دیزنی به دنیای انیمیشنهای دو بعدی بازمیگردد
کارگردان انیمیشن آرزو میگوید که احتمال دارد دیزنی با رفتن به سراغ ساخت انیمیشنهای دو بعدی به ریشههایاش بازگردد. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید. کریس باک، کارگردان مشترک جدیدترین انیمیشن دیزنی به نام Wish، اظهار کرده که این استودیوی انیمیشنسازی قصد دارد در آینده روی چندین پروژه دو بعدی کار کند.
- 15 تئوری جالب درباره انیمیشنهای دیزنی که غافلگیرتان میکند
- 8 درس زندگی که از انیمیشنهای دیزنی میگیریم
- 10 انیمیشن دستکم گرفته شدهی دیزنی
کریس باک، یکی از کارگردانان انیمیشن آرزو، در گفتگو با رسانه The Direct با سوال درباره رویکرد استودیو دیزنی نسبت به انیمیشنهای دو بعدی مواجه شد؛ به خصوص که ساخته جدید او ترکیبی از انیمیشن دو بعدی و سه بعدی به حساب میآید. باک در پاسخ به این که آیا این استودیو در این سبک ساخته اثری را در برنامه دارد یا نه گفت: «فکر کنم، قطعا». او در ادامه در واکنش به سوال درباره احتمال ساخت انیمیشن دو بعدی توسط دیزنی اظهار کرد: «این اثر [آرزو] مشخصا از میراث [استودیو] و انیمیشنهای دو بعدی الهام گرفته بود. شخصیتها هم میشه گفت یه جورایی یادآور انیمیشنهای دو بعدی بودن. ما با استار [شخصیت اصلی اثر جدید] تست اولیه رو به صورت دو بعدی گرفتیم. اما آره، فکر میکنم دیزنی بازم به این سمت میره.»
این صحبتها در حالی بیان شده که ما میدانیم دیزنی طی چند سال اخیر بخش اعظم آثار خود را به صورت سه بعدی تولید کرده است. برای مثال آثار پرطرفداری مثل فرنچایز داستان اسباببازی و ماشینها توسط این شرکت خلق شدهاند و توانستهاند بازخوردهای بسیار مثبتی را کسب کنند. اما تاریخ این استودیو و موفقیتهایاش مشخصا مدیوم انیمیشنهای دو بعدی است. بسیاری از داستانهای معروف دیزنی مثل سفید برفی و سندرلا اولین بار به صورت دو بعدی ساخته شدند. باک درباره سبک بصری خاص انیمیشن آرزو میگوید: «خوبیش اینه که ما با یه سری اثر کوتاه کار رو شروع کردیم. مثلا Paperman و Feast and Far From the Tree یه جورایی سبکی که پیاده کردیم رو تست کردن و در ادامه هم همین رو تکامل دادیم. قبلا اصلا تو یک اثر بلند چنین چیزی رو پیاده نکرده بودیم. واسه همین هم برامون یه چالش بود. من که میگم حتما. اصلا آدم نمیدونه چه چیزی قراره اتفاق بیفته.»
تریلر انیمیشن Inside Out 2 سروصدای زیادی به راه انداخت
یکی دیگر از انیمیشنهای دیزنی یعنی Inside Out 2 هم اخیرا توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. در تاریخ 9 نوامبر بود که اولین تریلر این اثر منتشر شد و توانست سروصدای زیادی به راه بیندازد. این تریلر با 157 میلیون بازدید در 24 ساعت توانست رکوردی که در اختیار یکی دیگر از آثار محبوب این استودیو، یعنی انیمیشن Frozen 2 بود را بشکند. در حال حاضر افراد زیادی هستند که صبر ندارند تا بتوانند برای دیدن این دنباله موردانتظار پا به سالنهای سینما بگذارند.
پیت دوکتر، مدیرعامل اجرایی پیکسار، در رابطه با انتشار موفقآمیز تریلر انیمیشن Inside Out 2 گفت: «خیلی خوشحالیم که این همه آدم تریلر جدید انیمیشن Inside Out 2 رو تماشا کردن. همون وقت که نسخه اول منتشر شد میدونستیم که واسه گفتن یه داستان که توش میتونیم احساساتمون رو ببینیم – همون صداهای جزئی تو سرمون – چیزهای بیشتر از اون چه تو یه انیمیشن جا بشه، برای ارائه داریم. فوقالعاده از بازخوردهایی که فعلا نسبت به تریلر دیدیم متشکریم. مرسی از همه کسایی که رفتن سراغاش. صبر نداریم که ببینیم همه تابستون سال دیگه واسه دیدناش میرن سینما.»
منبع: CBR