بهترین زوج‌های فرنچایز دزدان دریایی کاراییب

دزدان دریایی کاراییب (Pirates of the Caribbean) یک مجموعه پرشور و موفق است که ماجراجویی‌های هیجان‌انگیزی را با میزان کافی اکشن، فانتزی و عاشقانه وارد دنیای مدرن می‌کند. فیلم‌های این مجموعه یکی از نمادهای سرگرمی سینمایی قرن 21 به شمار می‌روند. کاپیتان جک اسپارو با نقشه‌های بی‌شرمانه‌، شیوه‌های فریبنده‌ و کمدی فیزیکی عجیب و غریبش، یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینما است. علاوه بر این، مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کاراییب مملو از زوج‌های جذاب و گاهی خنده‌دار است که تعامل بین آن‌ها هم بخش‌های کمدی را شکل می‌دهند و هم تنش دراماتیک را به تصویر می‌کشند. بهترین زوج‌های فیلم‌های دزدان دریایی کاراییب که در ادامه نام بردیم به محبوبیت مداوم این فرنچایز کمک زیادی می‌کنند.

10. ویل ترنر و بوت‌استرپ بیل

will-turner-and-bootstrap-bill

یکی از بخش‌های اصلی دزدان دریایی کاراییب: صندوقچه مرد مرده (Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest) بر بازگشت ویل ترنر (اورلاندو بلوم) به پدرش، بوت‌استرپ بیل ترنر (استلان اسکارسگارد) متمرکز است. بوت‌استریپ بعنوان بخشی از خدمه فلایینگ داچمن (کشتی هلندی سرگردان) کار می‌کند. ویل در ابتدا سوار کشتی می‌شود تا در ازای دادن قطب‌نمای خود به جک آزاد شود، اما به سرعت با پدرش همدستی می‌کند و قول می‌دهد که او را آزاد کند.

با توجه به اینکه بوت‌استرپ در فیلم اول چیزی شبیه به یک شخصیت افسانه‌ای بود، دیدن او نه تنها بر روی پرده، بلکه ارتباط قوی با پسرش کمک کرد تا صندوقچه مرد مرده دنباله‌ای بسیار ارزشمند باشد. ویل بعدا به وعده خود عمل می‌کند، کاپیتان جدید کشتی می‌شود و بوت‌استرپ را آزاد می‌کند. اگرچه پدر در نهایت پیشنهاد سفر با پسرش را رد می‌کند. پیوند بین ویل و بیل به طور غیرمنتظره‌ای شیرین اما پیچیده است و هر دو بازیگر کار قابل تحسینی در به تصویر کشیدن آن انجام می‌دهند.

آیکون فیلم دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
فیلم

دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده

Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest

تماشای فیلم دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده

9. جک اسپارو و هکتور باربوسا

jack-sparrow-and-hector-barbossa

در فیلم‌های زیادی پیش می‌آید که شخصیت‌های قهرمان و شرور روابط جذابی داشته باشند، بخصوص آن‌هایی که گذشته‌ای مانند جک اسپارو و هکتور باربوسا (جفری راش) دارند. گذشته از آن، اینکه اسپارو را یک قهرمان واقعی فیلم بدانیم کمی بحث‌برانگیز است. جک اسپارو با یک کینه‌ی زهرآلود، بعنوان مردی معرفی می‌شود که مصمم است کاپیتان باربوسا را بکشد و کشتی محبوب خود را پس بگیرد.

بدخواهی و کینه‌ی آن‌ها نسبت به یکدیگر واقعا خنده‌دار است، اما شوخ‌طبعی بینشان هرگز وارد جدال تلخی نمی‌شود که بخش زیادی از فیلم اول را شکل می‌دهد. متحد شدن این دو نفر بعنوان دوستان ناخواسته، سرانجام باعث کم‌تر شدن خصومت تلخشان می‌شود، حتی اگر رقابتی همچنان ثابت بماند. درخشش دوستی-دشمنی این زوج تا حد زیادی مسئول تمام سرگرمی در فیلم‌های بعدی این مجموعه، دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) و دزدان دریایی کاراییب: مردگان حکایت نمی‌کنند (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) بود.

