بررسی pubg موبایل – نگاهی تخصصی به بازی

آتش بازی در میدان نبرد

چند سال پیش بیشتر ما درگیر بازی های داستان محور بودیم و خیلی بازی های مولتی پلیر فراگیر نشده بودند، فراگیر شدن اینترنت و تولید بیشتر بازی های فری تو پلی باعث شد که سبک های جدیدی در دنیای ویدیو گیم شکل بگیرند، بتل رویال یکی از این سبک ها بود و در حال حاضر از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است، پابجی موبایل برای اولین بار در سال 2017 به شکل رسمی منتشر شد اما از همان روزهایی که در دسترسی زود هنگام قرار داشت، نوید یک بازی موفق را میداد.

نقد و بررسی بازی پابجی موبایل

هسته و مفهوم بازی های بتل رویال بسیار ساده هستند، شما معمولا به همراه تعداد دیگری از بازیکنان به وسیله چتر یا هر نوع وسیله دیگری در یک جزیره بزرگ فرود خواهید آمد و باید با دست خالی به مبارزه دیگران بروید، این سادگی باعث شده که بازیکنان زیادی به تجربه بازی هایی مانند کالاف دیوتی موبایل ترغیب شوند، اما آیا این عناوین ارزش تجربه کردن را دارند؟

گیمپلی

نسخه موبایل این بازی تمام تجربه های ممکن در رایانه های شخصی را برای شما ایجاد میکند، هیچ تفاوتی اساسی در این بازی وجود ندارد.

این عنوان از زمانی که در دسترسی زود هنگام قرار داشت، یک تجربه منحصر به فرد از بتل رویال را ارائه می کرد، بازی سلاح ها و جنگ افزارهای متنوعی دارد که هر آپدیت به روز شده اند و محتویات جدیدی به آن ها اضافه شده است.

تمام عناوین موجود پابجی بر روی موبایل، از جمله پابجی کره، همگی به شکل رایگان در دسترس هستند و شما نیاز ندارید هزینه ای انجام دهید، تمام اسکین ها و صندوقچه هایی که روی کامپیوترهای شخصی وجود دارد، در اینجا هم حضور دارند، شما میتوانید برای ورود به بازی راه های مختلفی وجود دارد اما اگر میخواهید این بازی را دانلود کنید بهتر است ابتدا از گوشی هایی که پابجی را اجرا میکنند مطلع شوید، و سپس بازی را نصب کنید.

برای تجربه بازی میتوانید به صورت میهمان، فیس بوک و یا اکانت قدیمی خودتان وارد بازی شوید، جوایز روزانه و سایر سیستم های امتیاز دهی بازی شبیه به کامپیوتر های شخصی هستند و تفاوتی ندارند، شما در ابتدا بدون لباس شروع می کنید اما خیلی طول نمی کشد که بتوانید یک لباس بدست آورید.

بعد از چندساعت تجربه اولیه متوجه شدم که بازی را باید به شکل دیگری تجربه کرد و نباید خیلی از حرکات سریعی که در کامپیوتر از آن استفاده می کردیم تقلید کنیم، یادگیری نقشه ها و مخفی کاری به شما کمک میکند که از درگیری ها جان سالم به در ببرید.

به نظر میرسد که در سطوح پایین بازی، شما با ربات ها مبارزه می کنید، این موضوع را شرکت سازنده تایید و یا رد نکرده است، اما با توجه به نحوه تیراندازی بازیکنان مقابل میشود به خوبی از این موضوع اطمینان حاصل کرد.

با اینکه بازی رایگان و بر اساس پرداخت های درون برنامه ای است، اما شما هرگز مجبور نمیشوید که چیزی خریداری کنید، و اگر چیزی هم بخرید برتری های ظاهری نسبت به دیگر بازیکنان دارید و گیمپلی کاملا عادلانه خواهد بود.

کنترل بازی های شوتر روی صفحات لمسی یکی از چالش هایی بوده که تنسنت سعی کرده با آن کنار بیاید و تا حدی زیادی آن را رفع کند، اما ماهیت این بازی ها همچنان به شما اجازه نمیدهند که کنترل دقیقی در بازی داشته باشید، مگر اینکه یک کنترلر به گوشی موبایل خود وصل کنید و یا ساعت های زیادی تمرین کنید.

با اینکه این عنوان عملکرد بسیار بهتری از بازی های دیگر موبایلی دارد اما هنوز جای فوق العاده نیست؛ برای اینکه بتوانید در بازی درست تیراندازی کنید به آموزش بازی پابجی موبایل نیاز دارید، این آموزش به شما کمک میکند که کنترل بازی را مطابق حرکات و سلیقه خودتان شخصی سازی کنید.

برای اینکه نقص های حرکتی بازی جبران شود، برخی از فعالیت های بازی مانند برداشتن سلاح و مهمات یا دویدن، به صورت خودکار انجام می شوند و دکمه هایی روی صفحه برای این کار طراحی شده اند، این دکمه ها کار را نسبتا آسان تر میکنند و باعث میشوند که شما بتوانید روی تنظیمات بازی پابجی مانور دهید.

گرافیک و صداگذاری

همین چند سال پیش اگر یکی به شما میگفت میتوانید بازی های ایکس باکس یا کامپیوتر را روی موبایل تجربه کنید، فکر میکردید آن فرد دیوانه است و خیلی حرف هایش قابل اتکا نیست، اما بازی های زیادی هستند که این معادله را برهم زده اند و این دیگر یک رویای دور از ذهن نیست، شما اگر به مقایسه کالاف دیوتی موبایل و پابجی موبایل بنشینید، متوجه میشوید که این بازی ها از نظرگرافیکی بسیار واقع گرایانه عمل میکنند.

افکت های صوتی بازی در یک سطح قابل قبول قرار دارند و در کنار مدل های با کیفیت بازی تلاش میکنند که یک عنوان زیبا را برای شما به تصویر بکشند، تمام ویژگی های بصری بازی به گونه ای طراحی شده اند که نسبت به نسخه های کامپیوتری هیچ ضعفی ندارند.

همه نسخه های بازی به یک سرور وصل میشوند؟

همه این بازی ها به سرور اصلی متصل میشوند، در تمامی زیرشاخه های پابجی شما میتوانید با دوستانتان بازی کنید.

چطور مشکل لگ را برطرف کنیم؟

این مشکل بخاطر سخت افزار نامناسب و یا اینترنت شما رخ میدهد، سعی کنید این دو موضوع را حل کنید.

پابجی موبایل را چطور نصب کنیم؟

برای اینکه بتوانید به راحتی این بازی را به همراه دیتای اضافه اش نصب کنید، در ابتدا نیاز دارید که نرم افزار مایکت را نصب کنید، سپس نام بازی را جست و جو کنید.

بازی پابجی موبایل عملکرد فوق العاده ای روی گوشی های اندروید دارد و با توجه به اینکه در یک پلتفرم محدود منتشر شده، اما توانسته تمام مشکلات را پشت سربگذارد و به یکی از برترین بازی های موبایل چند سال اخیر تبدیل شود، این بازی یک دستاورد فنی بزرگ برای اندروید و تنسنت محسوب میشود و همچنان در حال یکه تازی در دنیای بتل رویال است، به نظر شما آینده این عنوان به چه شکل رقم میخورد؟ نظرات خودتان را برای ما ارسال کنید.

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×