10 لحظه مد برتر در فصل چهارم امیلی در پاریس

ادای‌دین به آدری هپبورن ساده و زیبا

امیلی در پاریس به‌عنوان یک سریال تلویزیونی که داستانش در پایتخت مد جهان یعنی پاریس می‌گذرد، به‌دلیل انتخاب لباس‌های منحصر‌به‌فرد و شیک برای شخصیت‌هایش، شناخته می‌شود. در دنیای نمایش، لباس یکی از مهمترین عناصر شخصیت‌پردازی است، که ویژگی‌های یک شخصیت و حتی فضا را به مخاطب منتقل می‌کند. لباس‌ها به بیان حالات، دستاوردها و چالش‌هایی که یک شخصیت در طول یک فصل تجربه می‌کند و توسعه آن‌ها در طول یک سریال کمک می‌کند. طراح صحنه‌ولباس سریال امیلی در پاریس هنرمندی به‌نام، مریلین فیتوسی است. این هنرمند برای امیلی در پاریس 4 از مد کلاسیک و مجموعه‌های غیرمتعارف استفاده کرده‌است. در فصل 4 سریال امیلی در پاریس، فیتوسی تعدادی از هیجان‌انگیزترین لباس‌های شخصیت‌های اصلی سریال را تا کنون خلق کرده‌است. قهرمان اصلی، امیلی کوپر با بازی لیلی کالینز، و بهترین دوستش، میندی چن با بازی اشلی پارک، اغلب سبک‌های جسورانه و عجیب‌وغریب دارند. به‌طور خاص، سبک لباس پوشیدن امیلی در فصل 4، بیانگر غرق شدن او در فرهنگ فرانسوی و بلوغ او در حرفه‌اش است. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا تعدادی از بهترین لباس‌های فصل 4 امیلی در پاریس آورده شده‌است.

10. رامپر سبز امیلی در قسمت اول

رامپر سبز امیلی در قسمت اول

در نیمه اول قسمت اول فصل چهارم سریال امیلی در پاریس، امیلی یک رامپر گلدار سبز رنگ به همراه یک ژاکت کش‌باف پشمی صورتی پوشیده و استایل خود را با شروع فصل به نمایش می‌گذارد. او ظاهر خود را با یک کیف سبز رنگ و کفش‌های پاشنه‌دار سفید و توری تکمیل کرده‌است. بافت‌ها و سبک قرار گرفتن این لباس روی تن امیلی، نسبت به سایر لباس‌های او در این فصل شیک‌تر است، اما ترکیب سبز و صورتی با استایل جسورانه همیشگی او مطابقت دارد. این لباس خبر از شروعی تازه برای یک فصل جدید از سریال می‌دهد. این لباس برای چندین موقعیت مناسب است، چه او در بیرون از کافه با میندی زیبا و خوش‌پوش نشسته‌باشد، چه زمانی که ایده‌های درخشان خود را در محل کار مطرح می‌کند یا با اتفاقات عشقی ناخوشایند فصل گذشته با گابریل روبرو می‌شود. این لباس شروعی روشن و تازه برای فصلی است که در آن، استایل به سطحی بالاتر ارتقا پیدا می‌کند. با پیشرفت فصل، سبک لباس پوشیدن امیلی با پیشرفت در حرفه‌اش پیچیده‌تر می‌شود. این لباس با ارج نهادن به تمایل امیلی به سمت ترکیب رنگ‌های روشن با تضاد الگوی کمتر نسبت به برخی از لباس‌های او در فصل‌های قبل، شروع این تغییر را نشان می‌دهد.