آیکون فیلم دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
فیلم

دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

تماشای فیلم دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته

8. جک اسپارو و الیزابت سوان

jack-sparrow-and-elizabeth-swann

یکی از قدرنادیده‌ترین زوج‌های فیلم‌های دزدان دریایی کاراییب، جک اسپارو و الیزابت سوان (کایرا نایتلی) از لحظه ملاقات، رابطه‌ی متلاطمی دارند. تنها چند لحظه پس از نجات الیزابت از غرق شدن، جک چاقویی روی گلویش می‌گذارد و او را تهدید به مرگ می‌کند. در حالی که رفته رفته احترام متقابل بین این دو شکوفا می‌شود، اما خوشبختانه رابطه‌شان چندان تغییری نمی‌کند. این رابطه بدون مشکل نیست.

الیزابت در قسمت صندوقچه مرد مرده جک را در چنگال کراکن (هیولای دریایی) رها می‌کند و وقتی با هم روی جزیره رها می‌شوند، تمام نوشیدنی‌هایش را در آتش می‌ریزد و از بین می‌برد. با این حال، آن‌ها در نهایت از طریق حس مشترک خودخواهی به یکدیگر کمک می‌کنند، مانند زمانی که جک رای نهایی را برای او به عنوان پادشاه دزدان دریایی در دزدان دریایی کاراییب: در پایان جهان (Pirates of the Caribbean: At World’s End) می‌دهد. برخوردهای آن‌ها نقش زیادی در تعریف الیزابت به عنوان شخصیت خودش دارد، به ویژه توانایی او در فریب و پیشی گرفتن از جک.

آیکون فیلم دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان Pirates of the Caribbean: At World's End
فیلم

دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان

Pirates of the Caribbean: At World’s End

تماشای فیلم دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان

7. جیمز نورینگتون و الیزابت سوان

james-norrington-and-elizabeth-swann

در ابتدا، جیمز نورینگتون (جک دونپورت) و الیزابت سوان قرار بود با هم ازدواج کنند، اما این عشق شکست‌خورده بهانه‌ی یکی از بهترین زوج‌های این مجموعه می‌شود. وقتی جک اسپارو وارد بندر رویال می‌شود و پس از آن، خدمه مرده کاپیتان باربوسا الیزابت را می‌دزدند و نورینگتون را به تلاش برای نجات او سوق می‌دهند، زندگی مجلل هر دو شخصیت کاملن از بین می‌رود. در قسمت صندوقچه مرد مرده زمانی که الیزابت دلش با ویل ترنر است رابطه‌ی این زوج حتی بامزه‌تر و تماشایی‌تر می‌شود. صداقت و علاقه باقیمانده بین آن‌ها، یک دینامیک تازه را به این دنباله ارائه می‌دهد که در قسمت اول وجود نداشت. با این حال، وقتی نورینگتون زندگی خود را برای نجات سوان از کشتی داچمن در یکی از غم‌انگیزترین صحنه‌های این مجموعه فدا می‌کند می‌توان مطمئن شد که عشق نورینگتون به الیزابت همچنان باقی است.

6. مورتاگ و مالروی

murtogg-and-mullroy

مورتاگ (گیلز نیو) و مالروی (انگوس بارنت) در فیلم‌های دزدان دریایی یک زوج خنده‌دار، کوچک اما مهم هستند که توانایی منحصربه‌فردی در آوردن لبخند بر لب بینندگان دارند. این دو نگهبان ابله و همیشه در حال بحث و جدل در قسمت نفرین مروارید سیاه به عنوان تفنگداران دریایی سلطنتی که از ناو سلطنتی محافظت می‌کنند، معرفی می‌شوند و زمانی که جک اسپارو سعی می‌کند سوار کشتی شود، با او روبرو می‌شوند.

در حالی که این زوج متاسفانه در قسمت صندوقچه مرد مرده غایب هستند، برای سه فیلم بعدی بازمی‌گردند. در قسمت پایان جهان آن‌ها دوباره توسط جک اسپارو فریب می‌خورند و دوبارهد بحثی خنده‌دار و آتشین بینشان در می‌گیرد. آخرین باری که مخاطبان آن‌ها را می‌بینند در قسمت مردگان حکایت نمی‌کنند است که در نهایت به عنوان بخشی از خدمه جک اسپارو در کشتی مروارید سیاه نشان داده می‌شوند. به عنوان دو شخصیت برجسته کمدی که همچنین برای تخلیه اطلاعات مفید هستند، مورتاگ و مالروی یک زوج شگفت‌انگیز و دو مورد علاقه طرفداران هستند که صرف حضور آن‌ها فیلم‌های دزدان دریایی کاراییب را تماشایی‌تر می‌کند.

5. جک اسپارو و جوشامی گیبز

jack-sparrow-and-joshamee-gibbs

بعنوان یک فریبکار مستعد خیانت، فریب و دروغ آشکار، منطقی است که جک اسپارو دوستان واقعی کمی داشته باشد. شاید تنها دوست واقعی او جشامی گیبز (کوین مک‌نالی) باشد، یک ملوان سابق نیروی دریایی سلطنتی که قبل از شورش در مروارید سیاه بعنوان افسر اول جک خدمت می‌کرد و همچنان حامی ثابت‌قدم و همدست مورد اعتماد او است. گیبز نه تنها وفادارترین متحد اسپارو است، بلکه یک شخصیت محوری در رهبری او نیز است و اغلب خدمه را در صف نگه می‌دارد، حتی زمانی که طرح‌های پراکنده جک بین کسانی که تحت فرمان او خدمت می‌کنند تردید بوجود می‌آورد. این زوج با تجسم شعار افتخار بین دزدان و قانون دزدان دریایی بدنام، همیشه در تلاش‌های خود برای غارت دیگران همراه هستند.

آیکون فیلم دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
فیلم

دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

تماشای فیلم دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه

4. راگتی و پینتل

ragetti-and-pintel

مجموعه‌های اندکی مثل دزدان دریایی کاراییب می‌توان نام برد که چنین فهرست طولانی از شخصیت‌های فرعی به‌یادماندنی و محبوب داشته باشند. راگتی (مکنزی کروک) و پینتل (لی آرنبِرگ) در قسمت نفرین مروارید سیاه بعنوان اعضای خدمه باربوسا، دو دزد دریایی همیشه آماده هستند تا کمی کمدی به فیلم‌ها اضافه کنند. این دریانوردان شخصیت‌های همیشه حاضر در ماجراهای کاپیتان جک اسپارو، ویل ترنر و الیزابت سوان هستند. با وجود تمام بحث‌ها و توهین‌ها، این زوج الگوی دوستی در فیلم‌های دزدان دریایی به شمار می‌روند و میلیون‌ها طرفدار را با کارهای خنده‌دار خود جذب کرده‌اند. این دو از لحظه معرفی، کاملا جدایی‌ناپذیر هستند. این یک تراژدی کوچک اما قابل توجه و نابخشودنی است که این شخصیت‌ها پس از قسمت پایان جهان از این مجموعه حذف شدند.

3. جک اسپارو و ویل ترنر

jack-sparrow-and-will-turner

رابطه بین جک اسپارو و ویل ترنر با دوئل در آهنگری ترنر شروع بدی دارد. بعدا، ترنر جک را از زندان آزاد می‌کند تا برای نجات الیزابت سوان با اکراه از او کمک بگیرد. با خیانت مکرر این دو دریانورد به یکدیگر، برای بینندگان جالب است که در حالی که پیوند آن‌ها قوی‌تر می‌شود، ماهیت توطئه‌چینی این زوج هرگز تغییر نمی‌کند، چیزی که به موفقیت غیرمنتظره نفرین مروارید سیاه در گیشه کمک کرد.

