‌ی جودی و نیک؛ دوستی یا عشق؟

یکی از بزرگترین سوالاتی که طرفداران، به شدت مشتاق دانستن پاسخ آن هستند، این است که آیا جودی و نیک در دنباله‌ی «زوتوپیا» بالاخره صاحب فرزند می‌شوند یا خیر. در حالی که هنوز به این موضوع پرداخته نشده، ریچ مور به عنوان خالق زوتوپیا در مصاحبه‌ای با EW اظهار داشت:

«ما باید به این سوال بپردازیم که رابطه‌ی نیک و جودی چگونه است؟ و قطعا مدل پرداختن به آن عده‌ای را ناامید خواهد کرد. یا این رابطه‌ عاشقانه خواهد بود یا در حد دوستی باقی خواهد ماند. کسانی که طرفدار رابطه‌ی عاشقانه آ‌ن‌ها هستند حسابی هیجان‌زده خواهند شد و کسانی که فقط می‌خواهند آن‌ها دوست یکدیگر باشند خواهند گفت: «چرا آن را به یک داستان عاشقانه تبدیل کردید؟» بنابراین باید خود را برای چنین واکنش‌هایی آماده کنیم».

این اظهارات نشان می‌دهد که سازندگان فیلم از حساسیت موضوع رابطه‌ی جودی و نیک آگاه هستند و می‌دانند که هر تصمیمی بگیرند، می‌تواند بخشی از طرفداران را ناامید کند. با این حال، به نظر می‌رسد آن‌ها مصمم هستند تا داستانی جذاب و متناسب با شخصیت‌ها و دنیای زوتوپیا خلق کنند، حتی اگر این به معنای کنار گذاشتن برخی از انتظارات طرفداران باشد. به هر حال، «زوتوپیا 2» با بازگشت شخصیت‌های محبوب و دنیای رنگارنگ و پرجزئیات خود، نوید یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و سرگرم‌ کننده را به مخاطبان می‌دهد. باید منتظر ماند و دید که این دنباله که در 26 نوامبر 2025 (5 آذر 1404) اکران خواهد شد، چگونه داستان جودی و نیک را پیش می‌برد و چه غافلگیری‌هایی را برای طرفداران در آستین دارد.

2. داستان اسباب‌بازی 5 (Toy Story 5)

داستان اسباب‌بازی 5 در 29 ژوئن 2025 اکران خواهد شد

«داستان اسباب‌بازی 5» قرار است در 19 ژوئن 2026 (29 خرداد 1405) اکران شود و تاکنون جزئیات کمی از آن به رسانه‌ها درز کرده. با این حال، طرفداران می‌توانند نسبت به جدیدترین نسخه‌ی این انیمیشن نوستالژیک امیدوار باشند، چرا که این بار اندرو استنتون، نویسنده و کارگردان یکی از تحسین شده‌ترین انیمیشن‌های پیکسار یعنی «وال-ئی» (Wall-E) ( و همچنین اولین فیلم پیکسار که به مجموعه‌ی معتبر «کرایتریون» (The Criterion Collection)  راه یافته است)، سکان هدایت این پروژه را بر عهده دارد. اما آیا «داستان اسباب‌بازی 5» می‌تواند قله‌های جدیدی را برای این فرنچایز فتح کند؟

ادامه‌ی موفقیت‌ها یا آغاز یک شکست؟

برای قضاوت زود است، اما بازگشت وودی و باز، به خصوص با حضور احتمالی تیم آلن در نقش اصلی به جای کریس ایوانز که در فیلم «لایت‌یر» (Lightyear) سال 2022 صداپیشگی این فضانورد شجاع را بر عهده داشت، نویدبخش یک ماجراجویی جذاب و خاطره‌انگیز دیگر است. طرفداران بی‌صبرانه منتظرند تا ببینند استنتون با ذوق و استعداد خود، چه داستان جدیدی را برای وودی، باز و سایر اسباب‌بازی‌های محبوب خلق خواهد کرد. آیا شاهد بازگشت شخصیت‌های قدیمی خواهیم بود؟ آیا با چالش‌ها و ماجراجویی‌های جدیدی روبرو خواهند شد؟ این‌ها سوالاتی هستند که تنها با گذشت زمان و نزدیک شدن به تاریخ اکران پاسخ داده خواهند شد.

در هر صورت، «داستان اسباب‌بازی 5» با حضور استنتون و بازگشت صداپیشگان اصلی، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک انیمیشن موفق و به یاد ماندنی دارد. طرفداران این فرنچایز می‌توانند به آینده امیدوار باشند و در انتظار یک تجربه‌ی سینمایی دلچسب و سرگرم‌ کننده دو سال به انتظار بنشینند.

1. برنامه‌های هیجان‌انگیز دیزنی و پیکسار برای سال 2026 و فراتر از آن

قسمت دوم انیمیشن موآنا در 27 نوامبر 2024 منتشر خواهد شد

دیزنی و پیکسار فیلم‌هایی را برای اکران در تاریخ‌هایی مشخص کرده‌اند که هنوز عنوانی برای آن‌ها اعلام نشده است. دیزنی قرار است یک پروژه‌ی بدون عنوان را در 25 نوامبر 2026 منتشر کند، اما با توجه به نزدیکی این تاریخ به زمان اکران «زوتوپیا 2»، طرفداران باید تا انتشار جزئیات بیشتر، این تاریخ را با کمی تردید بپذیرند. پیکسار نیز یک فیلم بدون عنوان را برای اکران در تاریخ 6 مارس 2026 در نظر گرفته است.

همچنین در سال 2026 شاهد بازسازی لایو- اکشن دو انیمیشن کلاسیک دیزنی یعنی «گربه‌های اشرافی» (The Aristocats) و «بامبی» (Bambi)، خواهیم بود، هرچند تاریخ‌های دقیق انتشار آن‌ها هنوز تأیید نشده است. سومین فیلم از فرنچایز «یخ‌زده» (Frozen) هم که هنوز عنوانی ندارد نیز باید در سال ۲۰۲۶ منتشر شود. با نگاهی به آینده‌ی دورتر، دیزنی اعلام کرده  که قصد دارد چهارمین قسمت از این فرنچایز را هم بسازد. با این حال، تاریخ آن مشخص نیست و طرفداران احتمالا باید منتظر اکران آن در سال 2027 یا بعد از آن باشند. در انتها تازه‌ترین اثری که طرفداران به زودی می‌توانند از دیزنی تماشا کنند قسمت دوم انیمیشن «موانا 2»ست که در 27 نوامبر 2024 (7 آذز 1403) اکران خواهد شد. بدین ترتیب روزهای پرهیجانی در انتظار علاقه‌مندان به دیزنی و انیمیشن است و قسمت‌های جدید آثار مورد علاقه‌شان تا مدت‌ها می‌تواند آن‌ها را سرگرم نگه دارد.

منبع: movieweb

۱۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×