کارگردان بایوشاک: بازی ترسناک کنسل شده ما، بهترین اثری است که نتوانستیم بسازیمش

کارگردان بازی بایوشاک اخیرا اظهار کرده که بازی Division 9 که در سبک شوتر و ترس و بقا و کوآپ بود و تولیدش متوقف شده، بهترین اثری‌ست که موفق به ساخت‌اش نشده است. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

کن لوین، کارگردان سابق بازی بایوشاک، از یک بازی کنسل شده به عنوان بهترین اثری که هرگز موفق به ساخت‌اش نشده، یاد کرده است.

هفته گذشته حساب کاربری Obscure Game Aesthetics در پلتفرم X تصاویری از بازی Division 9 را به اشتراک گذاشت؛ اثری که توسط استودیو Irrational که سازنده بایوشاک است، در دست ساخت بود، اما در نهایت فرآیند تولید آن متوقف شد. لوین حالا به این تصاویر منتشر شده واکنش نشان داده است. او در توصیف بازی Division 9 نوشت: «بهترین اثری که هرگز نتوانستیم بسازیم».

اگر این اولین باری است که نام بازی Division 9 را می‌شنوید، کسی نمی‌تواند به شما خرده بگیرد. چرا که بحث بر سر ساخت این اثر به سال‌ها قبل برمی‌گردد. این بازی در حدود سال 2005 بود که توسط استودیوی خالق بازی SWAT 4 در دست توسعه قرار داشت. این اثر زامبی‌محور قرار بود در جهانی پساآخرالزمانی جریان داشته باشد. گیمرها در بازی Division 9 باید تلاش می‌کردند با همکاری یکدیگر دست به جمع‌آوری منابع بزنند و یک پایگاه بسازند و بازمانده‌ها را نجات دهند.

کارگردان بازی بایوشاک: بازی کوآپ ترسناک و شوتر کنسل شده ما بهترین اثری است که نساخته‌ایم

همان‌طور که Obscure Horror Aesthetics اشاره می‌کند، بازی Division 9 شباهت‌های زیادی به بازی Left 4 Dead داشت. با این که این اثر سال‌ها قبل ایده‌اش مطرح شده بود، اما حالا چیزی شبیه به آن را می‌توانید در شوتر کلاسیک مدرن ولو ببینید. در واقع باید بگوییم که بازی Division 9 پیش از کنسل شدن آن چنان پیشرفت زیادی نداشت. در واقع پیش از لغو پروژه فقط دموی کانسپت آن برای بخش مدیریت استودیو ساخته شده بود.

مطمئنا بازی Left 4 Dead اثری است که با پروژه استودیو Irrational می‌تواند مقایسه شود، اما توصیفات پیرامون این اثر بیش‌تر ما را به یاد بازی State of Decay می‌اندازد؛ هرچند این بازی قرار بود دارای زاویه دید اول شخص باشد و در آن خبری از نمای از بالا به پایین نخواهد بود. ساخت پایگاه و نجات بازماندگان در جریان یک آخرالزمان زامبی‌محور چیزی است که در آثار مختلف با آن مواجه شده‌ایم.

متاسفانه شاید استودیو Irrational هرگز نتواند ایده خود را پیاده‌سازی کند، اما شاید بازی State of Decay 3 قادر باشد یک اثر زامبی‌محور با سیستم مدیریتی قدرتمند را ارائه دهد. هرچند هنوز دقیقا مشخص نیست این بازی چه زمانی راهی بازار خواهد شد.

در این جا بد نیست اشاره کنیم که لوین و استودیو Ghost Story Games در حال حاضر مشغول کار روی بازی Judas هستند که در مارس 2025 عرضه خواهد شد.

منبع: GamesRadar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×