9. کت‌وشلوار جولین در جشن بالماسکه

کت‌وشلوار جولین در جشن بالماسکه

مد مردانه امیلی در پاریس بیشتر کلاسیک و ساده است، اما جولین یک استثنا محسوب می‌شود. جولین در این فصل پس از جدایی کوتاه از شرکت سیلوی، دوباره به همانجا برگشته‌است. در این فصل سبک لباس پوشیدن جولین همچنان جسورانه و درعین‌حال همراه با خوش‌سلیقگی تمام است. در مراسم بالماسکه در قسمت سوم این فصل از سریال، جولین یک کت‌وشلوار کالربلاکینگ پوشیده‌ که مثل همیشه بسیار برجسته است، حتی در حالیکه ماسک زده‌است. این کت‌وشلوار از رنگ‌های نزدیک به سیاه و سفید تشکیل شده‌است. او یک سنجاق سینه گلدار را به جای کراوات استفاده کرده‌است، که از جزییاتی ظریف اما مهم تشکیل شده‌است تا شخصیت او بدرخشد. جولین با این کت‌وشلوار و کراوات، استایل مردانه را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد، فقط حیف که مدت زمان نمایش این لباس در تن جولین روی صحنه بسیار کم است. علیرغم عدم‌توجه شخصیت‌ها به لباس‌های یکدیگر، این لباس‌ها سزاوار جایگاهی در این لیست هستند تا به‌اندازه کافی مورد قدردانی قرار گیرند. به‌نظر می‌رسد لباس رسمی مردانه فضایی برای خلاقیت ندارد، اما جولین خلاف این باور را در هر قسمت از سریال ثابت می‌کند.

8. پیراهن سیلوی در رم

در پایان فصل، سیلوی با عجله به رم می‌رود تا حضور موراتوری را به‌عنوان مشتری تضمین کند. با این‌حال، او به یک دفتر موقت در رم نیاز دارد تا مارچلو و آنتونیا موراتوری را متقاعد کند، که این معامله را قبول کنند. او درحالیکه یک لباس نیم‌تنه هالتر خیره‌کننده که فریاد می‌زند نشان ایتالیا است پوشیده است، دوستش جورجی باربیری را متقاعد می‌کند که به او اجازه دهد از دفترش استفاده کند. الگوهای روی لباس‌ سیلوی در این قسمت شبیه طرح‌های معماری و موزاییک‌های ایتالیایی است. او لباس خود را با یک کیف چرمی قهوه‌ای و یک گردنبند هلالی شکل بزرگ ست کرده‌است، که همگی او را بسیار زیباتر نشان می‌دهد. سبک لباس پوشیدن سیلوی در همه قسمت‌ها مخصوص به خود و در عین‌حال سرشار از خوش‌سلیقگی و مجلل است. باوجود اینکه بینندگان اغلب او را با لباس‌های خنثی می‌بینند، به‌خصوص لباس‌هایی که برای دفتر محل کار یا مراسمات می‌پوشد، این یکی از جذاب‌ترین لباس‌های او در این فصل از سریال امیلی در پاریس است. این لباس نشان‌دهنده جنبه آرام‌تر و بی‌حاشیه‌تری از سیلوی است، که او اکنون می‌تواند اتخاذ کند تا شرکت او رقبایش را شکست داده و به سمت گسترش جغرافیایی پیش رود. علاوه‌بر این، عشق دوباره او به همسرش، لورن، بینندگان را با جنبه ملایم‌تر  شخصیت سیلوی آشنا می‌کند. لباس سیلوی در فصل چهارم امیلی در پاریس و در این قسمت به‌خصوص به شما این باور را می‌دهد که او واقعا در تعطیلات در رم است و نه مشغول به کار. این لباس دیگری است که به‌طور خلاصه نمایش داده‌شده، اما شایسته برجستگی بیشتری است.

7. جفت‌ لباس‌های تک‌رنگ میندی و امیلی

جفت‌ لباس‌های تک‌رنگ میندی و امیلی

امیلی و بهترین دوستش میندی نمادین‌ترین جفت‌ مد در تلویزیون هستند، که اغلب لباس‌ها را هماهنگ می‌کنند و عناصر سبک جسورانه خود را به اشتراک می‌گذارند. در ابتدای قسمت دوم فصل چهارم امیلی در پاریس، امیلی و میندی با لباس‌های تک رنگ از آپارتمان خود بیرون می‌آیند. میندی یک لباس ارغوانی با کمربند پوشیده‌است، درحالیکه امیلی کت زرد کم‌رنگی با بلوزی به همان رنگ به تن دارد. با وجود هماهنگی لباس‌ها، جزییات هر لباس، سلیقه و شخصیت امیلی و میندی را برجسته می‌کند، مانند اکسسوری‌های براق میندی و بلوز امیلی. در کنار پوشیدن رنگ‌های مکمل، لباس‌های تک‌رنگ روشن آن‌ها، استایل‌های جذابشان را بهتر می‌کند. در پایان قسمت هفتم سریال، این دو نفر به یکباره لباس‌های چرمی صورتی تند، براق، شیک و بسیار مد روز می‌پوشند. لباس‌های امیلی و میندی در امیلی در پاریس 4 بیشتر از همیشه با هم هماهنگ است. درحقیقت امیلی و میندی یک جفت جدایی‌ناپذیر هستند. امیلی در پاریس عمدا از مد برای بیان جنبه‌های خاصی از شخصیت خود استفاده می‌کند، بدون اینکه مجبور باشد آن را با صدای بلند بیان کند. در این مورد، امیلی در پاریس از مد برای تاکید بر پویایی بین دو نفر استفاده می‌کند. عکس‌های امیلی و میندی در کنار هم بر استحکام دوستی آنها و اشتیاق مشترک آنها به مد تاکید می‌کند. با هر سختی که یکی از آنها در طول فصل با آن روبرو می‌شود، دیگری آنجاست تا به دوستش کمک کند. حمایت متقابل آنها در طول فصل 4 امیلی در پاریس ضروری است، به‌خصوص جاییکه هر دو با انتخاب‌های سختی در زندگی عاشقانه و حرفه خود روبرو می‌شوند.

6. لباس میندی در صحنه اجرای موسیقی در خیابان‌های رم

لباس میندی در صحنه اجرای موسیقی در خیابان‌های رم

سبک میندی در لباس پوشیدن اگر بهتر از امیلی نباشد، به‌همان اندازه جسورانه است. در پایان فصل، میندی به‌طور خودجوش آهنگی را در خیابان‌های رم اجرا می‌کند، که لباس صورتی پررنگ و پر از برش با یک شال هماهنگ پوشیده‌است. لباسی عالی برای اینکه در صحنه اجرای موسیقی بدرخشد، لباسی وفادار به خودش، و شوروشوقی که او را به یکی از بهترین شخصیت‌های سریال تبدیل می‌کند. بخشی از درگیری‌های میندی در این فصل این است که علیرغم تلاش های نیکلاس برای دلپذیرتر کردن او در منظر عمومی، به خودش وفادار بماند. در قسمت اول فصل چهار امیلی در پاریس، نیکلاس یک لباس صورتی ساده و حباب‌دار به او هدیه می‌دهد، تا در مراسمی که خانواده‌اش حضور دارد، بپوشد. اما او متوجه می‌شود که این لباس هدیه نبوده ودرحقیقت راهی بوده تا اطمینان حاصل شود که او در مقابل پدر نیکلاس لباس مناسبی به تن داشته‌باشد. او زمانیکه در طول فصل به درک درستی از رابطه و اهداف شغلی خود دست پیدا می‌کند، صورتی گرم‌تر می‌پوشد. این تغییر، نمادی از وفادار ماندن میندی به عقاید و علایقش است، علیرغم هر گونه فشاری که ممکن است تحمل کند.

