فهرست کامل نامزد‌های سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲

بالاخره پس از پایان نمایش فیلم‌های جشنواره در سینمای رسانه، لیست نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر اعلام شد. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

جشنواره فیلم فجر رویدادی است که در آن از برترین فیلم‌های سینمای ایران تقدیر می‌شود. این جشنواره کار خود را از سال 1361 شروع کرد و امسال شاهد چهل و دومین دوره آن بودیم.

حال با پایان نمایش فیلم‌های رویداد امسال، لیست نامزد‌های سیمرغ جشنواره فیلم فجر اعلام شده است. در دوره چهل و دوم جشنواره ما شاهد نامزدی آثاری نظیر «تابستان همان سال»، «پرویز خان»، «احمد» و «مجنون» در بخش بهترین فیلم سال هستیم.

در این میان فیلم‌های «مجنون» و «پرویز خان» با حضور در 7 بخش توانستند بیش‌ترین نامزدی را به خود اختصاص دهند. شما می‌توانید در مایکت به سراغ مقاله‌ی معرفی فیلم مجنون و معرفی فیلم پرویز خان بروید تا بیش‌تر با این دو اثر آشنا شوید. ما در ادامه لیست کامل نامزد‌های سیمرغ جشنواره فیلم فجر را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

لیست نامزد‌های سیمرغ جشنواره فیلم فجر اعلام شد

نامزد بهترین جلوه‌های بصری

نامزدهای بهترین جلوه‌های ویژه میدانی

نامزدهای بهترین چهره‌پردازی

نامزدهای بهترین طراحی صحنه

نامزدهای بهترین طراحی لباس

نامزدهای بهترین صدابرداری

نامزدهای بهترین صداگذاری

نامزدهای بهترین موسیقی متن

نامزدهای بهترین تدوین

نامزدهای بهترین فیلم‌برداری

نامزدهای بهترین نقش مکمل مرد

نامزدهای بهترین نقش مکمل زن

نامزدهای بهترین نقش اول مرد

نامزدهای بهترین نقش اول زن

نامزدهای بهترین فیلم‌نامه

نامزدهای بهترین فیلم اول

نامزدهای بهترین کارگردان اول

نامزدهای بهترین کارگردانی

نامزدهای بهترین فیلم

این بود لیست نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر. نظر شما درباره نامزدهای این دوره چیست؟ به نظرتان کدام اثر شانس بیش‌تری برای بردن جایزه بهترین فیلم جشنواره را دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل