رزولوشن پلی استیشن 5 پرو نسبت به حالت پایه 50 درصد بیش‌تر است

پلی استیشن 5 پرو قادر است نسبت به مدل پایه 50 درصد رزولوشن بالاتر ارائه دهد و آثار مختلف را در این حالت به صورت 60 فریم بر ثانیه اجرا کند. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

کنسول PS5 Pro برای ماه‌ها یکی از بحث‌های اصلی در محول گیمرها بود و اخیرا پلی استیشن عرضه این دستگاه را تایید کرد. به دنبال معرفی این محصول در هفته گذشته، توجهات فراوانی معطوف این کنسول شد و افراد به صحبت درباره نکات مثبت و منفی آن پرداختند.

فارغ از بحث قیمت پلی استیشن 5 پرو که خود یک مقاله مجزا می‌طلبد، طرفداران اصلا تحت تاثیر نمایش این کنسول هم قرار نگرفتند. در واقع طی معرفی این محصول چیز خاصی درباره قابلیت‌ها و توانایی‌های آن به نمایش گذاشته نشد و همین امر هم باعث رنجیده خاطر شدن گیمرها شد. هرچند اخیرا اطلاعاتی به بیرون درز کرده که بر اساس آن می‌توانیم تطابق محصول با سطح انتظارات‌مان را بسنجیم. طبق این خبرها به نظر می‌رسد کنسول PS5 Pro می‌تواند بازی‌ها را به صورت 60 فریم بر ثانیه در رزولوشن 1600p-2160p به اجرا درآورد.

برخی به سونی این انتقاد را وارد کرده‌اند که عرضه کنسول میان‌رده پلی استیشن یک اقدام غیرضروری بوده است. هرچند اطلاعات لو رفته جدید نشان می‌دهد که بر اساس نتایج واقعی می‌توان گفت کنسول جدید می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

جزئیات جدید را Moore’s Law is Dead منتشر کرده است. این منبع پیش‌تر به خاطر به اشتراک گذاشتن اطلاعات گوناگون درباره پلی استیشن 5 پرو حسابی توانسته موثق بودن خود را ثابت کند.

او اجرای یک بازی را برای نمونه روی مدل پایه پلی استیشن و کنسول میان‌نسلی سونی مقایسه می‌کند تا تفاوت‌های مهم این دو را مورد تاکید قرار دهد. برای شروع مدل پایه از نظر رزولوشن پویا به 1080p-1600p محدود است.

آیکون برنامه PS Remote Play

PS Remote Play

حجم:۱۶.۱ مگابایت

دانلود برنامه ریموت پلی

پلی استیشن 5 پرو می‌تواند بدون استفاده از تکنولوژی Upscaling بازی‌ها را به صورت 4K و 60 فریم بر ثانیه اجرا کند

در این رزولوشن اگر تنظیمات گرافیکی بازی ترکیبی از حالت Medium و High باشد، نرخ فریم به صورت ناپایدار بین 45 تا 60 فریم بر ثانیه در تغییر خواهد بود. اما پلی استیشن 5 پرو از نظر رزولوشن حالا 50 درصد بهتر شده و همان بازی را می‌توان با رزولوشن پویای بین 1600p و 2160p تجربه کرد.

این در حالتی است که می‌توان همه‌ی تنظیمات گرافیکی را روی بالاترین حالت قرار داد و با این وجود هم نرخ فریم روی 60FPS پایدار خواهد بود. با این حال ممکن است تمام بازی‌ها روی کنسول PS5 Pro قادر به ارائه چنین تجربه‌ای نباشند. اما به هر حال این خبر می‌تواند تا حدی به طرفداران بگوید که باید انتظار چه چیزی را داشته باشند.

این نکته مهم هم باید در نظر گرفته شود که قابلیت کلیدی جدید پلی استیشن یعنی PSSR upscaling برای رسیدن به نتایج مذکور مورد استفاده قرار نگرفته بود.

در جای دیگر هم جان لینمن از Digital Foundry نظرش را درباره تجربه بازی Fantasy 7 Rebirth روی پلی استیشن 5 پرو به اشتراک گذاشت. او اظهار کرد که این کنسول عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و نسبت به مدل پایه تفاوت چشم‌گیری دارد.

برای نتیجه‌گیری نهایی هنوز باید منتظر تست‌های بیش‌تر باشیم. علی‌رغم عدم ارائه جزئیات کافی در زمان معرفی کنسول PS5 Pro، اطلاعات لو رفته جدید تا حدی ما را با قابلیت‌های این محصول آشنا می‌کند. این کنسول قرار در ماه نوامبر روانه بازار شود و در نتیجه طرفداران باید منتظر باشند که به زودی خبرهای بیش‌تری درباره این دستگاه به اشتراک گذاشته شود.

این بود خبر اجرای بازی‌ها به صورت 4K و 60 فریم بر ثانیه روی پلی استیشن 5 پرو بدون استفاده از تکنولوژی Upscaling. نظر شما درباره کنسول جدید سونی چیست؟ دوست دارید در نسل بعدی شاهد چه تغییراتی باشید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Tech4Gamers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×