5. لباس امیلی در جشن بالماسکه

لباس امیلی در جشن بالماسکه

لباس امیلی در فصل چهارم امیلی در پاریس و در قسمت 3، یک لباس مجلسی راه‌راه سیاه و سفید است که با نقاب بالماسکه تکمیل شده‌است. این لباس همراه با کلاه لبه‌دار بسیار زیبا و ماسک توری مشکی، در میان تمام مدهای این فصل متمایز است. در تضاد با این لباس راه‌راه تنگ و چسبان، لباس او با یک دامن پفی مجزا به سبک دهه 1800 که به‌طور جسورانه‌ای میان سبک‌های قدیمی و مدرن قرار دارد، دورتادورش را گرفته‌است. این لباس از لباس و کلاه سیاه و سفید آدری هپبورن در بانوی زیبای من الهام گرفته شده‌است. امیلی در این فصل اغلب راه‌راه می‌پوشد، که نماد برخی از تصمیمات سختی است که او باید در رابطه با زندگی عاشقانه و حرفه‌ای خود بگیرد. به همین مناسبت، الفی و گابریل بر سر عشق او در رونمایی از عطر دلشکسته به رقابت می‌پردازند. این لباس در فهرست یکی از به‌یادماندنی‌ترین و غیرمتعارف‌ترین لباس‌های فصل قرار می‌گیرد، که به‌طور منحصربه‌فردی به مد لباس رقص نزدیک می‌شود و در عین‌حال ادای احترام به برخی از نمادین‌ترین اتفاقات تاریخ مد است.

4. زمستان فرانسوی

زمستان فرانسوی

در قسمت ششم فصل چهارم سریال امیلی در پاریس، شب کریسمس است و امیلی پس از لغو پروازش به شیکاگو، خود را در فرودگاه سرگردان می‌بیند و برای کریسمس به خانه والدین کمیل دعوت می‌شود. او در یکی از نمادین‌ترین لباس‌های فصل خود، یک کت خز قهوه‌ای بزرگ می‌پوشد، که آن را با شال قرمز، چکمه‌های بلند و یک کلاه مشکی ست می‌کند. در همین حال، کمیل و خانواده‌اش ترکیبی از لباس‌های بیرونی خزدار دارند، که می‌تواند به‌عنوان منبع الهام‌بخشی برای شیک و گرم ماندن در زمستان در فرانسه باشد.

در همین قسمت، امیلی با لباسی که از آدری هپبورن در فیلم معما الهام گرفته شده‌است، به اسکی می‌رود. حتی عینک آفتابی که او در این صحنه دارد، همان عینک آفتابی است که آدری هپبورن در معما می‌پوشد. لباس‌های این قسمت ثابت می‌کنند که استایل خوب حتی در سرمای زمستان هم قابل‌دستیابی است و خز بخش ثابت همه آنها است. این اولین قسمت کریسمسی این سریال تاکنون است، بنابراین یکی از معدود دفعاتی است که شخصیت‌ها لباس زمستانی به تن می‌کنند. تغییر در محیط و لباس نشان‌دهنده تغییر بزرگ در زندگی عاشقانه امیلی در این قسمت است. امیلی که نمی‌تواند طبق برنامه‌ریزی به شیکاگو برود، احساس می‌کند که مهمان ناخواسته‌ای در خانه خانواده کمیل است و واکنش خانواده به پلیور کریسمسی زشتی که امیلی زیر کتش پوشیده‌است، بر این موضوع تاکید می‌کند. علیرغم اینکه امیلی در این فصل با همتایان فرانسوی خود هماهنگی بیشتری دارد، لحظاتی مانند این یادآوری می‌کنند که او هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری درباره فرانسه دارد.