با وجود تمام خیانت‌ها، اسپارو و ویل تمایل عجیبی دارند که دقیقا زمانی که دیگری بیشترین نیاز را دارد ظاهر شوند، چه زمانی که جک به چوبه‌ی اعدام بسته شده است و چه زمانی که جک با چاقو زدن به قلب دیوی جونز (بیل نای) در قسمت پایان جهان مانع مرگ ترنر می‌شود. به همان اندازه که ناکارآمد هستند، اتحاد جک اسپارو و ویل ترنر هسته‌ای جذاب و سرگرم‌کننده برای سه فیلم اول دزدان دریایی کاراییب محسوب می‌شود.

آیکون فیلم دزدان دریایی کاراییب :  مردگان قصه نمی‌گویند Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
فیلم

دزدان دریایی کاراییب : مردگان قصه نمی‌گویند

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales

تماشای فیلم دزدان دریایی کاراییب : مردگان قصه نمی‌گویند

2. ویل ترنر و الیزابت سوان

will-turner-and-elizabeth-swann

با وجود تمام جذابیت‌های فانتزی تاریک و نمایش ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز، دزدان دریایی کاراییب در نهایت قلب تپنده خود را در عشق بین ویل ترنر و الیزابت سوان پیدا می‌کند. سوان دختر یک فرماندار است و ترنر شاگرد یتیم یک آهنگر. بنابراین، در ابتدا به نظر می‌رسد که احساسات مشترک آن‌ها هرگز به نتیجه نخواهد رسید. وضعیت آن‌ها زمانی تغییر می‌کند که خدمه کاپیتان باربوسا بندر رویال را به هم می‌ریزند و الیزابت را می‌دزدند و ترنر را به جستجوی جسورانه‌ای برای نجات او سوق می‌دهند.

فداکاری آن‌ها در برابر یکدیگر در طول فیلم اول به وضوح نشان داده می‌شود، بنابراین زمانی که آن‌ها می‌توانند زمان بیشتری را با هم در قسمت صندوقچه مرد مرده سپری کنند، صحنه‌های عاشقانه آن‌ها ارزشمند می‌شود. در نهایت با ازدواج در وسط یک نبرد در قسمت پایان جهان داستان عاشقانه ویل و الیزابت قلب تپنده سه‌گانه اصلی است. بازگشت آن‌ها در پایان قسمت مردگان حکایت نمی‌کنند با شکسته شدن نفرین ویل، یک نتیجه کاملا ارزشمند برای این مجموعه ارائه می‌دهد.

1. جک اسپارو و مروارید سیاه

jack-sparrow-and-the-black-pearl

هان سولو فالکون هزاره را دارد، جیمز باند آستون مارتین خود را و کاپیتان جک اسپارو مروارید سیاه را. اگرچه غیرمعمول است، اما هیچ زوجی در مجموعه دزدان دریایی مانند جک و کشتی محبوبش وجود ندارد؛ کشتی‌ای که او باید برای بازیابی و ماندن در کنترل آن بجنگد زیرا با دزدان دریایی دیگری که می‌خواهند آن را به پایین اقیانوس برسانند، درگیر می‌شود. بنابراین، شاید چندان عجیب نباشد که اسپارو احساسات، عشق و وفاداری بیشتری به مروارید سیاه نسبت به بیشتر شخصیت‌های دیگر این مجموعه نشان می‌دهد. مانند بسیاری از مشهورترین وسایل نقلیه در تاریخ سینما، مروارید سیاه خود دارای شخصیت متمایزی است. در حالی که جک بارها کشتی را پس می‌گیرد و چندین بار در طول پنج فیلم آن را از دست می‌دهد، پیروزی دیگر در پایان مردگان حکایت نمی‌کنند زمانی است که جک اسپارو به عنوان کاپیتان کشتی محبوب خود به سمت غروب خورشید می‌رود.

منبع: collider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×