3. صبحانه در پاریس

در پایان قسمت هشتم فصل چهارم امیلی در پاریس، امیلی با یک لباس مشکی، اسکارف و دستکش‌های بلند به مهمانی می‌رود. در کنار موهای آرایش‌شده امیلی، لباس او فریاد می‌زند که از فیلم صبحانه در تیفانی الهام گرفته‌است. به درستی، او این لباس را در لحظه‌ای مهم در مثلث عشقی جدیدش با گابریل و مارچلو می‌پوشد، زمانیکه هر دوی این مردها را ملاقات می‌کند. امیلی درواقع مجبور است آدری هپبورن را در این فصل، با اشاره به صبحانه در تیفانی، تعطیلات رومی، بانوی زیبای من، و معما به پایان برساند. این یکی از بهترین لحظات مد فصل چهار امیلی در پاریس است، نه‌تنها به دلیل اشاراتش به سینمای کلاسیک، بلکه به دلیل اهمیت آن برای توسعه شخصیت امیلی. در فصل 4، امیلی بیشتر به سبک‌های قدیمی متمایل است. ظاهر امیلی در این فصل نمونه‌ای عالی از این جمله است که زیبایی در سادگی است. لباس‌های او در این فصل به بلوغ می‌رسند، زیرا او بیشتر با فرهنگ پاریس ادغام و با احتمالات مختلف برای آینده‌اش روبرو می‌شود.

آیکون فیلم نقطه کور The Blind Side
فیلم

نقطه کور

The Blind Side

تماشای فیلم نقطه کور

2. بازگشت کمیل

بازگشت کمیل

پس از اینکه امیلی کمیل را به پاریس برمی‌گرداند، کمیل با گابریل زندگی می‌کند، که باعث ناراحتی امیلی می‌شود. در قسمت سوم، کمیل با دامن و ژاکت مشکی با روبان‌های توری سفید دیده می‌شود. او لباس‌هایش را با جوراب‌های بلند مشکی و کفش‌هایی با پاشنه‌های درشت ست می‌کند. با وجود داشتن یک پالت رنگی ساده، جزئیات توری منحصر‌به‌فرد، این ترکیب را به یکی از بهترین لباس‌های فصل تبدیل کرده‌است. این لباس مدرن ادای‌احترام به لباس‌های قدیمی است. کمیل اغلب از ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید و سبک‌های کلاسیک فرانسوی استفاده می‌کند و این لباس را برای شخصیت او مناسب می‌کند. در کنار امیلی در لباس ورزشی درخشانش، تفاوت بین این دو شخصیت از طریق لباس پوشیدنشان آشکار می‌شود. مهم نیست که بینندگان طرفدار چه کسی هستند، سبک خاص کمیل ارزش گنجاندن در لیست را دارد.

1. امیلی در رم

امیلی در رم

بدون‌شک لیلی کالینز شباهت عجیبی به آدری هپبورن دارد، بنابراین سفر امیلی به رم فرصتی عالی برای سر زدن به شخصیت هپبورن در تعطیلات رومی است. در پایان فصل، امیلی با لباسی مدرن و الهام‌گرفته از لباس نمادین پرنسس آنا در فیلم دیده می‌شود. او یک پیراهن کوتاه سفید، یک دستمال گردن سفید و آبی و یک دامن بلند مدرن پوشیده‌است. این لباس یک برداشت مدرن و جذاب از لباس اصلی است، در حالیکه همچنان به عناصر اساسی خود وفادار است. اشاره به فیلم تعطیلات رومی حس تازه کشف‌شده امیلی از ماجراجویی و عاشقانه در خارج از پاریس را برجسته می‌کند. امیلی با وجود لباس پرنسس آنا، خود را در موقعیت جو بردلی در نبردی برای جدا کردن زندگی عاشقانه‌اش از حرفه‌اش می‌یابد، مبارزه‌ای مداوم برای او در طول سریال. پایان فصل بینندگان را مشتاق برای تماشای فصل پنجم می‌کند. می‌توان انتظار داشت که در فصل پنجم امیلی در پاریس هم، مد به اندازه لباس‌های شگفت انگیز فصل 4 چشمگیر باشد.

منبع: movieweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×